Gå til innhold

Nytt Gaming Headset


Anbefalte innlegg

Hei :) jeg har tenkt til å kjøpe nytt headset, men trenger litt hjelp til det.

 

Har litt lyst på trådløst headset, men man får jo mest for pengene hvis man kjøper med tråd, men da er det også større sjanse for at den blir fortere ødelagt.

 

Har tenkt på Corsair Vengeance 2100 og Sennheiser PC 350 SE.

Jeg vil at det skal være mye bass i det :)

 

Hvilke burde jeg gå for? Kom gjerne med tips til andre headset også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om bass er viktig for deg er hverken Corsair headsettet eller sennheiser headsettet noe å gå for. Sennheiseren skal siest at er en knakende god hodetelefon, men er siktet mer inn på litt mer proffe online spillere å dropper en del bass for å få en brede soundstage som gjør det enklere å høre hvor motstanderenne befinner seg.

 

Om du vil ha et knakendes godt gaming headsett med nok av bass kan jeg varmt anbefale at du ser på enten Qpad 1339 eller Beyerdynamic MMX300 , som er samme headsettet bare med forskjellige design, så da er det bare å velge hvilken av dem du liker best, eller eventuelt den som er billigst.

 

De koster en del, men er utrolig fleksible og gode headsett som fungerer strålende til både gaming og musikk og film.

Lenke til kommentar

Blir nok litt for dyrt.. Vær gang jeg kjøper et headset til den prisen, blir det ødelagt fort.

Er det egnetelig ikke bedre å kjøp en ekstern mikrofon og DT770 Pro? Men hva er forskjellen på 32 Ohm og 80 Ohm? Kan man bruke det til mobilen også? :)

Lenke til kommentar

DT770 er eksakte samme hodetelefonen som de 2 headsettene jeg nevner, bare uten micen. så det er nok ikke et domt valg. Hovedforskjellen på 32 ohm og 80 ohm er at 80 ohms versionen har en marginalt mer kraftfull bass og muligens noen småendringer ellers i lydbildet, som ikke er hørbart for mine ører. Forskjellen er dog så marginal at jeg ikke hadde hengt meg så mye opp i det. 32 ohm er av natrulige årsaker lettere å drive enn det 80 ohmen er, så om du ikke har så fryktelig godt utstyr til å drive de med hadde jeg satset på 32 ohms versionen.

 

Beyerdynamic har overall veldig god byggekvalitet, mine MMX300 har tålt mye juling, reiser en del frem og tilbake til diverse plasser der jeg ofte kaster de oppi en overfylt skolesekk uten at de har tatt noe merkbar sakade av det. DT770 har nærmest samme oppbygging så de er nok ganske slitesterke hodetelefoner.

Når det kommer til mikrofon kan du se litt på modmic , genial løsning http://www.modmic.com/

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

DT770 32ohm fungerer greit på de aller fleste mobiler og nettbrett ja. DT770 er en knall god hodetelefon så jeg ser ikke noe poeng i å prøva å få deg til å kjøpe noe dyrere, selv om det nok er mange andre gode og dyrere alternativ.

tenkte også å kjøpe det samme, DT770 80 ohm. Dette er vel ikke optimalt å kjøre fra onboard lydkort på PCen. Kan du anbefale et lydkort som passer bra ? helst fra komplett :)

Lenke til kommentar

Astro A50 er veldig godt. Knall batteri 5ghz signal som gir svært lite forstyrrelser og irriterende suselyd. SItter lett og godt på hodet over lengre økter for min del Men det er dyrt her til lands, fikk gribbet meg til ett til rett over tusenlappen fra ebay :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Aner ikke hvordan det står seg opp mot Astro. Men dette 7.1 tullet bør ikke være en kjøpsfaktor, mine ører er allergisk mot slik emulert sourround. Låter grøt og senker lydbildet betraktelig. Stereo hele veien!

 

Ser Corsair bruker 2.4Ghz forøvrig, samme som mitt PX4. 2,4ghz er ikke digg sammenlignet med 5ghz :p

Lenke til kommentar

Blir nok litt for dyrt.. Vær gang jeg kjøper et headset til den prisen, blir det ødelagt fort.

Er det egnetelig ikke bedre å kjøp en ekstern mikrofon og DT770 Pro? Men hva er forskjellen på 32 Ohm og 80 Ohm? Kan man bruke det til mobilen også? :)

 

qpad 1339 blir ikkje ødelagt. Det er nærmest udødelig. Derfor er det verdt prisen :D

 

Jeg har både 1339 og Beyerdynamic dt770pro, og dt 770pro kjøpte jeg i 2006! Og det lever i beste velgående enda. Man kan sette seg på det uten at det knekker :p

 

Dt770pro kostet 1600kr i 2006. Det blir ikkje mange kronene per år :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...