Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PCen fryser uten forvarsel, kutter bilde til skjerm samtidig

Anbefalte innlegg

Hei!

Har begynt å få merkelige problemer de siste dagene. Plutseliug fryser PCen seg, skjermen blir svart og mister kontakt med PCen, tastaturet reagerer ikke på Caps, Scroll og Num Lock, mao. er den helt låst.

Det er ingen forvarsel, det er ingen BSOD, det er ingen logs. Det bare skjer, og så er alt normalt igjen etter en restart, bortsett fra at jeg må kjøre ipconfig /release og /renew for å få nett, da jeg får en helt merkelig 10.0.0.X ip, DNS og alt det fra serveren før jeg renewer, hvorpå jeg får en 158.X.X.X ip som gir meg internet. Står også at jeg har internet via IPv6 hele tiden, men jeg har iallefall ikke nett via noe som helst.

Specs står i signatur, kjører W8.0 x64.

Har oppdatert BIOS, fjerna overklokking på CPU og GPU, maks temp på CPU er 40 grader.

Har oppdatert chipset, gpu, audio, nettverk og AHCI/RAID-drivere.

Har bytta kabel til skjermen for å se siden jeg hadde liknende problemer med skjermen, at den bare kutta, så kom tilbake, men det var skjermen i seg selv som gjorde akkurat det. Mens jeg ikke fikk bilde fra den skjermen etter restart etter frys, så kobla jeg en anna skjerm til, og den fikk bilde (eller out of range siden den er mindre).

Det er en merkelig sammensetning av problemer. Tviler på at SSDen min er skyldig, den er litt over ett år bare.

Noen som har sett liknende liste over symptomer før?

Endret av Jakke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update: Det virker som PCen ikke fryser, men det var en kombo av skjermen som gikk i svart og at USB3ene mine ikke funker.

Så det er fortsatt spørsmålet, noen som har hatt problemer med USB3 og Windows 8, spesifikt på Asus P9X79 Pro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...