Gå til innhold

Junifest 2014 - Polljen - Nærbilder og små landskap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

24. Juni

Noen små blomster i en gammel fjøsmur.

To alternativer idag. I mitt hovedbidrag så er vel den skarpe delen av bildet minimal, men jeg liker "feelingen" en anelse mer enn i min alternative og litt mer skarpere bidrag.

14518938303_d755661b71.jpg

Canon 5D3 - Sigma 150 mm 2.8 macro

1/8000 - f/2.8 - ISO 800 (glemte å skru ned iso)

14312215969_17a39f1cde.jpg

Lenke til kommentar

Bregnen er kjempebra! Utrolig hvordan den snirkler seg. Meget godt fanget :)

Dagens bidrag var også flott, selv om jeg foretrekker den i spoiler. Jeg synes den hadde en bedre komposisjon og detaljene som kom frem med en videre dybdeskarphet synes jeg bidrar positivt til bildet.

Lenke til kommentar

25. Juni

Blomster med sjøen som bakgrunn

Disse, for meg ukjente blomster, står i en stor "blomsterpotte" på et lokalt torg. Jeg skulle gjerne hatt et enda bedre utsnitt (mer stengel), men det ble da for mange forstyrrende elementer fra de mange småblomsterene som delte "potten".

14514063695_53100ec7bc.jpg

Canon 5D3 - Sigma 150 mm 2.8 macro

1/160 - f/8.0 - ISO 200

Lenke til kommentar

Etter å ha holdt meg ute av hagen i de fire "ordinære" Juniukene, så tar jeg meg en tur inn i hagen igjen på de to bonusdagene vi har igjen. Mitt lille mål er å finne flere "små" blomster som det ofte ikke er så lett å se blant det store volumet av andre større vekster i hagen.

29. Juni

I Hagen

14347692769_c7eb16a8a3.jpg

Canon 5D3 - Sigma 50 mm 2.8 macro

1/125 - f/11 - ISO 100

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Jeg takker for tilbakemeldingene. Selv om det ble noen brukbare bilder så ble Junifesten på ingen måte slik jeg hadde "planlagt", så jeg er litt skuffet over meg selv. Jeg skulle og så ha vært mer aktiv når det gjelder å kommentere andre sine bilder.

Så det er bare å vente på Augustfesten og satse på at den blir utført bedre etter den planen jeg har for den.

Takk for denne gang og jeg ønsker alle "Akamister" en forsatt god sommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...