Gå til innhold

Bråkete kabinettvifter

Anbefalte innlegg

Jepp, mine nå knapt to år gamle Zalman 80mm lager ulyder fra tid til annen. Jeg har de montert i et Chieftek (bombe), som innsug nederst og til diskskuffen.

Fram med oljen eller ned på Clas og kjøpe nye? Jeg vet ikke helt, jeg. Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg heller vel egentlig litt mer til orodreth her, men jeg kan jo ikke motstå sjansen. :lol:

Hva slags olje er god greier, mon? Symaskinolje er vel kanskje litt vel tyntflytende?

Lyden er litt sånn av og på, på en måte. Jeg var innom en tur med herr Luft-på-boks og frøken Støvfille, og renset skikkelig opp, og jeg fant liksom ikke helt ut hvorfor de skaper seg sånn. Kan vel fort være lageret som begynner og synge på siste verset eller noe.

Lenke til kommentar

Selv har jeg god erfaring med verktøykasse på boks! Tuller ikke, spraya dette på en liten skjermkortvifte som var gått helt tørr, den har nå gått i 3 mnd uten prob.

Om du likevel tror du må skrote viften og gå til anskaffelse av en ny, hva har du å tape på en 5-56 ?

Lenke til kommentar
tyntflytende servicol (eller noe). Det er vel fare for at de stopper permanent hvis du dytter noe tyktflytende inne der :D

Sant. Blir ikke så gøy med olje på harddiskene heller da.

Er det ikke litt tidlig til at lageret skal være utslitt da? Hvordan er maskinbruken din? Mye av og på, eller laaaange økter?

Synes også det er litt tidlig. Maskinbruken er vel faktisk litt både óg.

Om du likevel tror du må skrote viften og gå til anskaffelse av en ny, hva har du å tape på en 5-56 ?

5-56? CRC 5-56? Som i rustløser, driver ut fukt, smører, etc? Tja, det er faktisk mulig jeg har en boks stående en plass. Takk for tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...