Barkster Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) Hei. Det har seg sånn at jeg ville prøve linux, så jeg lagde en usb dongle med linux på. Sjekket usb dongelen etter at jeg hadde lagt linux på den, den dukket opp som ulesbar, Windows mente at jeg måtte formatere den for å få tilgang til den. Formaterte og forsøkte på nytt men dongelen var fortsatt ulesbar. Jeg tenkte jaja, får prøve å boote den da. Gikk inn i bios for å gjøre om boot til usb og lagret. Skjermen ble svart og maskinen startet ikke på nytt. Jeg tvang maskina til avslutte for så å starte på nytt. maskina starter men jeg får ikke bilde, det kommer heller ikke noe beep som det pleier å gjøre ved oppstart av maskina. Jeg åpnet kabinettet og så at skjermkort led lyste rødt, Tok for sikkerhetskyld en mem ok test, det er kun led som tilhører skjermkort som lyser rødt. Hovedkortet står fast på post 06. Jeg har tatt ut og flyttet skjermkortet til andre porter uten hell. Har gått tom for ideer. Er det noe jeg kan ha oversett? Skal teste med et annet skjermkort i morgen. Endret 25. mai 2014 av Barkster Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Har du forsøkt å resette BIOS (Clear CMOS)? Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Glemte å skrive det, men ja jeg har resatt bios opp til flere ganger. Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Bytte av skjermkort hjalp ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå