Gå til innhold

noen her som har prøvd steam via nas?

Gjest Slettet+130498

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

Vurderer å flytte pc'en inn i et mindre kabinett og har i den forbindelse støtt på en utfordring, nemlig lagringsplass. Vurderer derfor en nas løsning men jeg får likevel en utfordring, nemlig spill. Primært bruker jeg steam, uplay og origin til dette, men hvordan fungerer de når løsningen blir nettverksbasert? Noen her som faktisk har prøvd dette? Hva slags hastigheter vil jeg eventuelt få via lan? Noen andre som har en løsning på mitt kommende problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De eneste problemene dine er vel 1. Lastetider - selv har jeg lagt alle spill på SSD, og du går jo andre veien ;) - Og så kan det være spill som ikke tillater at du oppgir monterte LAN disker som path. - Det kan normalt løses ved at du flytter etter installasjon og lager en link, men noen spill kan nok ha kode som forlanger at de skriver til en lokal disk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Skulle gjerne ha lempet det på en interndisk, men har litt mangel på fysisk plass i det nye kabinett oppsettet

Lenke til kommentar

Fiks nas med støtte for iscsi, sett av en eller flere disker, eller deler(*) av en disk eller et array til den aktuelle kompakte maskinen.

Da kommer den opp som en "vanlig" disk, og spill/programmer klarer ikke se forskjell. iSCSI-tilkoblingsmulighet følger med windows, og er enkelt å bruke.

Yter helt greit, selv om du får noen ms ekstra forsinkelse og litt lavere topphastighet enn om disken(e) er lokale.

Jeg benytter et slikt oppsett til lagringsdisker i stasjonæren min, og til steam på en laptop. Bruker til og med wifi / usb-ethernet på laptopen - og det fungerer knallgodt.

(Støtte for å dele ut kun en del av en disk eller et array fins nødvendigvis ikke overalt.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...