Aladin99 Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Min venn kom til meg og klaget på at han fikk vann i kjelleren. Jeg tok en kikk og ganske riktig så var muren, isolasjonen og bjelkelaget svart og gjennomvått. Han forklarte at han hadde hatt noen polske håndverkere til å skifte inngangsdør og legge skifer på trappene to år tidligere. Etter taksering av skadene kostet det 27000 kroner å rette opp dette. Hadde det stått 1 år til ville det sannsynligvis kostet 100000 kroner. Mannen som var ansvarlig for holder fremdeles på som "svindler" i Stavanger. Firmaet som han driver er ikke registrert, han betaler ikke skatt, og han har arbeidere som han betaler 60 kroner timen for. Hva er det med mennesker som tjener 3-4-5 og 600 kroner timen på sitt eget arbeid; hvorfor de vil ha firmaer som er rene kriminelle svindelforetak rett inn i sitt eget hus og sin egen stue, og attpåtil bli lurt opp i stry. Hvorfor vil de har arbeidsfolk i huset som får 50-60-70 kroner timen? Nordmenn tjener da så godt at de har råd til å betale for seg. De må jo vite at de eneste som tjener på svart arbeid er kriminelle bakmenn. Jeg vet av en som sitter med enebolig og Porsche i Asker. Disse firmaene har ingen stolthet, men drives av ren grådighet. Noen av dem går heller ikke av veien for vold og utpressing hvis det kommer klager. Hvorfor gjør vi ikke alt vi kan for å stoppe dette uvesenet? Jeg skriver dette anonymt fordi jeg er redd for å bli gjenkjent, men jeg har gitt melding til økokrim om dette firmaet. http://www.okokrim.no/kontakt-oss Selvsagt har jeg gjort denne henvendelsen under fullt navn og jeg stoler på at økokrim vil beskytte min identitet. Vi kan ikke gå rundt som noen pyser og feiginger. Min oppfordring er å anmelde disse kriminelle bandittene 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Å skylde på naivitet blir for dumt, ser på slike som å gi penger til afrikanske prinser, med andre ord kan en som regel for det selv. Endret 26. mai 2014 av Sampson Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Svart arbeid lønner seg da man ofte får en god pris fremfor ved bruk av hvitt arbeid. Hvis arbeid krever forsikring, skatter, byrokrati +++ som tar en del av kaka. Har arbeidet feil eller mangler kan man heller ikke reklamere, så da sitter man med sjegget i postkassen. Det er den risikoen man må ta stilling til ved valg av hvitt eller svart arbeid, man må også kalkulere risiko i forhold til å bli tatt for å betale svart. Helt til slutt må man veie opp sin moral mot fortjeneste og risiko. Lenke til kommentar
Aladin99 Skrevet 26. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2014 Svart arbeid lønner seg da man ofte får en god pris fremfor ved bruk av hvitt arbeid. Hvis arbeid krever forsikring, skatter, byrokrati +++ som tar en del av kaka. Har arbeidet feil eller mangler kan man heller ikke reklamere, så da sitter man med sjegget i postkassen. Det er den risikoen man må ta stilling til ved valg av hvitt eller svart arbeid, man må også kalkulere risiko i forhold til å bli tatt for å betale svart. Helt til slutt må man veie opp sin moral mot fortjeneste og risiko. Svart arbeid handler om langt mer enn lav pris. Det handler svært ofte om organisert kriminalitet. De flittigste brukerne av svart arbeid er ofte de som krever mer fengsel og hardere straffer for annen kriminalitet. Et velorganisert samfunn krever skatter, byråkrati, sikkerhet og sosiale goder. Selv om man er for lavere skatter så gir det ikke mennesket rett til å undra seg disse skattene. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Svart arbeid lønner seg da man ofte får en god pris fremfor ved bruk av hvitt arbeid. Hvis arbeid krever forsikring, skatter, byrokrati +++ som tar en del av kaka. Har arbeidet feil eller mangler kan man heller ikke reklamere, så da sitter man med sjegget i postkassen. Det er den risikoen man må ta stilling til ved valg av hvitt eller svart arbeid, man må også kalkulere risiko i forhold til å bli tatt for å betale svart. Helt til slutt må man veie opp sin moral mot fortjeneste og risiko. Svart arbeid handler om langt mer enn lav pris. Det handler svært ofte om organisert kriminalitet. De flittigste brukerne av svart arbeid er ofte de som krever mer fengsel og hardere straffer for annen kriminalitet. Et velorganisert samfunn krever skatter, byråkrati, sikkerhet og sosiale goder. Selv om man er for lavere skatter så gir det ikke mennesket rett til å undra seg disse skattene. Det er nettopp derfor ens moral er et kriteria når man vurderer svart arbeid. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Svart arbeid lønner seg da man ofte får en god pris fremfor ved bruk av hvitt arbeid. Hvis arbeid krever forsikring, skatter, byrokrati +++ som tar en del av kaka. Har arbeidet feil eller mangler kan man heller ikke reklamere, så da sitter man med sjegget i postkassen. Det er den risikoen man må ta stilling til ved valg av hvitt eller svart arbeid, man må også kalkulere risiko i forhold til å bli tatt for å betale svart. Helt til slutt må man veie opp sin moral mot fortjeneste og risiko. Hvor skal NAV-pengene komme fra dersom man ikke skal ha skatt? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Svart arbeid lønner seg da man ofte får en god pris fremfor ved bruk av hvitt arbeid. Hvis arbeid krever forsikring, skatter, byrokrati +++ som tar en del av kaka. Har arbeidet feil eller mangler kan man heller ikke reklamere, så da sitter man med sjegget i postkassen. Det er den risikoen man må ta stilling til ved valg av hvitt eller svart arbeid, man må også kalkulere risiko i forhold til å bli tatt for å betale svart. Helt til slutt må man veie opp sin moral mot fortjeneste og risiko. Hvor skal NAV-pengene komme fra dersom man ikke skal ha skatt? Skal man ikke ha skatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå