zulo_InnleggNO Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Sjekk ut adobe air/flash programmering.Nei. Ok, da så. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NvO6MF Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Adobe Flash programmering som fungerer på iOS? Den var ny ... Det er nevt her at det er en myte at native utvikling gir bedre resultat enn kryssplatform. Resultatet avhenger selvfølgelig at hvem som utvikler. Når det er sagt, så gir native utvikling tilgang på alle muligheter som finnes for platformen det utvikles til, mens kryssplatformutvikling avhenger av funksjonalitet som eksisterer på alle platformer, og som er støttet av kryssplatformsutviklingsverktøyet. Det er selvfølgelig mulig å sjekke hvilken platform programvaren kjører på og eksekvere platformspesifikk kode, men da er vel også poenget med kryssplatformutvikling borte? I tillegg så gir kryssplatformutvikling sjeldent den samme ytelsen som native utvikling, da man introduserer et ekstra "lag" i utviklingen. Det nevnes også at det som ikke kan løses med kryssplatformutvikling kan fikses spesifikt på hver platform. Istedenfor å lære seg Objective-C og Java, blir man da avhengig av å kunne CSS, HTML, JavaScript, Objective-C og Java. Jeg syens ikke det høres spesielt mye bedre ut ... Til slutt skal det nevnes at hvordan man velger å utvikle en app, avhenger av hva den skal gjøre også. Dersom resultatet skal være en enkel app, så kan det hende at et kryssplatformsverktøy gjør jobben enklere og mer effektivt, mens mer avanserte apps vil ha større fordel av native utvikling. Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 (endret) Joda, det er ingenting å tenke over. Du går native når du prøver å løyse problemer som er vanskeleg å få til med cross platform rammeverk. For så vidt enig, og hvis man er ny så er det sånn man bør tenke, men de beste appene er stort sett native hvis man ser bort fra spill. Så det spørs også litt hva man ønsker med en app. Hvis målet er å bruke minst mulig tid for å få en app på to plattformer, så kjører man kryssplattform. Hvis målet er å få en best mulig app på to plattformer, så lager man native. Nei, apper blir ikkje automatisk best om dei er native. Det er ein myte. Vel, nå skrev jeg "stort sett" og ikke automatisk, men jeg står fortsatt på at native gir mye bedre resultat jevnt over enn kryssplattform dersom det ikke er snakk om spill. Det nærmeste jeg har sett er Xamarin som mapper layouts til native ved runtime, og det gir jo bra resultat, selv om man må designe to forskjellige UIs. Men som sagt, det er en trade-off mellom utviklingstid og ytelse. Endret 29. mai 2014 av IBalic Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Egentlig ikkje, har du gamal telefon. Så vil native føles mykje raskare. Men med ein ny telefon så er det nesten ikkje forskjell. Prøvde nettopp finn.no på LG Nexus 5 og Samsung Galaxy Nexus. Enorm forskjell, sjølv om det er same Android og Chrome versjon. Og det vil sikkert bli enda betre igjen i løpet av dei neste åra. Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Ja, jeg er helt enig i at gammel og ny telefon kan være "himmel og helvete". Apropos finn.no, den er vel native så vidt jeg vet? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Finn.no appen er truleg laga med noko anna enn å bruke ein webbrowser. Men om du bruker mobil nettlesar som Chrome, så vil det nesten ikkje vere forskjell mellom dei to på Finn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå