Gå til innhold

hentelapp hos posten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, ikke når jeg har hentet, men hender de spør om navn og adresse, kun for å vertifisere om det er riktig person som henter.

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/pakker/pa-doren-hjem-fra-postkontoret

Selv syns jeg dette er veldig stiv pris, men er det så ille å hente deg selv kanskje dette er noe for deg?

hei, besstilte fra ebay, sist jeg bestillte fra dx, fekk jeg det i posten viss jeg får hente lapp så spør de vel ikkje etter alder? for er ikkje det at det er noe problem å hente, vil bare ikke oppgi alder

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

De kan i værste fall kreve å se legitimasjon, men erfaringen min er at posten ikke er veldig streng på det punktet.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

hos meg så ringer posten på døren, om jeg er hjemme da han leverer, om jeg ikke kan ta imot pakken og den ikke får plass i postkassen får jeg hentelapp, tror du kan bli spurt om alder om du har bestilt feks fra vinmonopolet. er pakken sendt med postoppkrav må du vise legitimasjon.

Lenke til kommentar

hos meg så ringer posten på døren, om jeg er hjemme da han leverer, om jeg ikke kan ta imot pakken og den ikke får plass i postkassen får jeg hentelapp, tror du kan bli spurt om alder om du har bestilt feks fra vinmonopolet. er pakken sendt med postoppkrav må du vise legitimasjon.

ok, det jeg har bestillt passer nok i postkassa, men er ikkje alkohol så er det noen sansynlighet for at de da kommer på døra og spør om leg?

Lenke til kommentar

Dersom pakken blir sendt rekommandert, så må du vise leg. Har du ikke leg med bilde, så kan du risikere å ikke få ut pakken din... Blir det sendt som vanlig pakke, så skal det gå greit!

Hilsen postansatt! :)

forstår ikkje helt, hva er rekomandert, den er kjøpt på ebay fra kina, er gjerne slurvete der, men aner ikkje

Lenke til kommentar

Mange nettbutikker som sender varer fra kina kan ha en tendens til å sende varene som rekommandert pakke. Det vil si at de sender pakken med sporing, samt at de forlanger at kunden skal fremvise legitimasjon ved henting av nevnte pakke. Jeg vet ærlig talt ikke hvorfor de gjør dette. Muligens fordi pakken blir forsikret.

De kan også sende som vanlig pakke. Det vil si at du får sporing, men du slipper å måtte fremvise legitimasjon!

Sjøl for jeg ofte bare vanlig brev i postkassen uten noe dilldall!

EDIT: Du kan jo sjekke bestillingen din og se om de skriver noe om fraktmåte?

Endret av Ole M
Lenke til kommentar

Mange nettbutikker som sender varer fra kina kan ha en tendens til å sende varene som rekommandert pakke. Det vil si at de sender pakken med sporing, samt at de forlanger at kunden skal fremvise legitimasjon ved henting av nevnte pakke. Jeg vet ærlig talt ikke hvorfor de gjør dette. Muligens fordi pakken blir forsikret.

De kan også sende som vanlig pakke. Det vil si at du får sporing, men du slipper å måtte fremvise legitimasjon!

Sjøl for jeg ofte bare vanlig brev i postkassen uten noe dilldall!

EDIT: Du kan jo sjekke bestillingen din og se om de skriver noe om fraktmåte?

det står at shipping insurance ikkje er offered, har dette noe med det å gjøre ? pluss 2 av de er economical og den 3 er standard vet ikkje om dette seier deg noe.

Lenke til kommentar

Dersom de er sendt economical, så er det mest sannsynlig B-post. Det vil si helt vanlig brevpost som har litt lengre leveringstid. Den som er sendt standard er sikkert vanlig A-post, noe som betyr at den sannsynligvis kommer en god tid før de andre. Så da antar jeg at du får alle 3 i postkassen din. :)

Lenke til kommentar

Dersom de er sendt economical, så er det mest sannsynlig B-post. Det vil si helt vanlig brevpost som har litt lengre leveringstid. Den som er sendt standard er sikkert vanlig A-post, noe som betyr at den sannsynligvis kommer en god tid før de andre. Så da antar jeg at du får alle 3 i postkassen din. :)

ok, men utifra det jeg sa kommer det til å spør etter leg? har ikkje fått noe sporing på de som jeg finner jaffal

Lenke til kommentar

ok, men utifra det jeg sa kommer det til å spør etter leg? har ikkje fått noe sporing på de som jeg finner jaffal

Nope, ingen leg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...