Gå til innhold

Ny gaming-PC (11-13k), er dette greit?

Gjest Slettet-0BI3DS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare av nysgjerrighet, hvorfor skal man deaktivere ting man ikke trenger i BIOS? Påvirker vel kanskje oppstartstid, men påvirker det ytelsen?

Bare en god regel .. Kan øke stabiliteten.

Eller motsatt...

Generelt bør ikke innstillingene i bios ha noe å si for oppstartstiden, den er hovedsakelig mest påvirket av en kjapp hd og hvilket OS som brukes. Noen ting kan selvsagt endres som kan gi noe kjappere oppstartstid men det er ikke snakk om enorme endringer.

Her med snurrediskene bruker jeg vel i snitt en plass mellom 15 til 30 sekunder på å laste inn Windows ved en omstart.

Lenke til kommentar

Kyrre S. : Altså med hånden på hjertet kan jeg ikke si at jeg har sett noen stor endring i oppstartstiden om jeg fjerner funksjoner som ikke er i bruk , POST og PS/2 er jo generelt tweaks som de fleste kan ta i bruk (om man ikke har en ps/2 mus ) , men å fjerne feks støtte for Firewire og diverse andre ting i bios er det ikke mye å hente på.

Generelt skal ikke elementer / funksjoner som ikke er i bruk ha noe å si for oppstartstiden , har testet å deaktiver ganske mye selv på mitt Asus hovedkort og kan ikke si at det er stor forskjell og stabilitets messig har jeg ikke kunnet sett noe forskjell selv under overklokking der det hovedsakelig går på stabiliteten til PSU'en og volten som er satt til cpu.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS

Skjermkortet var på lager innen 3 dager på Dustinhome, og er allerede bestilt!

Og hovedkortet er sammen med prosessoren i et pakketilbud fra Dustinhome. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...