Yob tvaya mat' Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 hey. har funnet den perfekte sykkelen, men så står den såklart i nordnorge da jeg bor i oslo-traktene. finnes det firma som kjører gjennom mo i rana og kan få sykkelen til oslo? hvor mye vil dette koste cirka vil dere tro? takk for svar! Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Den beste måten må jo være å kjøre den til Oslo selv Ville googlet litt etter firmaer som frakter og bringer, kan være ganske store prisforskjeller hos den enkelte har jeg selv erfart. Endret 25. mai 2014 av KimWhinesAlot Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Ved frakt bør motorsykkelen pakkes slik: Hva er den perfekte motorsykkelen? Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Den aller beste måten vil være å ordne forsikring på sykkelen selv... ordne med finansiering, altså slik at banken din og kjøpers bank er enige slik at betaling og bekreftelse på denne ordnes uten problem. Deretter svipper du innom nordland med fly besiktiger sykkelen før betalingen ordnes og salgsmelding (be han å ha begge salgsmeldingene klare) skrives. Pass på å avtale med selger at det er greit at du kjører sykkelen hjem for omregistreringen er fullført... med egen forsikring så klart. Jeg mener ihvertfall at det er beste løsningen.... 1 dag fri + 1 flybilett er nok ikke mye dyrere enn å få fraktet sykkelen... tenk deg om sykkelen er langt fra så perfekt som du trodde, da blir det litt sent å angre seg når noen dumper den på døra di 2 Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Jeg betalte 5100kr på å sende sykkel fra Tromsø til Kristiansand med Nor Lines. Gikk fint bortsett fra sykkelen var skitten som faen. Er også lurt å se og prøve sykkelen først. Fun fact: Hadde vært halv pris hadde den blitt sendt motsatt vei. Endret 25. mai 2014 av Emsal Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Gikk fint bortsett fra sykkelen var skitten som faen. Det er sikkert derfor de pakker inn motorsykkelen som vist på bildet over. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Bare vær klar over at det er ca 100 mil mellom Mo og Oslo, slik at 1 dags kjøring nok er noe optimistisk, om du ikke fra før har god erfaring med mange timer på sadelen. Personlig er jeg ikke glad i å kjøre særlig lenger enn 6-8 timer per dag, men så er jeg ikke 20 år lenger heller... Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Bare vær klar over at det er ca 100 mil mellom Mo og Oslo, slik at 1 dags kjøring nok er noe optimistisk, om du ikke fra før har god erfaring med mange timer på sadelen. Personlig er jeg ikke glad i å kjøre særlig lenger enn 6-8 timer per dag, men så er jeg ikke 20 år lenger heller... Har man normal jobb tar man det på en fredag.... da har man helgen på seg. Har man ikke en vanlig jobb så tar man det en dag man har fri dagen etter. Når det gjelder overnatting kan man ligge under åpen himmel i en sovepose eller i ett lite telt for å gjøre det billig. Bed & Breakfast koster vel kun ett par hundre kroner per natt så jeg ser ikke helt problemet der. Man sparer nok ikke mye på det men hovedsaken er at man ikke taper veldig mye og samtidig får muligheten til å besiktige sykkelen før eventuelt kjøp. Endret 25. mai 2014 av Nasciboy Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Helt klart bør i det minste sykkel ses på og helst prøvekjøres før et salg, noe annet blir et sjansespill en ikke bør gå inn på uten at en har råd til å tape hele verdien. Mitt poeng er at det nok for noen vil være smart å vurdere frakt kontra å kjøre selv, det er ikke alle som forstår hvor langt dette landet er, før man står midt oppe i det selv Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Tror de fleste har ett forhold til hva mil er og hvor lang tid det tar å kjøre x antall av dem... å kjøre noe nyinnkjøpt er jo også morsomt i tillegg. Endret 25. mai 2014 av Nasciboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå