BenWhittaker Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Hei! Jeg er en fiskeglad student som har flyttet inn i studentbyen på bjølsen. Trodde ikke det var fiskemuligheter her i Oslo, men så får jeg høre st jeg tar helt feil! Så nå har jeg funnet frem fiskeutstyret og er klar for å fiske! Spørsmålet er bare hvor. Jeg har søkt rundt på nettet og skjønner at Oslomarka er paradis, men jeg finner ikke ut hvor vannene ligger eller hvordan jeg skal komme meg til dem... Vil noen hjelpe meg ved å komme med litt tips? Det verdsettes til tusen! Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Jeg tipper at Oslomarkas Fiskeadministrasjon sin hjemmeside burde være et greit utgangspunkt: http://www.ofa.no/ Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 På ofa sin hjemmeside vil du få den informasjonen du trenger. Jeg vil råde deg på det sterkeste til å investere i kartboken vi har utviklet. Her får du all informasjon om alle vannene i Oslomarka med bestand, arter ol.http://ofa.no/Nettbutikk/tabid/91/ProdID/3/Kartbok.aspx På nettbutikken finner du også fiskekort som gjelder for hele oslomarka hvis du er over 18 år =) Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Så fin side! Kartboken skal bestilles vettu. Takk begge to! Lenke til kommentar
KarlChilders Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 tbanen går til Frogneseteren og Sognsvann, du har jo noen vann helt i nærheten der, men jeg vil anbefale å ta med sykkel og sykle derfra innover i marka. Finnes masse tips på diverse fiskeforum, men det morsomste er jo å finne sine egne vann Skitt fiske! 1 Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Takk for det! Ser på fiskekort nå og skal kjøpe sesong - men kan noen si noe om når en sesong starter/slutter? Slik at jeg ikke kjøper kort nå, så må jeg kjøpe nytt om en måned. Finner ikke noe ved å lete eller google det. Lenke til kommentar
KarlChilders Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) fra 1. april 2014 til 31. mars 2015 https://www.inatur.no/fiske/50fee701e4b0bfb3e46a9d45 Endret 28. mai 2014 av KarlChilders Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 fra 1. april 2014 til 31. mars 2015 https://www.inatur.no/fiske/50fee701e4b0bfb3e46a9d45 Takk for det. Da kjører jeg på! Lenke til kommentar
Jørginiho Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 det er mange fine fiskevann i sandvika og vollen dikemarkvannene er også veldig bra men jeg vet ikke om så mange steder i oslo Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 det er mange fine fiskevann i sandvika og vollen dikemarkvannene er også veldig bra Tja..... Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 14. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2014 Har fisket i lille og store åklungen (forbi sognsvann) og gått et stykke forbi ullevålsseter og fisket i et par andre vann. Har vel blitt en 5 turer så langt. Problemet er at det blir veldig langt å gå på en dagstur, så jeg prøver å få med meg sykkel tilbake nå. Sykkelforholdene er jo konge. Så da blir det nok andre boller, mer fisking og mindre gåing. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Hvis du drar til Østmarka har du endel vann som er god nærhet til kollektivtrafikk, f.eks: * Lutvann (Buss 69?) * Kroktjern (Buss 69) * Nøklevann (Buss 79/76) * Ulsrudvannet (Buss 79/76) * Hauktjern (Buss 79/76) Samt en hel mende mindre vann mellom disse hvor man kan dra opp pen ørret opp mot halvkiloen. Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 14. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Hvis du drar til Østmarka har du endel vann som er god nærhet til kollektivtrafikk, f.eks: * Lutvann (Buss 69?) * Kroktjern (Buss 69) * Nøklevann (Buss 79/76) * Ulsrudvannet (Buss 79/76) * Hauktjern (Buss 79/76) Samt en hel mende mindre vann mellom disse hvor man kan dra opp pen ørret opp mot halvkiloen. Høres veldig bra ut og takk for tips! Er hjemme på ferie nå, men dette skal sjekkes ut så fort jeg er tilbake i oslo! Endret 14. juli 2014 av Lærevillig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå