PgUp Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Ser det finnes IPS-LED, disse koster gjerne litt mer enn vanlig LED-LCD. Er IPS å foretrekke? Hvor mye bedre er det enn vanlig LED? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 IPS har ingeting med om det er LED eller ikke. IPS er paneltypen. LED er baklystypen. Søk opp forskjellen på LED og CCFL. Søk så opp forskjellen på TN og IPS (de mest vanlige) og evt. VA. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Så det er med andre ord bedre ut i fra det jeg kan se. Du vil anbefale det selv? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Hvis du tenker på IPS så er de bedre på billedkvalitet og farger, samt på innsynsvinkel. De er litt mindre populære blandt gamere da de ofte har mye høyere responstid enn TN-paneler (de vanligste og billigste). Av de skjermene jeg har hatt har jeg likt IPS-skjermene best. Selv til spilling. Med forbehold at det kan godt hende at en skikkelig god TN-skjerm kan være bedre enn en billig IPS-skjerm. Sjekk reviews av skjermene du vurderer, eller kom med et par forslag så er det sikkert en del andre her som kan gi mer konkrete tips og anbefalinger. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Hvis du tenker på IPS så er de bedre på billedkvalitet og farger, samt på innsynsvinkel. De er litt mindre populære blandt gamere da de ofte har mye høyere responstid enn TN-paneler (de vanligste og billigste). Av de skjermene jeg har hatt har jeg likt IPS-skjermene best. Selv til spilling. Med forbehold at det kan godt hende at en skikkelig god TN-skjerm kan være bedre enn en billig IPS-skjerm. Sjekk reviews av skjermene du vurderer, eller kom med et par forslag så er det sikkert en del andre her som kan gi mer konkrete tips og anbefalinger. Skal brukes til spilling blant annet, men er 6ms responstid merkbart? Hva med 8 eller 10ms? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Personlig synes jeg alt fra 8 og nedover er helt akseptabelt. Litt mer hardcore gamere sverger til 4 og lavere. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Personlig synes jeg alt fra 8 og nedover er helt akseptabelt. Litt mer hardcore gamere sverger til 4 og lavere. Takk for svar! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Problemet er at oppgitt responstid er rimelig langt fra det du vil kunne måle i praksis. I hvert fall i alle tester jeg har sett.som gjerne viser både tre og fem ganger høyere. Uten at det forandrer det faktum at TN-paneler er raskere enn IPS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå