Doktor Progg Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Takker for masse bra svar! Jeg regner med at det er noe galt med kjølinga på cpu'en min og skal se på det når jeg kommer hjem. Ordner seg sikkert.... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 vel cpu temp ligger normalt ca 10 grader over sys temp så her bør du nok få lufta kabinettet litt. Ligger uklokka på max 56c ca på cpu og 32 på hk.. har 4stk 80mm kabinettvifter og en 120mm kabinettvifte. Det hørtes litt merkelig ut, vet om mange som har ca lik min temp.. Lenke til kommentar
Magnuz_j Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 min cpu temp er 34,5 når jeg ikke gjør så mye med en og når jeg spiller kommer den opp til 45 grader... men jeg har rom temperatur på 29 grader. Jeg har p4 2.8. Men åssen får jeg klokka den til mere enn 3.2? når jeg klokker den litt vil ikke maskina starte og da må jeg inn i maskina og bytte om på no sånn greier på hket. får ikke klokka mere enn 3.15 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Nå mente jeg idle ikke max :wink: Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Fy f***!!! Når jeg kom hjem igår for å prøve å fikse overvarme problemet, funka ikke pc'en! Dvs. når jeg prøver å slå den på, kommer det bare en slags "elektrisk gnisse-lyd" fra powersupply'en (høres ut som den kommer derfra ihvertfall). Det eneste som skjer utenom det, er at alle lys på frontpanelet + cd-rom etc. blinker raskt en gang. Pc'en slår seg altså ikke på. Når jeg åpna døra på kabinettet, så jeg at viftene såvidt begynte å røre på seg når jeg trykka på power knappen. Men de starter altså ikke skikkelig. Også, når strømmen er plugga i, lyser et grønt lys rett ved alle LED-pluggene på hovedkortet. Når jeg trykker på power knappen, blinker et rødt lys rett ved siden av det grønne. Som sagt er denne pc'en HELT ny og den funka fra lørdag til igår. Den funka til og med før på dagen igår (min kone brukte den). Jeg prøvde å bytte strømforsyning (originalen som kom med Chieftec kabinettet), men med samme resultat. Bytta tilbake. Har derfor sjekka at alle plugger er godt satt i. Jeg fatter ikke hva dette kan være! Det skjedde så plutselig, uten at noen har vært å kødda med hardware eller noe sånt. Kan det være at hovedkortet er busted og at det ikke tillater powersupply å gi strøm til seg? Helvetes deprimerende!!! Kan noen hjelpe???? Lenke til kommentar
corky Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg kan si deg problemet med det samme: PSU. At viftene såvidt beveger seg og kanskje et lite lysglimt tyder på ødelagt PSU. Når det gjelder din høye temp på cpu høres dette merkelig ut. Det kan jo tenkes at en PSU i ferd med å ryke var grunnen. Skaff nu psu med 2 vifter(1 i bunn) og sjekk temp på psu. Er den samme, kjenn fosiktig med en finger på kjøleribba til cpu. Da finner du fort ut om den er 70grader eller ikke. Jeg var selv redd min temp på cpu. Idle på min p4 2.4Ghz her 44-45grader. Etter spilling er den oppe i 55. Jeg synter faktisk dette var litt mye. Jeg kjøpte temp måler som jeg kobblet under kjøleribba. Denne viste 33grader idle..altså hadde HK en feilmargin på over 10grader. Kanskje ditt kort har enda større feilmargin? Lenke til kommentar
corky Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Sorry det siste svaret, leste ikke din feilmelding godt nok En del hovedkort har en LED som lyser hvist alt er i orden eller ikke. Et rødt lys på hovedkortet tyder nok på at cpu har sagt takk for seg Bruk garrantien din å få en ny, tydeligvis noe som var feil med den du hadde med tanke på varme. Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Har p4 2.4c (klokket til 2.9 med Thermal Pad og da ble temp ca 50grader@idle) Hadde på En kjølepasta og nå ligger idle på 24grader (ikke OC) Viser aida32 hvertfall! Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg kan si deg problemet med det samme: PSU.At viftene såvidt beveger seg og kanskje et lite lysglimt tyder på ødelagt PSU. Når det gjelder din høye temp på cpu høres dette merkelig ut. Det kan jo tenkes at en PSU i ferd med å ryke var grunnen. Skaff nu psu med 2 vifter(1 i bunn) og sjekk temp på psu. Er den samme, kjenn fosiktig med en finger på kjøleribba til cpu. Da finner du fort ut om den er 70grader eller ikke. Jeg var selv redd min temp på cpu. Idle på min p4 2.4Ghz her 44-45grader. Etter spilling er den oppe i 55. Jeg synter faktisk dette var litt mye. Jeg kjøpte temp måler som jeg kobblet under kjøleribba. Denne viste 33grader idle..altså hadde HK en feilmargin på over 10grader. Kanskje ditt kort har enda større feilmargin? Det var hovedkortet som hadde blitt toasta. Det var bøyd så mye at det rørte ved metallet på chassis'et. Muligheten for at CPU er toast også, er jo tilstede, men det har jeg ikke fått testa. Sender tilbake både hovedkort og cpu, så får vi se hva Komplett finner ut. Lenke til kommentar
Npt Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei min kjører på 3.4 ghz nå og jeg får 45 peak. Idle er 33-34 da er sys temp 21 grader. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Skaff nu psu med 2 vifter(1 i bunn) Joda, har det allerede. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Rydd litt i kabler, skaff deg kabinett vifter, ut og inn, ta av cpu kjøler, se om den står riktig, sett på mer pasta hvis det er behov, kjør opp pc, nyt kulde. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Rydd litt i kabler, skaff deg kabinett vifter, ut og inn, ta av cpu kjøler, se om den står riktig, sett på mer pasta hvis det er behov, kjør opp pc, nyt kulde. Hehe, tror ikke du har lest alle postene her nå. Jeg har i og for seg fortalt at hovedkortet mitt er ødelagt. Jeg har sendt det i retur til Komplett sammen med cpu. Cpu vifta var rota til all ondskapet da den la noe så sinnsykt med press på hovedkortet... så mye at HK'et bøyde seg noe sinnsykt og var nær metallet på kassa.... TOAST! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå