Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til kjøp av E klasse til rundt 500k


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er på tide å pensjonere passaten jeg har og kjøpe meg noe ordentlig.

 

Har vært å prøvekjørt, skoda superb, bmw 530d , merce e250 alle 2014 modeller

 

Jeg ble forelsket i mercedesen da den hadde best komfort og kjøreglede.

 

MEN er så utrolig mange e klasser på finn og jeg er litt grønn på hva man skal se etter ? Bra utstyrsliste, helst største skjermen( da e klasse har ganske liten skjerm som standard)

 

 

Motor sefølgelig , e250 dro ganske godt. Men kan tenke meg en e350 er enda morsommere.

 

Befinner meg i oslo, og kan hente /se på bil i akershus.

 

 

Noen som kan anbefale noen mercedeser? Vil ikke ha taxikjørt. Helst svart men kan også være hvit.

 

Problemet er at det er utrolig mange bruktbiler der ute, og jeg har ikke peiling.

Fra 2010 og oppover!

 

Takk på forhånd!

Endret av Mr. D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E250 CDI er jo bare trist, 4-sylindret dieselmotor burde vært forbudt i en såpass stor premiumbil.

 

E350 CDI begynner å hjelpe, selv om det også er diesel.. (Ja, jeg hater dieselmotorer)

 

Du må vurdere hva slags utstyr du føler er viktig, noen tips:

 

-Airmatic (Jada, dyrt når det ryker og fantastisk når det funker!)

-4Matic (4x4, gjør det til en helt annen opplevelse på vinterføre, permanent 4x4, ikke noe haldex-tull!)

-Ventilerte seter (Må kombineres med skinn, uvurderlig på varme sommerdager!)

-Varmeseter foran OG bak (Digg for passasjerer bak)

-ILS (Intelligent lysopplegg, aldri testet selv men skal være fett sies det)

-Distronic (Anbefales, radarstyrt cruisekontroll!)

 

Dette er noe av utstyret jeg ville valgt, Airmatic og 4Matic, ventilerte seter og Distronic ville stått HØYT på lista mi.

Det samme med Parktronic, men det er jo nesten å regne som en selvfølge i dag.

 

Keyless GO er også digg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

og kalle Haldex for tull, sier hvor lite greie på bil du har!

Gratulerer.......

Hva mener du med dette?

Et permanent system med relativt lik fordeling av kraft til de forskjellige akslingene gir en langt mer forutsigbar adferd.

At man slipper de forferdelige vinkelgirene som eksempelvis Volvo har er jo også en bra ting!

 

Juks og fanteri vil aldri kunne konkurrere med ekte saker uansett.

 

PS: "Å kalle"

Endret av Snylter
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takk for tips!

 

Er ikke så viktig med airmatic eller 4matic. Har 4motion på passaten og enkelte ganger på vinteren så er det greit, men litt vanskelig å få sleng på bilen( ja skli rundt)

 

Ser også at forsikring er ikke så dyrt heller mtp bilmodellen.

Lenke til kommentar

Takk for tips!

 

Er ikke så viktig med airmatic eller 4matic. Har 4motion på passaten og enkelte ganger på vinteren så er det greit, men litt vanskelig å få sleng på bilen( ja skli rundt)

 

Ser også at forsikring er ikke så dyrt heller mtp bilmodellen.

Har du kjørt en med Airmatic? I tilfelle vil du trolig helst ikke tilbake til gammeldagse spiralfjærer igjen..

Det er rett og slett en helt annen verden.

 

4Matic er et system langt bedre og morsommere enn Haldex-tullet i Passat.

 

Hvis man vil leke litt åpner det for det også, etter et kjapt trykk på ESP-knappen.

 

Men jeg ville nok prioritert større motor fremfor 4Matic om jeg måtte valgt.

Lenke til kommentar

250-motoren er en glimrende motor og strengt tatt burde ikke E-klasse vært levert med mindre. Men i avgiftshelvetet Norge... Du går ikke feil med den motoren ihvertfall. Større er bare mye dyrere, spørsmålet er om du gidder forsvare mer ytelse med mye mer penger.

 

Utstyr bør utover standard være ILS, største skjerm (den heter vel ikke Comand lenger...), 4matic (glimrende 4x4), delskinn er helt ok, krok er bra for videresalget. Må si jeg er seriøst happy for utseendet på siste modellen nå (AMG-utseendet).

Ellers likte jeg også godt nye bensinmotoren fra MB nå, den har langt bedre bunndrag enn tidligere, nærmer seg diesel nesten og fortsatt med fleksibiliteten og turtallsmuligheten bensin normalt har hatt.

Lenke til kommentar

 

Takk for tips!

 

Er ikke så viktig med airmatic eller 4matic. Har 4motion på passaten og enkelte ganger på vinteren så er det greit, men litt vanskelig å få sleng på bilen( ja skli rundt)

 

Ser også at forsikring er ikke så dyrt heller mtp bilmodellen.

 

4Matic er et system langt bedre og morsommere enn Haldex-tullet i Passat.

 

 

Da tror jeg du må lese deg opp på hva de forskjellige systemene gjør og hvordan de er oppbygd. Og test gjerne en bil eller to utenom Mercen før du utaler deg skråsikkert. For dette har du tydeligvis ikke allverden greie på.

Lenke til kommentar

Da tror jeg du må lese deg opp på hva de forskjellige systemene gjør og hvordan de er oppbygd. Og test gjerne en bil eller to utenom Mercen før du utaler deg skråsikkert. For dette har du tydeligvis ikke allverden greie på.

Jeg har testet relativt mye i Passat av forskjellige generasjoner, både de med langsstilt motor som de hadde en stund (morsomt!) og de nyere med tverrstilt motor og Haldex (ikke like morsomt!)

 

At permanent 4x4 teknisk sett er overlegent er et velkjent faktum, det har også visse ulemper men i denne sammenheng er ikke det relevant.

Lenke til kommentar

Hadde kanskje anbefalt deg en 2010+ modell av BMW 7 serie. Mye bil for pengene da prisen er halvert seg. Har selv kjørt 7 serien og synes den er rett og slett fantastisk!

Jeg endte opp med en 5 serie, fordi 7 serien ble litt for stor for min del.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48661011&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47104385&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48244737&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48733477&searchclickthrough=true

Den siste der med firehjulstrekk og 306 hk er helt :dribble::dribble:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde kanskje anbefalt deg en 2010+ modell av BMW 7 serie. Mye bil for pengene da prisen er halvert seg. Har selv kjørt 7 serien og synes den er rett og slett fantastisk!

 

Jeg endte opp med en 5 serie, fordi 7 serien ble litt for stor for min del.

 

Den siste der med firehjulstrekk og 306 hk er helt :dribble::dribble:

Her har vi en som VET hva han vil ha av bil, så kommer du med et forslag som ligger langt utenfor..

Hva er egentlig poenget?

 

7-serien er dessuten i en helt annen kategori hva gjelder vedlikeholdsutgifter med mer.

 

Men her er det jo uansett håpløst å komme med råd, all den tid trådstarter ikke vil svare på hva som er prioritert av utstyr osv.

Lenke til kommentar

Skulle jeg hatt mercedes igjen ville automat og største comand vært absolutte krav (det er et sant mareritt og/eller grisedyrt å prøve å oppgradere et integrert infotainment-system - samme med andre merker. Man kan ikke lenger bare bytte headunit, så hvis du mangler bluetooth, nav eller aux når du kjøper, så er du stort sett skrudd), samt krok - krok er ALLTID greit å ha.

 

Hva med denne:

Mercedes-Benz E-Klasse E 350 Tcdi 4-Mat AMG Panorama, Skinn 2010, 148 700 km, kr 495 000,-

 

EDIT: Jeg så ikke umiddelbart at den hadde giret bak rattet istedetfor i midtkonsollen - er dette en vanlig option på denne modellen? :huh:

 

Eller i sort:

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=48647828

 

OG til slutt sedan (desverre sølv) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48609375&searchclickthrough=true Stryk den siste, det er jo fantastisk jalla å kjøre rundt i fake AMG, en ren skam å ødelegge en fin bil slik.

 

Da ser vi heller på denne sorte sedanen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48589453&searchclickthrough=true

 

I bensin er det bare to aktuelle å ta av:

 

Mercedes-Benz E-Klasse 200CGI Avantgarde(184hk)LED Soltak 2014, 27 500 km, kr 473 000,-

 

Mercedes-Benz E-Klasse 250 CGI BLUE EF COUPE Endret av toth
Lenke til kommentar

Skulle jeg hatt mercedes igjen ville automat og største comand vært absolutte krav (det er et sant mareritt og/eller grisedyrt å prøve å oppgradere et integrert infotainment-system - samme med andre merker. Man kan ikke lenger bare bytte headunit, så hvis du mangler bluetooth, nav eller aux når du kjøper, så er du stort sett skrudd), samt krok - krok er ALLTID greit å ha.

Neia.... raske 85000 for ny Comand. Det er da ikke så gale... ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg sett på et par biler, men fortsatt er litt vanskelig å velge mtp noen har contour seter, andre har ikke etc.

 

Noen som vet hvor lang ventetid hvis man bestiller en helt ny 2014 eklasse er på ? Standard ustyr ikke noe spesielt etc.

Vet om en som bestilte seg splitter ny E klasse for ei uke siden og levering blir ikke før september/oktober.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...