Gå til innhold

Har Spotify blitt gratis?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke tidsbegrensninger på gratisversjonen? Før var det i hvert fall to gratisversjoner, den man trengte invite til, for så en ny en som hadde flere begrensninger (men man derimot ikke trengte invite til). Selv har jeg premium, og hatt det en god stund, så vet ikke helt hvordan det fungerer i dag.

Lenke til kommentar

Spotify er i utgangspunktet gratis med følgende begrensninger

PC/Mac:

• Reklamebannere.
  • Lavere lydkvalitet.
  • Ingen mulighet for offline.
  • Tilfeldige reklamesnutter når en sang er ferdig(Det var virkelig ille før. Nå kan det gå flere timer før man støter på en).

Mobil:

• Ingen mulighet for offline.
  • Man kan velge en bestemt spilleliste, artist eller album og høre på disse sangene i tilfeldig rekkefølge. Sangene kan hoppes over, men bare et fåtall ganger innen en viss tidsperiode.
Lenke til kommentar

Husker fra begynnelsen at det fantes 4 alternativer

Spotify Open - Ingen invitasjon, MYE reklameavbrudd, ingen mobilstreaming og helt gratis

Spotify Free - 20 timer uavbrutt avspilling før reklame (per måned), ingen synkronisering, gratis, Invitasjon påkrevd!

Spotify Unlimited - Ingen reklamer, synkronisering til PC, men begrenset mobil - 49kr/mnd

Spotify Premium - Ingen reklamer, full synkronisering, ingen begrensninger - 99kr/mnd

Husker godt jeg hadde "Free" versjonen i begynnelsen ;)

Men etter litt ble den fort oppgradert til Premium, og sånn har den vært helt siden den gang!

Lenke til kommentar

Lavere lydkvalitet altså? Okay det visste jeg ikke.

Forøvrige syns jeg det er greiest med reklame, det gjør at det oppleves å være mer "live".

Har ikke lagt merke til lydkvaliteten (hadde betalt ver. et halvt års tid)

Du må skru det på i options. Men må innrømme at jeg ikke hører forskjellen allikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...