Rudde Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Jeg har enda til gode med å se folk som eksklusivt røyker cannabis når de skal ut å feste, uten å blande det med store mengder alkohol. Litt av en fest om alle er på weed du. Åja, forresten et estimat av noen dørvakter er jo reliable. Nå er du bare vanskelig. Å blande alkohol og cannabis hører jo ikke hjemme noe sted mener nå jeg. At du har vanskelig å se for deg et roligere bybilde med folk som lar alkoholen ligge og heller ta seg en tjall er strengt tatt merkelig. Du er også vanskelig, vi begge vet at cannabis ikke er et fest-drug og at deltagere på utesteder heller ser til drugs som gir dem en bedre fest-opplevelse, nettopp ikke cannabis. 1 Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Jeg har enda til gode med å se folk som eksklusivt røyker cannabis når de skal ut å feste, uten å blande det med store mengder alkohol. Litt av en fest om alle er på weed du. Åja, forresten et estimat av noen dørvakter er jo reliable. Nå er du bare vanskelig. Å blande alkohol og cannabis hører jo ikke hjemme noe sted mener nå jeg. At du har vanskelig å se for deg et roligere bybilde med folk som lar alkoholen ligge og heller ta seg en tjall er strengt tatt merkelig. Du er også vanskelig, vi begge vet at cannabis ikke er et fest-drug og at deltagere på utesteder heller ser til drugs som gir dem en bedre fest-opplevelse, nettopp ikke cannabis. Det er en annen sak, problemet her er at du bestrider spørsmålet om folk er roligere og mer avslappet på cannabis når et innlegg her hevdet at det blir de. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Jeg har enda til gode med å se folk som eksklusivt røyker cannabis når de skal ut å feste, uten å blande det med store mengder alkohol. Litt av en fest om alle er på weed du. Åja, forresten et estimat av noen dørvakter er jo reliable. Nå er du bare vanskelig. Å blande alkohol og cannabis hører jo ikke hjemme noe sted mener nå jeg. At du har vanskelig å se for deg et roligere bybilde med folk som lar alkoholen ligge og heller ta seg en tjall er strengt tatt merkelig. Du er også vanskelig, vi begge vet at cannabis ikke er et fest-drug og at deltagere på utesteder heller ser til drugs som gir dem en bedre fest-opplevelse, nettopp ikke cannabis. Det er en annen sak, problemet her er at du bestrider spørsmålet om folk er roligere og mer avslappet på cannabis når et innlegg her hevdet at det blir de. Nei det har jeg da aldri unngått, jeg har allerede påpekt dette selv før du i det heletatt var i tråden her, les mine tidligere poster. Men det er jo faen ikke relevant når det ikke blir brukt til primærberusing i situasjoner hvor dette er relevant, som f.eks. byen som du nevner, det vil ikke blir brukt som et partydrug så det er ikke relevant. 1 Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Ok Da misforstod jeg intensjonen din eller noe slikt da sikkert. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 26. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2014 Jeg har enda til gode med å se folk som eksklusivt røyker cannabis når de skal ut å feste, uten å blande det med store mengder alkohol. Litt av en fest om alle er på weed du. Åja, forresten et estimat av noen dørvakter er jo reliable. Nå er du bare vanskelig. Å blande alkohol og cannabis hører jo ikke hjemme noe sted mener nå jeg. At du har vanskelig å se for deg et roligere bybilde med folk som lar alkoholen ligge og heller ta seg en tjall er strengt tatt merkelig. Mennesker som sliter sosialt trenger alkohol for og bedre sitt eget selvbilde vet du. Derfor må de tylle i seg giften for og våge å se andre mennesker, spesielt det motsatte kjønn. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2014 Nå håper jeg virkelig vår justisminister tenker seg om litt og innser at han har store kunnskapshull. Dette begynner å bli flaut. Skjerpings Anders, du kan bedre en og offentlig drite deg ut. http://www.vg.no/nyheter/meninger/heimertministeren-blaaser-i-hasj/a/10124451/ 2 Lenke til kommentar
Kerbox Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Det var en velkommen og god artikkel, er glad noen faktiske forskere på området får sagt sitt. Føler Anundsen ble ganske eid der, ikke at jeg tror han kommer til å forstå eller ta det til seg på noe måte. For min del så har han gitt meg avsmak fra hele FrP, og han skal gjøre godt i å forklare hvorfor jeg i det hele tatt skal ta noe Anundsen har å si i framtiden seriøst. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Når Nord Korea har en mer progressiv narkotikapolitikk enn majoriteten av verden med unntak av noen få land er det noe alvorlig galt. Lenke til kommentar
Kerbox Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Når Nord Korea har en mer progressiv narkotikapolitikk enn majoriteten av verden med unntak av noen få land er det noe alvorlig galt. Livet til den vanlige nordkoreaner er vel rimelig hardt og smertefullt, og slik jeg forstår det så brukes derfor cannabis som en slags allmenn-medisin for å gjøre hverdagen mer tålererbart. Er logisk nok ikke så veldig motstand politisk mot dette, siden planten gror overalt og er derfor veldig billig. Jeg har alltid følt at cannabis-motstand er noe som ligger dypt i det kapitalistiske systemet, ikke det moralske eller medisinske. Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Ja er skuffende. Synes vi burde ha litt mer direkte demokrati, når politikere åpenlyst holder befolkningen for narr så trenger vi enten flere folkeavstemninger, eller gjøre opprør..... 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2014 Det var en velkommen og god artikkel, er glad noen faktiske forskere på området får sagt sitt. Føler Anundsen ble ganske eid der, ikke at jeg tror han kommer til å forstå eller ta det til seg på noe måte. For min del så har han gitt meg avsmak fra hele FrP, og han skal gjøre godt i å forklare hvorfor jeg i det hele tatt skal ta noe Anundsen har å si i framtiden seriøst. Forskning og fagfolk har i mange år hevdet sterkt at forbudet er direkte skadelig. Men politikere velger å lytte mer til politiet. Politiet utgir seg ofte i debatter om rusmidler som fagfolk, noe de på ingen måter er. Det er politiet som opprettholder at folk tvinges til og leve slik mange syke rusmiddelavhengige gjør. Politiet gjør det de kan for å opprettholde sine overgrep, mens politikere lukker sine øyne. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2014 Ja er skuffende. Synes vi burde ha litt mer direkte demokrati, når politikere åpenlyst holder befolkningen for narr så trenger vi enten flere folkeavstemninger, eller gjøre opprør..... Ved en folkeavstemning om legalisering ville folket svart nei. Folk flest har begrenset kunnskap om rus. Selv om besteborgerne selv ruser seg så ofte de kan. Men når de tyller i seg den legale giften alkohol, så heter det at de koser seg. Mens de som bruker mindre skadelige rusmidler som cannabis, de ruser seg i følge besteborgerne. Så det som må til er kunnskap hos politikerne. Men jeg holder fast på at det i legaliseringsdebatten handler om penger og autoriteter. Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Ja er skuffende. Synes vi burde ha litt mer direkte demokrati, når politikere åpenlyst holder befolkningen for narr så trenger vi enten flere folkeavstemninger, eller gjøre opprør..... Ved en folkeavstemning om legalisering ville folket svart nei. Folk flest har begrenset kunnskap om rus. Selv om besteborgerne selv ruser seg så ofte de kan. Men når de tyller i seg den legale giften alkohol, så heter det at de koser seg. Mens de som bruker mindre skadelige rusmidler som cannabis, de ruser seg i følge besteborgerne. Så det som må til er kunnskap hos politikerne. Men jeg holder fast på at det i legaliseringsdebatten handler om penger og autoriteter. hmm ja ser fra et kjapt søk på google at bare ca 20% er for legalisering av cannabis, det var latterlig lavt det gir jo ingen mening. Nei, da tror jeg jeg stemmer for opprørs varianten Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2014 Ja er skuffende. Synes vi burde ha litt mer direkte demokrati, når politikere åpenlyst holder befolkningen for narr så trenger vi enten flere folkeavstemninger, eller gjøre opprør..... Ved en folkeavstemning om legalisering ville folket svart nei. Folk flest har begrenset kunnskap om rus. Selv om besteborgerne selv ruser seg så ofte de kan. Men når de tyller i seg den legale giften alkohol, så heter det at de koser seg. Mens de som bruker mindre skadelige rusmidler som cannabis, de ruser seg i følge besteborgerne. Så det som må til er kunnskap hos politikerne. Men jeg holder fast på at det i legaliseringsdebatten handler om penger og autoriteter. hmm ja ser fra et kjapt søk på google at bare ca 20% er for legalisering av cannabis, det var latterlig lavt det gir jo ingen mening. Nei, da tror jeg jeg stemmer for opprørs varianten Vi må ta tiden til hjelp og kunnskap. Cannabis vil helt sikkert bli legalisert også her på berget. Men det kreves en bedre debatt, spesielt fra oss som er for legalisering. Påstander om at cannabis ikke er farlig osv. det må vi kutte ut. Cannabis kan som alle andre rusmidler være svært skadelig for enkelt individet. Det er mange som ikke tåler cannabis, slik mange ikke tåler alkohol eller andre rusmidler. Men cannabis gir ikke det omfanget av skader som vi ser spesielt på alkohol og sentralstimulerende. Vi får ikke det vi kaller hensynsløsrusadferd. Som vi ser daglig på alkohol. Så debatten må føres saklig og vi må fokusere mer på hva straff gjør med mennesker, for det er straffen som ødelegger. Derfor må vi først og fremst starte med avkriminalisering av alle bruk og misbruk. Det er et grovt overgrep og straffe mennesker som egentlig ikke gjør noe galt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå