Gå til innhold

Prosessor dilemma

knokle_85

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å tenke på mitt neste pc prosjekt og vurdere Abit IC7-MAX3 HK og Intel P4 2,4 800fsb (seff). Jeg gidder ikke å betale en formue og derfor sitter jeg her og venter på priskutt, men problemet er at P4 2,4 GHz går ut av produksjon sammtidig som priskuttet den 26 Oktober, og jeg hadde faktisk tenkt å vente til ut i Januar for å se om jeg ikke kunne presse prisene enda lavere. Er 2,6 like overklokkings vennlig som 2,4? Bør jeg kjøpe 2,4 etter den 26.10 eller vente til neste priskutt i Januar-Februar og da kjøpe en 2,6??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp AMD! XP 2500+ Barton på tilbud på komplett.no 745 spenn eller noe, og hvis du kjøper et HK til ca tusenlappen så har du en knallstart til en god pc! :wink:

*off-topic*

supert, nå legger du automatisk opp til en amd vs intel diskusjon. Han sier jo at han vil gå for Intel, så la han gå for Intel!

personlig liker jeg AMD bedre enn intel, men jeg prøver ikke å "frelse" alle for det!

*off-topic*

ville bare påpeke dette, ang topic har jeg ingenting jeg skulle ha sagt i dette tilfellet :-)

Lenke til kommentar

For overklokkingsresultater så bør du se på overclockers.com sin CPU database. Med litt research så hadde du selv funnet svaret på ditt spørsmål.

BTW. Jeg klarer å presse min 2.6GHz/800MHz til 3.7GHz men jeg kjører den på 3.4GHz pga. at jeg kjører minnet synkront med CPU FSB som tilsvarer en FSB på 1046MHz. Med enda bedre minnebrikker (skal skaffe meg noen ADATA brikker som klarer nesten 600MHz) så vil jeg vil jeg kansje klare å kjøre minnet synkront ved 3.7GHz som igjen tilsvarer ca 1140MHz...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...