Gå til innhold

Underlig nettverksproblem

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Har et rart problem her jeg rett og slett ikke skjønner noe av.

Scenario: 4stk desktops koblet til en RT-56U via WIFI

De 2 siste dagene har det med en gang pc 3 & 4 skrus på og tas i bruk sett slik ut på ping for pc 1:

https://www.dropbox.com/s/4crwqq69wx6fb3v/Screenshot%202014-05-25%2000.24.05.png

Problemet oppstår på pc 1 som har ASUS N-66, mens pc 2&3 har en tp-link og Netgear, alle USB adaptere.

Når pc 3&4 ikke er på, er alt ok.

Hvis 1&2 sitter på nettet er alt ok.

Skjønner altså ikke bæret, virker som noe krasjer med ASUS adapteret og skaper enorm forstyrring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Må både pc 3 & 4 være på samtidig eller er det kun en av disse som skaper problemet ?

(eller spurt på en annen måte; Er det ok med pc 1,2,3 og pc 1,2,4?)

Lenke til kommentar

Må både pc 3 & 4 være på samtidig eller er det kun en av disse som skaper problemet ?

Skal be de teste.

Tipper selv det er PC'en med TP-link adapter, da den ser utrolig flimsy ut ^^

Men hva kan gjøre at det krasjer slik? Synes det virker veldig rart at bare ASUS pcen får problemer så lenge 3/4 er på?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Veit ikke.

Jeg tipper egentlig at to av PC'ene har problemer. Altså en eller annen konflikt mellom pc 1 og enten 3 eller 4. Antar da å finne at ping er laber på begge. Så får evt forsette med leite/prøve/feile når en har isolert maskinene det gjelder.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Veit ikke.

Jeg tipper egentlig at to av PC'ene har problemer. Altså en eller annen konflikt mellom pc 1 og enten 3 eller 4. Antar da å finne at ping er laber på begge. Så får evt forsette med leite/prøve/feile når en har isolert maskinene det gjelder.

Kun ASUS som får spikes og timeouts. Har visstnok ikke vært slik før noen dager siden og

Lenke til kommentar

Fått testet, når ASUS + 2(netgear) + 4 (TP-link) er sammen fungerer det

problemet viser seg å være med ASUS og 3(Netgear) Skal prøve med å bytte adaptere.

Lenke til kommentar

Update!

Nå får jeg vite at det går møkkings selv om pc 3(netgear) er av. Så begynner å lure på om ASUS adapteret rett og slett er gåent? Var kjøpt høst 2013 og skal ha stått i ro, er ingen synlige merker eller slikt.

Lenke til kommentar

Om begge PC'ene fikk samme problemet med samme adapter så har du syndebukken, det er adaptret siden problemet fulgte denne under byttet.

Om DNS går ned så kan det hende nettleverandøren sliter litt, når jeg hadde Altibox på min leide lelighet så hadde de DNS problemer nesten hver uke, så derfor satte jeg opp Google DNS som fallback og hadde ingen problemer siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...