Lch Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jepp, mine nå knapt to år gamle Zalman 80mm lager ulyder fra tid til annen. Jeg har de montert i et Chieftek (bombe), som innsug nederst og til diskskuffen. Fram med oljen eller ned på Clas og kjøpe nye? Jeg vet ikke helt, jeg. Tips? Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 to år gamla, tror du kan sponse på deg et par nye! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Øyh! Zalman = precioussss. Kjøpe nye = arbeid + penger + tid. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Øh, hvis du får fikset problemet med litt olje hvorfor skulle du da bruke penger på nye vifter ? Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 olje= massssssse arbeid+litt penger+tid+gris+kjedelig+litt mer arbeid. men, det er vel like greit. hvordan lyd er det, kan jo ikke garantere at olje mekker det. Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 kjøpe ferdig kontra modde litt? Svaret er vel selvskrevent Finn fram oljekanna du. post resultatet da Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Tja, jeg heller vel egentlig litt mer til orodreth her, men jeg kan jo ikke motstå sjansen. Hva slags olje er god greier, mon? Symaskinolje er vel kanskje litt vel tyntflytende? Lyden er litt sånn av og på, på en måte. Jeg var innom en tur med herr Luft-på-boks og frøken Støvfille, og renset skikkelig opp, og jeg fant liksom ikke helt ut hvorfor de skaper seg sånn. Kan vel fort være lageret som begynner og synge på siste verset eller noe. Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 tyntflytende servicol (eller noe). Det er vel fare for at de stopper permanent hvis du dytter noe tyktflytende inne der Er det ikke litt tidlig til at lageret skal være utslitt da? Hvordan er maskinbruken din? Mye av og på, eller laaaange økter? Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Selv har jeg god erfaring med verktøykasse på boks! Tuller ikke, spraya dette på en liten skjermkortvifte som var gått helt tørr, den har nå gått i 3 mnd uten prob. Om du likevel tror du må skrote viften og gå til anskaffelse av en ny, hva har du å tape på en 5-56 ? Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Selv har jeg god erfaring med verktøykasse på boks! Det er vel og en avart av gode gamle vd-40 (servicol - husket bare ikke navnet istad). Det er ikke uten grunn de kaller det verktøykasse Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 tyntflytende servicol (eller noe). Det er vel fare for at de stopper permanent hvis du dytter noe tyktflytende inne der Sant. Blir ikke så gøy med olje på harddiskene heller da. Er det ikke litt tidlig til at lageret skal være utslitt da? Hvordan er maskinbruken din? Mye av og på, eller laaaange økter? Synes også det er litt tidlig. Maskinbruken er vel faktisk litt både óg. Om du likevel tror du må skrote viften og gå til anskaffelse av en ny, hva har du å tape på en 5-56 ? 5-56? CRC 5-56? Som i rustløser, driver ut fukt, smører, etc? Tja, det er faktisk mulig jeg har en boks stående en plass. Takk for tips. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvis du på liv og død vil ha din "precious" vifter, så kan du kanskje støydempe kabinettet? :yees: Støydemping-kit fås hos www.microplex.no Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvis du på liv og død vil ha din "precious" vifter, så kan du kanskje støydempe kabinettet? Støydemping-kit fås hos www.microplex.no Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvis du på liv og død vil ha dine "precious" vifter, så kan du kanskje støydempe kabinettet? Støydemping-kit fås hos www.microplex.no Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Bah humbug. WDDene mine står for hoveddelen av støyen, så blæh. Viftene får bare 7V, så de hører jeg knapt, gitt at de går som normalt da. Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 hmm, defekte vifte... Joda vi støydemper hele skiten! Greit nok - det kan virke, men er det ikke bare _litt_ overkill..? Men takk for latteren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå