Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Skal holde foredrag, men om hva?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal holde et foredrag/presentasjon om et valgfritt tema foran hele klassen og selvfølgelig lærer (8.trinn). Presentasjonen skal vare i ca 5 minutter og er norsk muntlig. Men jeg aner ikke hva jeg skal snakke om. Jeg interesserer meg for det meste, men klarer ikke å bestemme meg. Noen som har noen forslag? Helst ikke ting som er helt ute på jordet.

Takker på forhånd for svar! :grin2:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ha et foredrag om noe som engasjerer deg, f.eks. mobbing på skolen. Ellers kan du jo ha om en bok, snakke om tematikk osv. Da smisker du samtidig litt med norsklæreren og viser at du liker å lese bøker.

God idé! Tror du det blir teit å holde et foredrag om hvordan eksempel en USB minnepenn ble oppfunnet?

Lenke til kommentar

Nei, hvis dere får lov til å ha om hva som helst, er det ikke teit. Husker jeg hadde foredrag om hvordan kosmetikk ble oppfunnet i 8. Det kan bli litt kjedelig hvis du bare skal basere foredraget på fakta, så da bør du krydre foredraget litt, slik at det er interessevekkende for tilhørerne. Det er viktig for eventuelt å få en god karakter.

Lenke til kommentar

Nei, hvis dere får lov til å ha om hva som helst, er det ikke teit. Husker jeg hadde foredrag om hvordan kosmetikk ble oppfunnet i 8. Det kan bli litt kjedelig hvis du bare skal basere foredraget på fakta, så da bør du krydre foredraget litt, slik at det er interessevekkende for tilhørerne. Det er viktig for eventuelt å få en god karakter.

Kanskje hvordan kosmetikk ble oppfunnet er et suverent tema, tusen takk for hjelpen!! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...