Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråkket over ved lunsj tider

Skjeggape

Anbefalte innlegg

Klarte å tråkke over i dag for 4-5 timer siden, og har litt smerter i foten men ingen hevelse eller blåmerker.

Gjør likevel ekstra vondt når jeg belaster foten når jeg går.

Er dette noe jeg bør dra til legen for eller vil det gå over med tanke på at det ikke er hevelse eller blåmerke på foten?

Eventuelt at jeg tar det litt rolig de neste dagene og unngår for mye belastning på den foten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg misliker sterkt å bruke av arbeidstid til legebesøk, heller ikke er jeg glad i å poppe i meg piller.

Så med mindre det er helt nødvendig så står jeg over, og det virker jo ikke ut til å være nødvendig heller.

Bør vel være nok med å la være å belaste foten så mye.. Har krykker jeg kan låne fra familie isåfall, selvom det i seg selv virker litt drøyt i mine øyner... :p

Lenke til kommentar

Hevelsen kommer vanligvis noen timer senere, eller dagen etter. Jeg tråkka over på nyttårsaften for et par år siden men merket ingenting til det før dagen etterpå (bortsett at jeg nesten blacket ut akkurat når det skjedde). Da var ankelen så hoven at jeg ikke kom meg ut av senga engang. Noe som var kjedelig siden jeg måtte rett på flyplassen og ut og fly hele dagen.

Sannsynligvis hadde alkoholen mye å si på at jeg ikke kjente noe særlig den kvelden.

Jeg tok et par egenmeldingsdager fra jobb, og "trente" foten opp til å kunne gås på igjen, så fortsatte jeg å jobbe. Litt halting men det gikk fint.

Jo mere du sitter stille, jo mere "stivner" det så det gjør vondt når du bruker foten igjen..egentlig det beste er å være litt aktiv ikke bare ligge i sofaen i 2 uker og vente.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...