Heika98 Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Når jeg vasker vekk jørme, jord og annen drit fra moppa ser den ganske bra ut... helt til du går nærmere. Da ser du en del riper. Hva skal jeg bruke for å polere "vekk" ripene og få det til å være slik en stund? Jeg har noen større riper som garantert ikke kan polares vekk, men polering gjør de nok ikke verre. Lenke til kommentar
sungun Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Hvis du vil ha det raskt og enkelt, kan du kjøpe meguiars ultimate compound el. lignende på bilextra og en slik to-hodet maskin på biltema/clas. Det tar ganske lang tid, men blir bra til slutt. Evt kjøpe et middel som inneholder fillere, men kan ikke anbefale dette da det er slurv.. Hvis du vil gjøre det skikkelig, går du inn på dcn.no og leser deg opp Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 Jeg tenkte mer turtle wax eller noe sånt. Funker ikke det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) Kommer også an på om det er plast, lakkert plast eller metall. Polering legger på et lag over lakken. Det du trenger er rubbing eller evt. pussing. Endret 24. mai 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
sungun Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) Polering og rubbing er samme sak. Rubbing blir generelt bruk om grov polish og polering om medium/fin polish. Spiller ingen rolle om det er plast eller metall, så lenge det er lakkert. Det du trenger er et poleringsmiddel med slipemidler. Dette har ultimate compound, usikker på om turtle har det. Turtle er generelt ikke kjent for kvalitetsprodukter og bruker mye fillere. Da ser det ut som om ripene er borte, men de dukker opp igjen ved vask/avfetting. Endret 24. mai 2014 av sungun Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 Åja, men går det ant å bli kvitt ripene for godt utenom å måtte lakke dem? Det er plast, men usikker på om de er lakkert. Det er iallefall sånn blank finish på plastkåpene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Er de lakkert er det å polere ned ripene i klarlakken, slik det er beskrevet over her. Er ripene dypere enn klarlakken må det fylles igjen med lakk, våtslipes og deretter poleres. Er det farget plast, bruker du et barberblad. Finner masse klipp på yt. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Åja, men går det ant å bli kvitt ripene for godt utenom å måtte lakke dem? Det er plast, men usikker på om de er lakkert. Det er iallefall sånn blank finish på plastkåpene. Det blir veldig vanskelig å besvare dette uten å fysisk ha sett disse ripene. Enkle små swirls og riper som ikke er merkbare forsvinner lett etter noen runder under poleringsmaskina. Derimot har du litt dypere riper må du nok forvente at disse ripene forblir etter polering, men man greier som oftes å skjule disse veldig godt. Er det derimot riper inn til grunning må du enten flekke opp igjen eller lakke. Så sant det ikke er farget plast da. Da fungerer vel antageligvis det SuperSaxy skriver. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Svart plast. De ripene plager meg ikke så veldig mye egentlig, og det kommer nok flere i tiden jeg har moppa. Jeg bytter heller bare den forskjermen og polerer resten av moppa når jeg en gang skal selge den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå