Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvem bygger eller designer dette super moderne huset?

Anbefalte innlegg

Heisann og hoppsann.

Tror jeg DEFINITIVT har funnet ut hva mitt drømmehus er :eek: , men jeg klarer ikke å finne ut hvem som bygger eller designer dette huset eller på hva dette ville ha kostet å bygge i Norge. Ikke at jeg har penger eller har planer om å bygge noe hus nå, men vil bare finne ut av disse tingene.

Jeg vet at det ikke er noen Norske byggefirmaer som bygger huset siden jeg fant bildene av huset på en Amerikansk webside.

futuristic-house-architecture-with-swimm

gorgeous-white-backyard-concrete-floor-m

white-house-garage-modern-design-with-co

stunning-white-house-futuristic-shape-wi

beautiful-white-house-interiors-with-mar

Så er det noen som har noen anelser på hvem som bygger eller designer dette huset og på hva det ville ha kostet å bygge i Norge?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS. Det er lov til å drømme, men hva har prisen for betydning når du trolig aldri vil få råd til et slikt hus, eller i denne prisklassen. :)

Norske byggefirmaer kan bygge alt det finnes tegninger og beskrivelser til! Og norske arkitekter og RIB konskulenter, kan prosjektere et slikt og mer komplisert hus.

Har selv tegnet og prosjektert en del hus, men da mer vanlige hus. Jeg synes ikke dette er verken fint, stilig, eller noe å skryte av. Men, smak og behag.

Endret av Friluftskar
Lenke til kommentar

Det er samme huset ja, så du fant nok ut hvem som har designet huset :) .

Men så var det prisen på herligheten da. Tipper det blir en ganske høy pris.

Lenke til kommentar

Men så var det prisen på herligheten da. Tipper det blir en ganske høy pris.

Spiller det noen rolle for deg, om det koste 30 mil., eller 100 mill. da? Det finnes da ennå dyrere hus å bygge/kjøpe.

Editt: Jeg tok nok litt "hardt i", på prisanslaget. Men, hva så. :)

Endret av Friluftskar
Lenke til kommentar

Et vhilket som hellst norsk arkitektfirma med litt renome kan koke i hop noe slikt. Og de fleste entrepenører kan bygge det. Arkitekter har ofte kontakter i byggebransjen. Prislappen kommer til å bli drøy med en gang det er arkitekter i bildet, og ting som er problematisk å bygge.

Lenke til kommentar

Med at det huset ligger i Sotogrande i Spania, klarer noen av dere å lokalisere huset via Google Maps her?: https://www.google.no/maps/place/La+Reserva+de+Sotogrande/@36.266876,-5.336945,824m/data=!3m2!1e3!4b1!4m2!3m1!1s0xd0cc4f63d80c143:0x87c95521a3e21dd

Om du finner det, så post Google Maps linken til husets posisjon.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

TS. Dette er vel ganske uinteressant. :( Er du interessert i å drømme deg videre, bør du vel søke selv. Lykke til!

Har prøvd, men er ikke så enkelt med så mange hus i Cádiz :) . Man trenger dog bare å se etter et rimelig stort hus med hvitt og flatt tak med et basseng.

Forresten, hva mener du med TS?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

http://blog.a-cero.com/2012/04/24/vivienda-a-cero-en-sotogrande-cadiz/?lang=es
^Blog fra når de bygget huset. I kommentarene skriver de at selve konstruksjonen kostet ca 1100€ / m2, så grovt regnet er det ca 6 millioner, bare i ren konstruksjon av huset. Og dette var i Spania. I tillegg så kommer penger til arkitekt, du ma ha tomt, tomten må planeres, du skal innrede huset, du skal ha svømmebasseng...

Så ja, dette kommer til å bli dyrt!

Lenke til kommentar

Forresten, hva mener du med TS?

TS = tråd starter! I dette tilfellet - deg. :)

Ok, da vet jeg det.

http://blog.a-cero.com/2012/04/24/vivienda-a-cero-en-sotogrande-cadiz/?lang=es
^Blog fra når de bygget huset. I kommentarene skriver de at selve konstruksjonen kostet ca 1100€ / m2, så grovt regnet er det ca 6 millioner, bare i ren konstruksjon av huset. Og dette var i Spania. I tillegg så kommer penger til arkitekt, du ma ha tomt, tomten må planeres, du skal innrede huset, du skal ha svømmebasseng...

Så ja, dette kommer til å bli dyrt!

Ok, takk. Ja, Her i Norge så blir prisen på konstruksjonen nærmere 10+ millioner kroner alene. Så er det jo alt det andre som også må ordnes. Så total prisen vil vel kanskje legge seg på 20-25 mill kroner eller mere vil jeg tro?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...