Ann-K1991 Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Hei. Har vært plaget med dette siden 10-12års alderen så jeg har vørt plaget med dette i vell over 10år. Når jeg dusjer/bader, uansett temperatur på vannet, hvor jeg bader, såpe i vannet eller ikke. Parfymefri ellet ikke. Prikkene er der ganske tidlig når vannet kommer på kroppen. Blusser gjerne raskere da jeg er ferdig i badet/dusjen. Har tatt bilder av det. Kan ikke skjønne dette helt. Prøvd alt for å utelukke allergi i både såpe og shampoo og andre evt ting. Bildet som er vedlagt er da ved hårfestet men slik ser det ut på resten av hele kroppen. Ikke like nært men overslt her og der... Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Vannallergi? Wikipedia: Aquagenic Urticaria (vannallergi) er en ekstremt sjelden hudlidelse. Når huden blir våt, blir det såre røde flekker over hele kroppen som klør veldig og det tar omkring to timer å lindre kløen. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Minner meg om elveblest. Fikk noen lignende selv når jeg badet i et kaldt ferskvann. http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/elveblest-1643.html Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Høres ut som det er våteksem. Mamma hadde det. Gå til lege. Endret 26. mai 2014 av MoonLight 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå