topmodel Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Hei!Er det noen som vet hvordan jeg klarer å få opplysningene jeg har fra et klassedelt materiale fremstilt i et histogram i Geogebra, og i OpenOffice Calc? Viss f.eks disse opplysningene skal fremstilles i et histogram? Nedre klassegrense - Øvre klassegrense - frekvens: 45 - 50 - 25 50 - 55 - 2655 - 60 - 2360 - 65 - 365 - 70 - 2 Husker rett og slett ikke hvordan jeg lager histogram i noen av de programmene når det gjelder klassedelt materiale Edit: Eksempel Endret 25. mai 2014 av topmodel Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Når det gjelder Geogebra så vet jeg ikke om noen snarveier for å fremstille det slik du ønsker, men ved litt manuelt arbeid så får du det fint til. I regnearkfunksjonen i Geogebra så skriver du inn følgende: A1=45, B1=50, C1=25 Funksjonen for å tegne firkant blir som følger: Polygon[(A1, 0), (B1, 0), (B1, C1), (A1, C1)] Og så gjentar du dette for de neste seriene nedover. Tips: I celle A2 kan du godt skrive "=B2", og dra nedover som i andre normale regnearkprogram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå