Gå til innhold

[Løst] Mulig å installere custom firmware på PS3 slim?

J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Har snublet over custom firmware til PS3, som kunne vært artig å teste ut.

Men hvordan installeres den??

Har offisiell firmware versjon 4.53 kan det se ut til (nyeste er vel 4.55).

Prøvde å laste ned en utgave, legge den på minnepenn (\PS3\UPDATE\PS3updat.pup), starte PS3 i recovery mode og kjøre oppdatering derifra.. men får bare "korrupt data".

Noen som vet noe??

Evt slett innlegget om det ikke er lov til å snakke om sånt her ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest meg opp litt, og det ser ut til at min modell støtter 3.55, men virker som om den må flashes med en programmerer (f.eks e3 flasher).

Ser noen programmerere krever lodding, andre kan bare klipses på virker det som.

Men jeg har ikke peiling på hvordan disse funker, og om det er verdt det :p hehe..

Har litt erfaring med lodding, men får det ikke til på så små ting :p hehe (prøvde å chippe en ps2 en gang, gikk dårlig, men gamle xboxen gikk det fint på).

Lenke til kommentar

Jeg hadde chippa PS1'n min, men jeg husker jeg brukte MERE tid på å kjøre rundt til kompiser og kopiere CD'r (cd-brennere på den tiden var gjerne 1-2x på en Amiga), enn å faktisk spille alle spillene jeg brant. En kar satt på IT-akademiet og lasta ned haugevis av ISO'er til PS1 fra newsgroups, mens jeg satt i timesvis og brant dem til CD for å kunne spille. Men fikk jo luksusproblemet med å ha alt for mange spill og alt for liten tid. Så det var temmelig meningsløst. 90% av det jeg brant ble aldri prøvd engang, da man var midt i skolegang, hadde venner som ville feste i helgene etc.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg hadde chippa PS1'n min, men jeg husker jeg brukte MERE tid på å kjøre rundt til kompiser og kopiere CD'r (cd-brennere på den tiden var gjerne 1-2x på en Amiga), enn å faktisk spille alle spillene jeg brant. En kar satt på IT-akademiet og lasta ned haugevis av ISO'er til PS1 fra newsgroups, mens jeg satt i timesvis og brant dem til CD for å kunne spille. Men fikk jo luksusproblemet med å ha alt for mange spill og alt for liten tid. Så det var temmelig meningsløst. 90% av det jeg brant ble aldri prøvd engang, da man var midt i skolegang, hadde venner som ville feste i helgene etc.

Det var tider det,

sitter med en chippa PS1 selv som fortsatt fungerer,

pluss en PS2 som ikke fungerer,

da han som lodda på chippen brukte loddetinn uten flussmiddel og la ikke på eget flussmiddel.

Jeg hadde vel bedre tid til å spille spilla enn deg,

da jeg bare var 8-9 år da jeg fikk PS1,

koste meg mye med amerikansk Gran Turismo 2 og japansk Dino Crisis (De snakket engelsk.) blandt annet.

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Ja det var tider ;)

Har en xbox stående hos en kamerat, chippet, oppgradert fra 10 til 250GB disk.

Var så kjekk, bare sette inn spillet, trykke kopier, så kunne man kjøre det fra disk :)

Hadde også et program for overføring fra pc.

Har vel forøvrig 3 xboxer stående hos foreldrene mine også.. om dem er chippet eller i det heletatt funker, husker jeg ikke :p fant dem igjen under rydding.

Men det jeg tenkte med CFW på PS3, var å kjøre MultiMan, det blir jo omtrent det samme som med Xboxen.. bare at man her må mounte iso før man kan starte den (på xboxen valgte man bare spill, resten gikk av seg selv).

Lenke til kommentar

Ok ;)

Var jo ikke så ille pris egentlig, men du måtte vel også dekke frakt begge veier?

Jeg klarte ikke å dy meg.. bestilte en E3 flasher fra ebay, kom på 463kr, så jeg håper den unngår tollen, men er vel ikke så heldig.

Ellers ender den på ca 700, og det er jo heller ikke så ille sånt sett.. og etter hva jeg skjønte så trenger den ikke å være montert i konsollen, man bare demonterer den, kobler til E3, leser/skriver filer, kobler den fra, og setter sammen konsollen igjen.

Så.. denne kan man jo tjene inn igjen ganske fort :p

Kunne også evt solgt den.. men.. er jo grei å ha om det skulle skje noe :)

Spiller aldri online, så er ikke bekymra for å bli banna.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da er det vel på tide med en liten oppdatering..

Har fått flasheren, men den var av dårlig kvalitet..

Mangler låsen til minnekortet, S-ATA tilkoblingen er kun delvis loddet fast (mulig kortet har blitt bøyd, og at den har løsnet pga det).

Første jeg klarte å gjøre var å klemme clip-on kabelen, så den fikk seg en knekk (snakk om flaks..).

Bestilte så en ny, men fant ut at jeg kunne jo prøve å lodde på E3 linker, men det ble litt mye kabler å holde styr på, samt at dem begynte å løsne for meg, så da ble den fjernet igjen.

Men fant ut at jeg skulle prøve clip-on kabelen igjen, for jeg fikk jo delvis kontakt med den, og jeg fikk fint oppdatert flasheren.

Fant frem et par tvinger, en til å holde på plass clip-on og en til å holde minnekortet (siden låsen mangler, og heller ikke lå i esken).

Feilet hver gang jeg prøvde å lese bios fila.. helt til jeg bare la kabelen løst oppå chippen, da begynte den plutselig å lese.

Leste meg litt opp på nett, og fant ut at jeg har en av problem samsung chippene, så.. er nok ikke kabelen som er problemet alikevel tenkte jeg..

Etter mye prøving og feiling fikk jeg dumpet bios fila.

Kjørte test programmet på den, og den feilet på 32 av 32 tester.. jippi.. *doh*

Men dette var mens jeg holdt kabelen løst.

Prøvde så med tvinge igjen, flasheren begynte å oppføre seg litt rart, blå led nr 1 og den røde var veldig sterke i forhold til resten.

Men prøvde å dumpe fila på nytt, det gikk denne gangen også, feilet på 2 av 32 ting, prøvde igjen et par ganger til, og samme feil.

Leste litt mer, og viser seg at dette programmet sliter med enkelte bios dumps, så disse feilene var ikke noe å bry seg med.

Patchet fila, kopierte den over på minnekortet igjen, flashet den til bios, startet på nytt, lastet inn CFW! :)

Long story short.. Det funker som det skal nå :)

Men planen om å flashe for andre, tror jeg nok bare blir med tankene, etter så mye om og men og prøving og feiling, samt den dårlige kvaliteten på flasheren (hadde nok hjulpet litt med å sette på en ny kortleser, så man fikk låst fast kortet, men usikker på om jeg klarer så små loddinger).

Fant forøvrig ut av problemet med leds også, ser ut til å være der clip-on kabelen kobles til flasheren, når jeg lirket litt på den koblinga så ble leds like sterke igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...