Avean Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Driver og lager en Windows applikasjon i C# som henter ut en hel del informasjon, og til nå har jeg brukt labels for å skrive resultatet til. Som f.eks label1.Text = (variable); Helt greit når resultatet er bare en linje, men når jeg har flere resultat så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg ser i konsollen at all infoen kommer hvis jeg bruker Console.WriteLine(variable); Så spørsmålet er vel hvordan jeg får lagret flere linjer med resultat i en Windows form. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Feil forum. Dette skulle vært postet i .NET forumet.Du kan bruke ListBox for dette. Da kaller du bare ListBox.Items.Add(variable). Det er mulig å bruke TextBox også hvis du setter MultiLine til true, og sannsynligvis ReadOnly til true. Nye linjer legges da til med TextBox.Text += variabel + Environment.NewLine Endret 27. mai 2014 av GeirGrusom Lenke til kommentar
delfin Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Du kan også bruke en label på samme måte.... string[] frukt = new string[] { "epler", "pærer", "appelsiner" }; foreach (string s in frukt) label1.Text = string.Format("{0}{1}{2}", label1.Text, Environment.NewLine, s); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå