TheCrayfish Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Hei, jeg lurte bare på om noen av dere har kunnskap om løpesko med flate såler/hæler. Et eksempel er disse:http://www.zalando.no/onitsuka-tiger-mexico-66-joggesko-brun-ti315a00n-o00.htmlMen de er litt pricy, tenkte kanskje på noe billigere. Takk for svar. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Jeg bruker vibram sine fivefingers med 4mm skosåle å det fungerer helt supert for min del Du må løpe riktig når du har sko med tynne såler. Du skal lande på hele foten eventuelt litt på framfoten og ikke lande på hælen når du løper. Lenke til kommentar
TheCrayfish Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Jeg bruker vibram sine fivefingers med 4mm skosåle å det fungerer helt supert for min del Du må løpe riktig når du har sko med tynne såler. Du skal lande på hele foten eventuelt litt på framfoten og ikke lande på hælen når du løper. Haha jeg liker dessverre ikke utseendet på de skoene, har du andre forslag? Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Merrell Trail Glove ligner ganske mye på Fivefingers i løpsfølelse, men ser ut som en "vanlig" sko. Merrell Bare Access og en rekke modeller fra Inov-8 er sko som er verdt å se på om du vil ha litt demping, men fremdeles unngå oppbygd hæl. Lenke til kommentar
Taggi Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 +1 til merrell. Bruker disse selv. http://www.sportsshoes.com/product/mer171/merrell-flux-glove-sport-running-shoes/ Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Vivobarefoot funker bra. Om du ikke har løpt med barefoot-sko før så start veldig forsiktig, ellers vil du knapt kunne gå i en ukes tid etter første tur pga stor påkjenning på leggene. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Anbefaler Vibram fivefingers over andre flate løpesko lett. Mest pga at tærene får fri bevegelighet.Jeg tror vibrams beste bruksområde er terreng. Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Jeg tror vibrams beste bruksområde er terreng.Det er jeg helt uenig i. Med tærene i hver sin lomme er speiselt lilletåen svært utsatt for skade om du sparker borti f.eks. en stein eller en rot. Klok av skade - bokstavlig talt - har jeg sluttet å bruke FiveFingers i terrenget. På vei vil jeg ikke fraråde FiveFingers, men jeg separate tålommer er mer gimmick enn praktisk design. Så lenge skoene ikke er for smale fremme har tærene det fint i andre sko også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå