Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hjelp til kjøp av bilanlegg!

Anbefalte innlegg

Dama har just kjøpt bil så tengte jeg at jeg skulle igjaffal hive inn ny spiller og subber (kansje det kommer fronthøytalere sender..)

så tengte jeg på dobbel kicker L7 12" og en forsterker (selfølgelig)

så jeg lurer på noen ting:

1. hvor kan jeg kjøpe det? (helst billigste og beste plassen)

2. hvilken forsterker burde jeg kjøpe? (helst ikke alt for dyrt mn må funke bra)

http://www.planethifi.no/shop/products/Digital-Designs-M1c-%252d-1x1700-Watt-RMS.html fant denne men vet ikke om den er noe god da?

noen som kan hjelpe meg?

hvis noen mener at jeg burde kjøpe noen andre subber så bare si ifra :) vet ikke hva som er best av runde eller firkantet..

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale en to eller firekanals forsterker i tillegg til de vanlige høyttalerne. Forsterkeren i vanlige spillere er sjeldent mer enn rett rundt 4x15 watt. Når du da får en sub på over 1000 watt så blir det et ganske skjevt forhold.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

hei ja vet det ;) skal nok hive inn noen høyalere i samme slengen.. må bare få dama me på det ;)

mn det jeg lurte på er jo hvor og hvilken sub og forsterker jeg burde kjøpe?

er veldig gira på å få noe med GOD trøkk i.. ska i en stasjonsvong.. :S

Lenke til kommentar

Kicker er vel ikke best kjent for lydkvalitet, og det er et dyrt merke!

Dobbel L7 ligger på rundt 8000.

Med tanke på prisen av kassa og forsterkeren du linker til, så antar jeg du ligger rundt 12000 som budsjett.

Vil du ha noe som spiller sinnsykt med bass, DENNE kassa, med DENNE forsterkeren.

du vil trenge tykke kabler, og mulig bedre batteri. men det må du nok uansett med subber i den størrelsen.

Vil du tenke logisk og praktisk og for å få med deg alt av lyd:

front: Se an størrelse på front høyttalere, om 5,25" Disse, om 6,5" Disse, om bilen har andre standard str. si ifra, så sjekker vi det opp.

forsterker front: Denne høykvalitetsforsterkeren

subwoofer: om du vil gjøre det lett og slippe å streve med kassemekking kan Denne pakken funke, billig og bra

spiller: så til spiller som du selv nevner, så er det ikke dumt å legge inn en med DAB+ som Denne

kabler: Denne pakken til front forsterker, og Denne til subwoofer forsterkeren

Det er riktig nok ikke en veldig dyr pakke, men der har du alt du trenger og det vil spille høyt og bra! det trekker ikke elendig mye strøm, og veldig enkelt å sette inn!

Lenke til kommentar

har budsjett på ca 17 000kr

som jeg ser så kommer subben og forsterkrene du linket til på ca samme pris som de eg fant?

men fronthøytallerene du linker til er på bare 60w/RMS? blir ikke det litt lite når subben kommer på 2000w?

(er prisen for høytaleren for 1 sett eller 2?)

vil også helst ha en sub-controller på subbene slikt at jeg kan skru de lett ned....

kan du ikke bare legge en saftig kabel bak til begge forsterkeren og splitte den bak?

bare anlegget spille VELDIG godt blir eg fornøyd! Mamma ska høre okke når mi kommer på besøk! ;)

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

De høyttalerne var vel heller noe jeg linket til den andre pakken med en mindre sub, men RMS på elementene betyr ikke noe om du har en ordentlig forsterker som ikke tar helt av. så det skulle nok funket det også, men anbefaler nok større høyttalere til den store basskassa.

prisen er for 1 stk frontsett, da til 2 dører.

Tja, om du vil bruke inntil 17, og det er en del penger på anlegg, er det veldig greit å vite hvilken bil det er snakk om.

For å trekke en feit kabel må den iallefall passe til alle forsterkerne tilsammen. en 50mm2 kabel kunne funka, men det koster rundt 1000 for et sånt sett, eller 100kr. pr. meter (på judysbilstereo). og du må fortsatt dele til mindre kabler som passer til forsterkerne. og kabelsett passer best da i og med at de inkluderer RCA, remote, kabelsko og egnede høyttalerkabler.

Lenke til kommentar

Okay :-) tru eg tege den største sub kassa;-) men den forsterkende som e te den største sub kassa går det ann å koble sub-control te ann?

Er en Peugeot 307 2004mod stasjonsvogn...

Kan du ikke bare bruke en rca og solitte den til flere?

Okay :-) tru eg tege den største sub kassa;-) men den forsterkende som e te den største sub kassa går det ann å koble sub-control te ann?

Er en Peugeot 307 2004mod stasjonsvogn...

Kan du ikke bare bruke en rca og solitte den til flere?

Lenke til kommentar

Er inkludert bass-kontroll på forsterkeren.

Ser ut til at det er 6,5" høyttaler str. standard på 307. de du linker til der er nok for dype, og da må du til med høyttalerringer, det er litt mer å tulle med, men skal ikke være det største problemet. Anbefaler uansett å ta et annet frontsett så du slipper å drive med det.

hva skal du med 4-kanals? trenger ikke høyttalere i bakdørene.

Lenke til kommentar

GZ er mye bedre en kicker ihvertfall, så ikke tenk på det.

Er du litt handy av deg, så kan du få noe ganske bra for 17k, men da bør du lage kasse til suben selv.

Med denne suben http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-SQX-15-EXTREME-15%27%27-subwoofer-STK/AS2245 i riktig kasse, med denne forsterkeren http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-SPL1000c1-Mono-bilforsterker/AS1220 så blir det trykk i massevis og du slipper billigere unna.

Dette er skikkelig rå saker, som spiller både høyt og pent. Så kan du jo vurdere gladen høyytalere foran også: http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-SQL-165-komponentsett/AS4102 krever litt solid montering, men spiller som f***! Også slenger du på en slik på dem: http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-XL-250c2-2-kanals-forsterker/AS1420

Gjør du dette skikkelig, og gjerne demper dørene, så får du noe som spiller bedre en de fleste ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...