VetleM Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Hei! Tenkte jeg skulle poste her for å få litt innspill fra kyndige om hva jeg burde gjøre for å få noen flere år ut av min nå snart 4 år gamle pc. Dette er komponentene jeg har nå: 8 GB RAM ASUS-m4a89td Hovedkort LG 24" Skjerm 850W PSU AMD Phenom II X6 3.2 GHz Prosessor WD Green Caviar 2TB Harddisk AMD Radeon 6870 Skjermkort I tillegg har jeg en 126GB SSD disk som jeg kjører OS samt de programmene jeg bruker mest på, Jensen nettverksdings, Logitech G19 Tastatur med Logitech G9x mus. Lurer også på om jeg nå etter snart 4 år burde ta noen grep (etterfylle kjølepasta f. eks). Den klarer per dags dato og kjøre det jeg har kastet mot den. Til nå har jeg kommet frem til at jeg trenger en ny harddisk da den nåværende begynner å vakle, er det hensiktsmessig å sette to stk i Raid 0 for å få litt ytelse ved gaming. Den jeg har nå bråker noe j****g hvis jeg f. eks prøver å spille BF. Jeg vurderer også og legge på RAM og en ny skjerm. Noen innspill? Mvh V Endret 25. mai 2014 av VetleM Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Du trenger ikke mer enn 8gb RAM iallefall. Står ikke noe skjermkort her? Du sier kjølepasta, er det fordi CPU blir veldig varm? I såfall hvor varm blir den? Hvis du ikke har plass til OS + de spillene som krever rask harddisk på SSD'en kan du vurdere raid, hvis ikke hadde jeg nøyet meg med en vanlig 7200 harddisk. Endret 25. mai 2014 av Sampson Lenke til kommentar
VetleM Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Du trenger ikke mer enn 8gb RAM iallefall. Står ikke noe skjermkort her? Du sier kjølepasta, er det fordi CPU blir veldig varm? I såfall hvor varm blir den? Hvis du ikke har plass til OS + de spillene som krever rask harddisk på SSD'en kan du vurdere raid, hvis ikke hadde jeg nøyet meg med en vanlig 7200 harddisk. Takker for raskt svar, OP er nå oppdatert med skjermkortet. Kjøepasta var noe jeg sa generelt fordi det er det eneste "ekstra" jeg kan. Jeg er ikke altfor god på terminologien. EDIT: Viften på Prosessor og vifte på harddisk er meget bråkete. Mulig å få noe stillere? Mvh V Endret 25. mai 2014 av VetleM Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Har litt å gå på skjermkortet iallefall. Dårlig formulert: Skjermkortet begynner å dra på årene. Neste steg etter det ville nok vært nytt HK+CPU Endret 25. mai 2014 av Sampson Lenke til kommentar
VetleM Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Har litt å gå på skjermkortet iallefall. Dårlig formulert: Skjermkortet begynner å dra på årene. Neste steg etter det ville nok vært nytt HK+CPU Skjønner, så jeg kan likegodt kjøpe meg en helt ny maskin? PC'n har generelt å kjøre det som har kommet som jeg spiller på high/ultra. Da jeg spiller BF(de fleste versjoner), StarCraft 2, LoL og Diablo 3. Men i det siste har pcn begynt å hangle etter ca 30 minutter spill, da spesielt Battlefield 4 på høy kvalitet. Jeg har ikke klart å identifisere problemet, om det er henholdsvis Harddisk, CPU eller GPU. Noen tips til hvordan jeg kan gjøre dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå