Gå til innhold

[Løst] Er Watch Dogs ok for en 15 åring?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en sønn på 15 år. Han har pratet mye om Watch Dogs og om han kan få det. Jeg har mye peiling på spill, men ikke akkurat dette. Han spiller RDR, AC4 og CoD. Jeg spiller for det meste bare bilapill :p Skal jeg kjøpe det til han? Jeg vet det er mange som har fått det allerede ;)

Endret av Kickass Grandpa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei. Jeg har en sønn på 15 år. Han har pratet mye om Watch Dogs og om han kan få det. Jeg har mye peiling på spill, men ikke akkurat dette. Han spiller RDR, AC4 og CoD. Jeg spiller for det meste bare bilapill :p Skal jeg kjøpe det til han? Jeg vet det er mange som har fått det allerede ;)

Vel, jeg synes selv Watch Dogs er ganske så brutalt, men det er nok ikke verre enn det en får sett på en del action filmer. Skal dog sies at det er et story basert spill, og da er det ikke gitt at alle 15 åringer faktisk får med seg handlingen. Har hørt en del som sier at Watch Dogs er et mye mer alvorlig spill enn det f.eks GTA er.

Lenke til kommentar

Nei, du kan godt kjøpe det til han om du vil. Er 15 selv, og Watch Dogs er ikke noe ille iforhold til andre ting den gjennosnittelige 15-åring har sett.

EDIT: Når det er sagt, synes jeg du burde passe på at skolen hans går foran spill.

Endret av Toppitus
Lenke til kommentar

Mer alvorlig en GTA?

Er mye sex, vold og dop i GTA. "skitten realitet"

Watch dogs tar også for seg mye voksent, og du står ganske fritt til å gjøre mye faenskap i slike sandkassespill.

Grunnen til at Watch Dogs ble bumpet opp til 18+ var pga seksuale voldsscener.

Lenke til kommentar

Mer alvorlig en GTA?

Watch dogs tar også for seg mye voksent, og du står ganske fritt til å gjøre mye faenskap i slike sandkassespill.

Hvor mange sånne scener er det?
Lenke til kommentar

Mer alvorlig en GTA?

Hvor mange sånne scener er det?

Tror det var en spesifik scene i historien. Det er flere ganske grove voldsscener i spillene han allerede har. Nå i dag er det ganske vanlig kustus at 18+ ikke betyr et døyt lenger, manglende kompetanse blant foreldre og dårlig integritet hos selgerne.

Denne er jo en klassiker fra COD:

Airport massacre scene

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

ESRB har satt 18+ på dette.

Se her: http://www.esrb.org/ratings/synopsis.jsp?Certificate=33396&Title=Watch%20Dogs&searchkeyword=watch-dogs

for mere informasjon om innholdet. Det er også 18+ i Australia.

Trekker ut noe fra nettsiden:

Cutscenes depict further instances of violence (e.g., a man stabbed in the neck and shot multiple times). Combat is highlighted by cries of pain, blood-splatter effects, and realistic gunfire. The game includes several depictions of topless female characters.

one sequence depicts characters using needles to inject themselves with drugs. The words “f**k,” “sh*t,” and “a*shole” can be heard in the dialogue.

Lenke til kommentar

For å si det sånt, jeg er litt overrasket over hvor bekymret du er for han spiller allerede RDR, AC4 og CoD som er også "voldelige" spill hvis man skal si det sånt.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

RDR AC4 og CoD er IKKE likt som Watch_Dogs eller GTA, vist man ser det i sin helhet inneholder RDR, AC4 og CoD våpen og mye skyting + blod.

Ser på man Watch_Dogs og GTA er inneholdet helt annerledes og hvordan det brukes samt det kan skape en forstyrrelse for noen mennesker.

Lenke til kommentar

Jo nærmere realiteten så synes jeg at de burde vente. Ting som er klart fantasi hjelper på å skildre mellom hva som er ekte og hva som er realiteten, uansett hvor voldelig det er. Dette er selvsagt et generelt syn og alle er forskjellige. Noen takler det ikke og noen takler det.

Lenke til kommentar

Jo nærmere realiteten så synes jeg at de burde vente. Ting som er klart fantasi hjelper på å skildre mellom hva som er ekte og hva som er realiteten, uansett hvor voldelig det er. Dette er selvsagt et generelt syn og alle er forskjellige. Noen takler det ikke og noen takler det.

Nå er vel forskningen på akkurat det her mildt sagt shaky.

Lenke til kommentar

Det er nok ingenting i Watch Dogs som er verre en dem spillene du nevner. Personlig ser jeg ikke noe problem med det. Men nå kjenner jeg jo ikke sønnen din.

Er du veldig usikker så se om det er noen live streams av spillet oppe å går. Var et par istad...sjekk her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...