Gå til innhold

Hvordan finne generelle laptop chipset drivere? (HM76 for windowns 8.1)

Anbefalte innlegg

Hei,

Kan noen tipse meg på hvordan jeg kan finne generaliserte drivere for Laptop Intel chipset?

Pga dumme arbitrære restriksjoner fra maskin-leverandørene så er det ikke bare å laste ned Laptop chipset drivere fra intel slik som for desktop chipset. Disse skal du liksom gå til leverandøren for å laste ned - men leverandøren har selvfølgelig værken 8.1 kompatible drivere eller drivere som er nyere enn 2 år gamle (helt fulstendig håpløst altså...)

Men, dette chipsettet brukes jo på maskiner med win 8.1 så driverene finnes der ute et sted - men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal finne frem til dem...

Help! :)

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men er inf filen for chipsettet det samme som driverene til det? Navngir det ikke bare systemkomponentene riktig? Jeg har aldri vært helt sikker på akkurat dette for være helt ærlig.

Er dette et spørsmål til Intel driver update utility?

Ja, beklager, det var kanskje litt dårlig skrevet.

Det jeg mener er at "intel driver update utility" bortset fra nettverksdrivere og intel grafikk gir deg kun forslag til "Intel Chipset Software Installation Utility (Chipset INF)". Er dette faktisk fulle chipset drivere og alt jeg trenger?

Hvis ja så ligger de allerede installert på systemet mitt - anntakeligvis installert av windows 8.1 anntar jeg, for de var der før jeg fikk noen sjanse til å manuellt installere.

Er det noen måte jeg kan dobbeltsjekke at jeg har korrekt chipset drivere installert?

-Stigma

Lenke til kommentar

Er dette faktisk fulle chipset drivere og alt jeg trenger?

Det er alt du trenger.

Du har rett i at dette teknisk sett ikke er drivere. Driverne som brukes er generiske Microsoft drivere. Det er dette inf-filene inneholder informasjon om.

Ok, flott. Det har vært mye uklarhet rundt dette. Fint å vite :)

Alt ser forsovdt ut som det er i orden og ingen enheter viser som uten drivere, så jeg regner med at du har rett. Det er bare fint å ha en bekreftelse på det :)

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...