Gå til innhold

Fiske i Oslo - tips til fine vann?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en fiskeglad student som har flyttet inn i studentbyen på bjølsen. Trodde ikke det var fiskemuligheter her i Oslo, men så får jeg høre st jeg tar helt feil! Så nå har jeg funnet frem fiskeutstyret og er klar for å fiske!

Spørsmålet er bare hvor. Jeg har søkt rundt på nettet og skjønner at Oslomarka er paradis, men jeg finner ikke ut hvor vannene ligger eller hvordan jeg skal komme meg til dem...

Vil noen hjelpe meg ved å komme med litt tips? Det verdsettes til tusen! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tbanen går til Frogneseteren og Sognsvann, du har jo noen vann helt i nærheten der, men jeg vil anbefale å ta med sykkel og sykle derfra innover i marka. Finnes masse tips på diverse fiskeforum, men det morsomste er jo å finne sine egne vann :)

Skitt fiske!

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har fisket i lille og store åklungen (forbi sognsvann) og gått et stykke forbi ullevålsseter og fisket i et par andre vann. Har vel blitt en 5 turer så langt. Problemet er at det blir veldig langt å gå på en dagstur, så jeg prøver å få med meg sykkel tilbake nå. Sykkelforholdene er jo konge. Så da blir det nok andre boller, mer fisking og mindre gåing. :)

Lenke til kommentar

Hvis du drar til Østmarka har du endel vann som er god nærhet til kollektivtrafikk, f.eks:

* Lutvann (Buss 69?)

* Kroktjern (Buss 69)

* Nøklevann (Buss 79/76)

* Ulsrudvannet (Buss 79/76)

* Hauktjern (Buss 79/76)

Samt en hel mende mindre vann mellom disse hvor man kan dra opp pen ørret opp mot halvkiloen.

Lenke til kommentar

Hvis du drar til Østmarka har du endel vann som er god nærhet til kollektivtrafikk, f.eks:

* Lutvann (Buss 69?)

* Kroktjern (Buss 69)

* Nøklevann (Buss 79/76)

* Ulsrudvannet (Buss 79/76)

* Hauktjern (Buss 79/76)

Samt en hel mende mindre vann mellom disse hvor man kan dra opp pen ørret opp mot halvkiloen.

Høres veldig bra ut og takk for tips! Er hjemme på ferie nå, men dette skal sjekkes ut så fort jeg er tilbake i oslo! :) Endret av Lærevillig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...