Neckrick Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Edit Endret 4. juni 2014 av Neckrick Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Lett å få gode karakter i standpunkt, men mange gjør det VELDIG dårlig på eksamen fordi du lærer ingenting av lærerne og de gir deg karakterer så lett at du gidder ikke å jobbe for dem mer. Miljøet er dårlig, altfor mange utenlandske som står og røyker, danner gjenger osv. Lærerne er veldig snille, men de er ikke flinke. Jeg gikk på sonans i en uke og bytta med en gang. Har aldri vært borti et så useriøst miljø. Kjenner flere som gikk på sonans, mange studerer medisin nå osv. Men det er ufortjent, fordi de fikk gode karakterer uten at de var tilstede i timen. Men kan hende andre har andre erfaringer =) Nå er det 3 år siden jeg gikk dit, men jeg anbefaler det VIRKELIG IKKE. Mange jeg kjenner som bytta dit angra som bare det i etterkant. 1 Lenke til kommentar
Neckrick Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Lett å få gode karakter i standpunkt, men mange gjør det VELDIG dårlig på eksamen fordi du lærer ingenting av lærerne og de gir deg karakterer så lett at du gidder ikke å jobbe for dem mer. Miljøet er dårlig, altfor mange utenlandske som står og røyker, danner gjenger osv. Lærerne er veldig snille, men de er ikke flinke. Jeg gikk på sonans i en uke og bytta med en gang. Har aldri vært borti et så useriøst miljø. Kjenner flere som gikk på sonans, mange studerer medisin nå osv. Men det er ufortjent, fordi de fikk gode karakterer uten at de var tilstede i timen. Men kan hende andre har andre erfaringer =) Nå er det 3 år siden jeg gikk dit, men jeg anbefaler det VIRKELIG IKKE. Mange jeg kjenner som bytta dit angra som bare det i etterkant. Det en jo veldig mye reklame fra Sonens på busser og T-bane. Skulle tro det var seriøst, i Privatist delen har de jo også lærere som jobber mot eksamen som det står på reklamer. Er du sikker på at du gikk ved Oslo? Takk for det du skrev ihvertfall, skulle gjerne hørt fra flere. Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Lett å få gode karakter i standpunkt, men mange gjør det VELDIG dårlig på eksamen fordi du lærer ingenting av lærerne og de gir deg karakterer så lett at du gidder ikke å jobbe for dem mer. Miljøet er dårlig, altfor mange utenlandske som står og røyker, danner gjenger osv. Lærerne er veldig snille, men de er ikke flinke. Jeg gikk på sonans i en uke og bytta med en gang. Har aldri vært borti et så useriøst miljø. Kjenner flere som gikk på sonans, mange studerer medisin nå osv. Men det er ufortjent, fordi de fikk gode karakterer uten at de var tilstede i timen. Men kan hende andre har andre erfaringer =) Nå er det 3 år siden jeg gikk dit, men jeg anbefaler det VIRKELIG IKKE. Mange jeg kjenner som bytta dit angra som bare det i etterkant. Det en jo veldig mye reklame fra Sonens på busser og T-bane. Skulle tro det var seriøst, i Privatist delen har de jo også lærere som jobber mot eksamen som det står på reklamer. Er du sikker på at du gikk ved Oslo? Takk for det du skrev ihvertfall, skulle gjerne hørt fra flere. Hehe, selvfølgelig er jeg sikker på at jeg gikk i Oslo Hahaha. Men privatistskolen er LITT bedre, men der også er ikke lærerne like flinke som på f.eks. bjørknes privatskole. Jeg går på bjørknes privatskole nå og jeg kjenner flere som tar fag på sonans samtidig, de sier at lærerne ikke er i nærheten av så flinke som de på bjørknes. Du ser kanskje at sonans bruker pengene sine på reklame og bygninger osv. Mens bjørknes ikke gjør det. De trenger ikke masse reklame for å få elever. De bruker heller pengene sine på ressurssterke lærere! Men du må bare erfare det selv. Min erfaring er sikkert annerledes enn en annens! Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Man kan selvfølgelig ikke vite noe om hvordan en skole fungerer og om det er lett å få gode karakterer hvis man har gått der en uke. Det blir jo bare hva man tror og hva man har hørt. Endret 25. mai 2014 av arne22 Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Man kan selvfølgelig ikke vite noe om hvordan en skole fungerer og om det er lett å få gode karakterer hvis man har gått der en uke. Hvis du leser det jeg har skrevet, så kjenner jeg flere som gikk der i 2-3 år! Og de innrømmet selv at de fikk bedre karakterer enn da de gikk på offentlig vgs, ikke fordi de jobbet mer eller hadde flinke lærere, men fordi lærerne gjerne lot en 3er elev få en 5er i stedet. Du bør jo tenke deg til selv, privatskoler får jo inntekt av å ha elever, så seff skal de være greiere. Man kan helt fint gå på sonans og få gode karakterer i både standpunkt og på eksamen, men da må man jobbe mer på egenhånd. Da jeg gikk der i en uke var det minst 3 jenter i klassen jeg havnet i som måtte ta 3 året på nytt fordi de strøk på kjemi eksamen fordi læreren aldri møtte opp, så de hadde ingen grunnlag til å bestå hverken faget eller eksamen. Og som jeg sier igjen, KAN HENDE DET HAR FORANDRET SEG SIDEN DEN GANG JEG GIKK DER! Ikke tro jeg hater på privatskoler, går jo på bjørknes nå selv. Men sier bare at det er stor forskjell fra offentlige skoler. Endret 25. mai 2014 av Futuredoctor 1 Lenke til kommentar
Neckrick Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Man kan selvfølgelig ikke vite noe om hvordan en skole fungerer og om det er lett å få gode karakterer hvis man har gått der en uke. Hvis du leser det jeg har skrevet, så kjenner jeg flere som gikk der i 2-3 år! Og de innrømmet selv at de fikk bedre karakterer enn da de gikk på offentlig vgs, ikke fordi de jobbet mer eller hadde flinke lærere, men fordi lærerne gjerne lot en 3er elev få en 5er i stedet. Du bør jo tenke deg til selv, privatskoler får jo inntekt av å ha elever, så seff skal de være greiere. Man kan helt fint gå på sonans og få gode karakterer i både standpunkt og på eksamen, men da må man jobbe mer på egenhånd. Da jeg gikk der i en uke var det minst 3 jenter i klassen jeg havnet i som måtte ta 3 året på nytt fordi de strøk på kjemi eksamen fordi læreren aldri møtte opp, så de hadde ingen grunnlag til å bestå hverken faget eller eksamen. Og som jeg sier igjen, KAN HENDE DET HAR FORANDRET SEG SIDEN DEN GANG JEG GIKK DER! Ikke tro jeg hater på privatskoler, går jo på bjørknes nå selv. Men sier bare at det er stor forskjell fra offentlige skoler. Privat skoler er dårligere? Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Man kan selvfølgelig ikke vite noe om hvordan en skole fungerer og om det er lett å få gode karakterer hvis man har gått der en uke.Hvis du leser det jeg har skrevet, så kjenner jeg flere som gikk der i 2-3 år! Og de innrømmet selv at de fikk bedre karakterer enn da de gikk på offentlig vgs, ikke fordi de jobbet mer eller hadde flinke lærere, men fordi lærerne gjerne lot en 3er elev få en 5er i stedet. Du bør jo tenke deg til selv, privatskoler får jo inntekt av å ha elever, så seff skal de være greiere. Man kan helt fint gå på sonans og få gode karakterer i både standpunkt og på eksamen, men da må man jobbe mer på egenhånd. Da jeg gikk der i en uke var det minst 3 jenter i klassen jeg havnet i som måtte ta 3 året på nytt fordi de strøk på kjemi eksamen fordi læreren aldri møtte opp, så de hadde ingen grunnlag til å bestå hverken faget eller eksamen. Og som jeg sier igjen, KAN HENDE DET HAR FORANDRET SEG SIDEN DEN GANG JEG GIKK DER! Ikke tro jeg hater på privatskoler, går jo på bjørknes nå selv. Men sier bare at det er stor forskjell fra offentlige skoler. Privat skoler er dårligere? Ikke alle! =) Jeg forteller deg bare erfaringen min fra to privatskoler (eller bjørknes er vel mer privatistskole). Nå er jo jeg 21 år gammel, og gikk ut fra videregående for 3 år siden. Men jeg vet av erfaring og min sosiale krets at de som i hvert fall gikk på sonans hadde et mye dårligere grunnlag i fag enn vi som gikk på offentlig skole. En jeg kjenner gikk på sonans vgs alle tre årene, hun kom inn på tannlege, men hun droppa ut etter ett år fordi hun fikk sjokk. Hun kunne jo ikke noe i forhold til medstudentene sine. Hun var ikke flink til å lese mye selv og fikk heller ikke mye fra lærerne på sonans. Useriøst miljø også, fordi sonans gjerne lot deg glippe selv om du hadde altfor mye fravær. Jeg kjenner en, som hadde realfagslinja, men så bytta hun til sonans og de "juksa" med vitnemålet hennes. De fjernet alle "spor" på at hun gikk realfag og hun fikk bytte til samfunnsfaglig linje, og det er jo både ulovlig og idiotisk. Men de brydde seg ikke fordi de fikk penger av henne, så de gjorde det hun ba om. Men igjen, ting kan ha forandret seg! Kjenner ingen som går på sonans vgs nå. Kjenner bare privatister. og mange av lærerne på privatistskolen er lærere på videregåenden også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå