Sampson Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Hei og hopp! Har et rart problem her jeg rett og slett ikke skjønner noe av. Scenario: 4stk desktops koblet til en RT-56U via WIFI De 2 siste dagene har det med en gang pc 3 & 4 skrus på og tas i bruk sett slik ut på ping for pc 1: https://www.dropbox.com/s/4crwqq69wx6fb3v/Screenshot%202014-05-25%2000.24.05.png Problemet oppstår på pc 1 som har ASUS N-66, mens pc 2&3 har en tp-link og Netgear, alle USB adaptere. Når pc 3&4 ikke er på, er alt ok. Hvis 1&2 sitter på nettet er alt ok. Skjønner altså ikke bæret, virker som noe krasjer med ASUS adapteret og skaper enorm forstyrring? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Du kan jo sjekke hvilke ipadresser de enkelte datamaskinene har (192.168.1.xxx) med CMD, ipconfig.Sjekk også om det går nettverkstrafikk ved å se på oppgavebehandling (ctr_alt_delete).Hvis ikke noe av dette er unormalt, så ville jeg prøvd å finne nyere nettverksdrivere til PC og ny firmware til router. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Sjekket, og alle 4 står på statiske ip'er som er forskjellige. Synes ikke det ser rart ut på resource monitor. Skal se med drivere til alle 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Må både pc 3 & 4 være på samtidig eller er det kun en av disse som skaper problemet ? (eller spurt på en annen måte; Er det ok med pc 1,2,3 og pc 1,2,4?) Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Må både pc 3 & 4 være på samtidig eller er det kun en av disse som skaper problemet ? (eller spurt på en annen måte; Er det ok med pc 1,2,3 og pc 1,2,4?) Skal be de teste. Tipper selv det er PC'en med TP-link adapter, da den ser utrolig flimsy ut ^^ Men hva kan gjøre at det krasjer slik? Synes det virker veldig rart at bare ASUS pcen får problemer så lenge 3/4 er på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Veit ikke. Jeg tipper egentlig at to av PC'ene har problemer. Altså en eller annen konflikt mellom pc 1 og enten 3 eller 4. Antar da å finne at ping er laber på begge. Så får evt forsette med leite/prøve/feile når en har isolert maskinene det gjelder. Endret 25. mai 2014 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Veit ikke. Jeg tipper egentlig at to av PC'ene har problemer. Altså en eller annen konflikt mellom pc 1 og enten 3 eller 4. Antar da å finne at ping er laber på begge. Så får evt forsette med leite/prøve/feile når en har isolert maskinene det gjelder. Kun ASUS som får spikes og timeouts. Har visstnok ikke vært slik før noen dager siden og Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Det er jo merkelig at dette skjer. Så lenge det ikke er konflikt mellom maskinene, så burde jo de fungere uansett hva som er påslått. Det går jo an å bytte nettverksadapter mellom to av maskinene og se om problemet flytter seg. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Må både pc 3 & 4 være på samtidig eller er det kun en av disse som skaper problemet ? (eller spurt på en annen måte; Er det ok med pc 1,2,3 og pc 1,2,4?) Fått testet, når ASUS + 2(netgear) + 4 (TP-link) er sammen fungerer det problemet viser seg å være med ASUS og 3(Netgear) Skal prøve med å bytte adaptere. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Update! Nå får jeg vite at det går møkkings selv om pc 3(netgear) er av. Så begynner å lure på om ASUS adapteret rett og slett er gåent? Var kjøpt høst 2013 og skal ha stått i ro, er ingen synlige merker eller slikt. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Har du flyttet problem adaptret til en av de andre maskinene? Flytter problemet seg med adaptret så vet du at det er problemet. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Har du flyttet problem adaptret til en av de andre maskinene? Flytter problemet seg med adaptret så vet du at det er problemet. skal be de teste til i morgen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Kan være svak signalstyrke som er problemet også. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 De har prøvd å bytte adaptere nå, var ille på begge pc'ene det ^^ Har også problemer med at DNS går ned nå. Signalstyrken er topp for alle. Jeg skjønner iallefall ikke et døyt. 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Om begge PC'ene fikk samme problemet med samme adapter så har du syndebukken, det er adaptret siden problemet fulgte denne under byttet. Om DNS går ned så kan det hende nettleverandøren sliter litt, når jeg hadde Altibox på min leide lelighet så hadde de DNS problemer nesten hver uke, så derfor satte jeg opp Google DNS som fallback og hadde ingen problemer siden. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 26. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2014 Satte på Manuell DNS for alle pc'ene, da roet det seg helt. Problemet fulgte ikke akkurat adapteret, da begge pc'ene fikk mye lagspikes og timeouts og ikke bare den med asus adapteret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå