Skatteflyktning Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 LONDON (Reuters) - Three Ebola-infected travelers a month would be expected to get on international flights from the West African countries suffering epidemics of the deadly virus if there were no effective exit screening, scientists said on Tuesday. The researchers, whose work was published in The Lancet medical journal on Tuesday, said exit screening was nevertheless one of the most effective ways of limiting Ebola's spread. http://mobile.reuters.com/article/idUSKCN0I92F620141020?irpc=932 Sorry jjkoggan, that piece does not support Fokkeslaskens statement that western customs officials had in fact helped reduce the spread of Ebola. The piece is about a theoretical model study, not about any actual policy implementation. Further the study notes: "While screening travelers arriving at airports outside of West Africa may offer a sense of security, this would have at best marginal benefits, and could draw valuable resources away from more effective public health interventions," Khan said. Not to mention that customs and immigrations are separate entities in many countries, including Norway. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 (endret) Hvorfor så mye prat om hva jeg måtte mene om tollvesenet istedenfor å konsentrere deg om å bevise din påstand:Dette var visst tungt...Jeg har ikke sagt ett eneste ord om hva du mener om tollvesenet. Ingenting. Null. Nada. Zip. Zero. Nolla. At du ikke vet hva tollvesent gjør er ikke min jobb å lære deg. Det bare ekskluderer deg fra å ha noe å komme med i diskusjonen. Jeg trenger ikke å vite en døyt om tollvesenet for å be deg, som hevder at du har noe å komme med, å dokumentere dine påstander om at For ikke lenge siden var Ebola et hverdagsuttrykk. Dette spredte seg ikke mye i ren global målestokk. Mye av grunnen var at man har tatt forhåndsregler. Blant annet var tollvesenet i alle vestlige land delaktige i å minimere spredningen. Endret 28. mars 2015 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 28. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2015 (endret) Hjelpe og frivillige organisasjoner etc. Det er vel knapt et land med så mange (u)betlate hjelpeorganisasjoner per capita som Norge, men nå mente kanskje du private hjelpe organisjoner med profittmotiv? Når de må ta over alt det staten gjør i dag, så stiller det seg også annerledes. I dag så gir man mindre, fordi man tenker at staten tar seg av alt det nødvendige. I et fritt samfunn, med folk som er sterkt positive til veldedighet, som jo kjennetegner liberalister, så vil det være annerledes. Folk går jo i fra dette til noe annet, og de vil selvsagt at ting skal være like bra eller bedre. Det finnes mange nok mennesker som ville ha gjort noe for å hjelpe til, samt hindre kriser... Jeg tenkte også på alle de små idrettsklubber, foreninger av ulikt slag som drives her i landet. Virker som de trives i våt land. Men nå kreves det av den nye kulturminsteren at kulturlivet tilpasser seg private bedrifter og sponsorer. (Se gjerne hele innslaget) Hvor tror du de fleste firmaer vil ha sin logo, på Therese Johaugs pupp eller på Odd Nerdrums kjortel? Jeg tror ikke det blir mer kunst og kultur her i landet ved at det skal tilpasses private bedrifter og sponsorer. Det blir det helt klart... Endret 28. mars 2015 av тurbonєℓℓo 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Hvorfor så mye prat om hva jeg måtte mene om tollvesenet istedenfor å konsentrere deg om å bevise din påstand:Dette var visst tungt...Jeg har ikke sagt ett eneste ord om hva du mener om tollvesenet. Ingenting. Null. Nada. Zip. Zero. Nolla. At du ikke vet hva tollvesent gjør er ikke min jobb å lære deg. Det bare ekskluderer deg fra å ha noe å komme med i diskusjonen. Jeg trenger ikke å vite en døyt om tollvesenet for å be deg, som hevder at du har noe å komme med, å dokumentere dine påstander om at For ikke lenge siden var Ebola et hverdagsuttrykk. Dette spredte seg ikke mye i ren global målestokk. Mye av grunnen var at man har tatt forhåndsregler. Blant annet var tollvesenet i alle vestlige land delaktige i å minimere spredningen. Nuvel... At du ikke vet et døyt om tollvesenet forteller meg at dine spørsmål om selvsamme kommer fra et sted hvor du ikke har noe å bringe til diskusjonen. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015   Hvorfor så mye prat om hva jeg måtte mene om tollvesenet istedenfor å konsentrere deg om å bevise din påstand:Dette var visst tungt...Jeg har ikke sagt ett eneste ord om hva du mener om tollvesenet. Ingenting. Null. Nada. Zip. Zero. Nolla. At du ikke vet hva tollvesent gjør er ikke min jobb å lære deg. Det bare ekskluderer deg fra å ha noe å komme med i diskusjonen. Jeg trenger ikke å vite en døyt om tollvesenet for å be deg, som hevder at du har noe å komme med, å dokumentere dine påstander om at For ikke lenge siden var Ebola et hverdagsuttrykk. Dette spredte seg ikke mye i ren global målestokk. Mye av grunnen var at man har tatt forhåndsregler. Blant annet var tollvesenet i alle vestlige land delaktige i å minimere spredningen. Nuvel... At du ikke vet et døyt om tollvesenet forteller meg at dine spørsmål om selvsamme kommer fra et sted hvor du ikke har noe å bringe til diskusjonen.Jeg har ikke påstått at jeg ikke vet et døyt om tollvesenet (det er din egen stråmann), men det ville være fullstendig irrelevant for DITT forsøk på å underbygge DINE påstander hva jeg vet eller ikke vet om tollvesenet. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 LONDON (Reuters) - Three Ebola-infected travelers a month would be expected to get on international flights from the West African countries suffering epidemics of the deadly virus if there were no effective exit screening, scientists said on Tuesday. The researchers, whose work was published in The Lancet medical journal on Tuesday, said exit screening was nevertheless one of the most effective ways of limiting Ebola's spread. http://mobile.reuters.com/article/idUSKCN0I92F620141020?irpc=932 Sorry jjkoggan, that piece does not support Fokkeslaskens statement that western customs officials had in fact helped reduce the spread of Ebola. The piece is about a theoretical model study, not about any actual policy implementation. Further the study notes: "While screening travelers arriving at airports outside of West Africa may offer a sense of security, this would have at best marginal benefits, and could draw valuable resources away from more effective public health interventions," Khan said.Not to mention that customs and immigrations are separate entities in many countries, including Norway. On the other hand, no screening ensures no capture, Even if the chance of capture is small. It all hinges on how effectiveness is measuref Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 28. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2015 (endret) 1. Staten bør ilegge karantene for reisende fra spesielt utsatte områder. Det viktigste er likevel at man har god beredskap og behandling. Her vil et privat helsevesen naturlig nok være overlegent det offentlige.Ok. Så du mener man skal ha et tollvesen som kan bestemme slike ting. Dette er dog et tema jeg vet omtrent ingenting av liberalistenes mening om. Det var likevel litt overraskende. I slike situasjoner kan man vel ha politi ved grensene, og sånne sikkerhetstiltak. Du må forestille deg hva folk vil gjøre i ett fritt samfunn. Hjelpeorganisasjoner vil strømme til osv. Forsikringsselskaper vil jo finansiere en del, da de også vil spare store penger på å forebygge katastrofer å inntre. Jeg må korrigere meg selv her litt. Jeg gav nesten uttrykk for at sånt er midlertidig. Man har ikke toll, men grensekontroll er en del av politi og rettsvesen da loven blant annet forbyr ufredelige mennesker adgang og skal forhindre flukt for kriminelle ettersøkte. Så det vil være grensevakter til en hver tid altså. Min feil. Beklager. (Bare at disse vaktene ikke straffer deg for å importere varer: Du kan handle så mye du orker, uten at staten har noe som helst med det). Terrorister og kjeltringpakk skal da - så langt det lar seg gjøre; hindres i å komme inn. Endret 28. mars 2015 av тurbonєℓℓo 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 On the other hand, no screening ensures no capture, Even if the chance of capture is small. It all hinges on how effectiveness is measuref You may be aware that passport controls were instituted to capture spies, but none have been captured yet in those controls. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 On the other hand, no screening ensures no capture, Even if the chance of capture is small. It all hinges on how effectiveness is measurefYou may be aware that passport controls were instituted to capture spies, but none have been captured yet in those controls. And you believe we are told about every spy incident that happens? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 On the other hand, no screening ensures no capture, Even if the chance of capture is small. It all hinges on how effectiveness is measurefYou may be aware that passport controls were instituted to capture spies, but none have been captured yet in those controls. And you believe we are told about every spy incident that happens?And you believe we never find out about any spy incident that happens? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 (endret) Jeg tror ikke det blir mer kunst og kultur her i landet ved at det skal tilpasses private bedrifter og sponsorer.Det blir det helt klart... (Stort bilde) Nja. Jeg er enig med kunstneren som siteres på bildet. Vi vil sitte igjen med de som ønsker å lage kunst så mye at de gjør det selv om de ikke får betalt. Men det er ikke åpenbart for meg at de er de beste kunstnerne. Ei heller de fleste. Det er ikke slik at markedsliberalisering alltid fører til et overskudd av varer og tjenester. Tvert om, det gir oss over tid så mye som markedet etterspør, og til en pris markedet er villig til å betale. At markedet etterspør mer kultur enn i dag er en usikker antagelse. Hvor tror du de fleste firmaer vil ha sin logo, på Therese Johaugs pupp eller på Odd Nerdrums kjortel? Jeg synes at puppene til Johaug er vel så stor kultur som kjortelen til Nerdrum. Geir Endret 29. mars 2015 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Jeg tror ikke det blir mer kunst og kultur her i landet ved at det skal tilpasses private bedrifter og sponsorer.Det blir det helt klart... (Stort bilde) Nja. Jeg er enig med kunstneren som siteres på bildet. Vi vil sitte igjen med de som ønsker å lage kunst så mye at de gjør det selv om de ikke får betalt. Men det er ikke åpenbart for meg at de er de beste kunstnerne. Ei heller de fleste. Det er ikke slik at markedsliberalisering alltid fører til et overskudd av varer og tjenester. Tvert om, det gir oss over tid så mye som markedet etterspør, og til en pris markedet er villig til å betale. At markedet etterspør mer kultur enn i dag er en usikker antagelse. Hvor tror du de fleste firmaer vil ha sin logo, på Therese Johaugs pupp eller på Odd Nerdrums kjortel? Jeg synes at puppene til Johaug er vel så stor kultur som kjortelen til Nerdrum. Geir Regner med at du heller sikter til Odd Nerdrums selvmalte erigerte penis, tror den går Johaugs pupper en god gang med tanke på oppmerksomhet rundt en reklamekampanje Kunst og kultur må få statstøtte for å få rom til å kunne utvikle seg videre, en ekte kunstnersjel må ha mat på bordet (og en flaske absint?) for at vi skal kunne forvente det neste kulturelle mesterverk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 (endret) Hjelpe og frivillige organisasjoner etc. Det er vel knapt et land med så mange (u)betlate hjelpeorganisasjoner per capita som Norge, men nå mente kanskje du private hjelpe organisjoner med profittmotiv? Når de må ta over alt det staten gjør i dag, så stiller det seg også annerledes.I dag så gir man mindre, fordi man tenker at staten tar seg av alt det nødvendige.I et fritt samfunn, med folk som er sterkt positive til veldedighet, som jo kjennetegner liberalister, så vil det være annerledes. Folk går jo i fra dette til noe annet, og de vil selvsagt at ting skal være like bra eller bedre.Det finnes mange nok mennesker som ville ha gjort noe for å hjelpe til, samt hindre kriser... Å? Jeg tenkte også på alle de små idrettsklubber, foreninger av ulikt slag som drives her i landet. Virker som de trives i våt land. Men nå kreves det av den nye kulturminsteren at kulturlivet tilpasser seg private bedrifter og sponsorer. (Se gjerne hele innslaget) Hvor tror du de fleste firmaer vil ha sin logo, på Therese Johaugs pupp eller på Odd Nerdrums kjortel? Jeg tror ikke det blir mer kunst og kultur her i landet ved at det skal tilpasses private bedrifter og sponsorer. Det blir det helt klart... Lederen for Oppland Liberalistene klipper og limer. Kan ikke du søke jobb i norske Donald Duck? Du hadde vel straks fått sparken antar jeg ettersom du skaper lite selv eller består jobben i DD bare i å oversette fra et annet språk? Selv der ville du slitt slik jeg kjenner deg. Tar meg en søndags tur i stedet for å kverulere med liberalister og anarkister som er tilhengere av Kardemomme loven og bruker en foreldet forenklet tankegang til å prøve å bryte ned det norske samfunnet. Du babler i vei uten å ta deg tid med å forstå den klassiske liberalismen ordentlig. Bruker heller tid på det så kan det være at vi får en mer fruktbar debatt. Endret 29. mars 2015 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Kunst og kultur må få statstøtte for å få rom til å kunne utvikle seg videre, en ekte kunstnersjel må ha mat på bordet (og en flaske absint?) for at vi skal kunne forvente det neste kulturelle mesterverk Jeg visste det var en grunn til at jeg ikke ble kunstner: Jeg fikk ikke statsstøtte. Nå har jeg en kunstner som hyttenabo her, og hun sier til meg at det ikke er for sent å begynne ennå. Så hvor søker jeg? Nå hadde jeg vel kanskje fortsatt som musiker hvis det hadde betalt for absinten, men hvorfor skulle staten bestemt at jeg var verd å sponse, når jeg selv manglet drivkraften til å gjøre det uten deres hjelp... Geir Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Jeg må korrigere meg selv her litt. Jeg gav nesten uttrykk for at sånt er midlertidig. Man har ikke toll, men grensekontroll er en del av politi og rettsvesen da loven blant annet forbyr ufredelige mennesker adgang og skal forhindre flukt for kriminelle ettersøkte. Så det vil være grensevakter til en hver tid altså. Min feil. Beklager. (Bare at disse vaktene ikke straffer deg for å importere varer: Du kan handle så mye du orker, uten at staten har noe som helst med det). Terrorister og kjeltringpakk skal da - så langt det lar seg gjøre; hindres i å komme inn. Ok. Men grensevakt er ikke på langt nær det samme som toll. De er separate enheter med helt adskilte arbeidsområder. Skal jeg lese ut ifra dette at en liberalistisk stat ikke ville hatt de sikkerhetstiltakene for innførsel av potesielt patogenbærende varer/mennesker/dyr som hva vi ser i dag? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Du babler i vei uten å ta deg tid med å forstå den klassiske liberalismen ordentlig. Bruker heller tid på det så kan det være at vi får en mer fruktbar debatt. Det ser ut til at Blaugs bok er den neste i lista på min kindle. (Om jeg ikke sniker litt skjønnlitterartur inn som avveksling.) Om turbo leser den også kan vi jo se hva vi har fått ut av den. Geir 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Jeg har ikke påstått at jeg ikke vet et døyt om tollvesenet (det er din egen stråmann), men det ville være fullstendig irrelevant for DITT forsøk på å underbygge DINE påstander hva jeg vet eller ikke vet om tollvesenet. Jeg har ikke sagt du har påstått å ikke ha noe kunnskap om tollvesenet, så det kan vanskelig være min stråmann. Derimot ber du om beviser for at tollvesenet har utført de oppgaver som er tollvesenets oppgaver. Det forteller meg at du nok ikke har mye å tilføre i en diskusjon om tollvesenet. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 On the other hand, no screening ensures no capture, Even if the chance of capture is small. It all hinges on how effectiveness is measurefYou may be aware that passport controls were instituted to capture spies, but none have been captured yet in those controls. And you believe we are told about every spy incident that happens?And you believe we never find out about any spy incident that happens?My father was in the CIA for his military service and never talked about anything he did. Is that proof that he never actually was in the CIA? 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 (endret) Jeg har ikke sagt du har påstått å ikke ha noe kunnskap om tollvesenet, så det kan vanskelig være min stråmann. Derimot ber du om beviser for at tollvesenet har utført de oppgaver som er tollvesenets oppgaver. Det forteller meg at du nok ikke har mye å tilføre i en diskusjon om tollvesenet.Du kom ikke med en påstand om at tollvesenet har utført pålagte arbeidsoppgaver. Du kom med en tom påstand om at tollvesenet hadde vært en effektiv deltager i å minimisere spredningen av Ebola Endret 29. mars 2015 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Kunst og kultur må få statstøtte for å få rom til å kunne utvikle seg videre, en ekte kunstnersjel må ha mat på bordet (og en flaske absint?) for at vi skal kunne forvente det neste kulturelle mesterverk Jeg visste det var en grunn til at jeg ikke ble kunstner: Jeg fikk ikke statsstøtte. Nå har jeg en kunstner som hyttenabo her, og hun sier til meg at det ikke er for sent å begynne ennå. Så hvor søker jeg? Nå hadde jeg vel kanskje fortsatt som musiker hvis det hadde betalt for absinten, men hvorfor skulle staten bestemt at jeg var verd å sponse, når jeg selv manglet drivkraften til å gjøre det uten deres hjelp... Geir Hjelper fint lite med drivkraft når man ikke har råd til pensler eller guitar. Hvorfor man ikke har råd til det in the first place blir jo ett annet spørsmål som kan ha hundre forskjellige svar. Staten gir deg det nødvendige dyttet og er da drivkraften fortsatt på plass (veldig gjerne i kombo med ett lite talent), så får ofte staten igjen denne summen og mer til om vedkommende lykkes. Man kan ramse opp i mente alle de forfattere/kunstnere vi ikke hadde hatt hadde de ikke fått den nødvendige støtten først. Staten er fin å ha den, en stor hjelpeorganisasjon, la oss bygge den sterk sammen alle mann! (selv om ikke jeg nødvendigvis trenger hjelpen personlig, akkurat det blir jo irrelevant. Man skal alle bidra uansett) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå