Gå til innhold

[Løst] Oppgradere hjemmenettverk til 2 gigabit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

40 gigabyte er nok langt mere en hva jeg trenger, 10 gigabit er mye.

Men ja hvis prisene er så billig som siDDis selger så kunne vurdert det.

 

Serlig serveren, da kunne man splittet signaler til 4 maskiner, ved å ha switch med 40 gigabit inn og 10 gigabit ut til hver av maskinene.

 

Vet ikke om 40 gigabit er nok for å kunne dele cpu\ram ytelse slik f.eks hvis operativsystemet støtter det, og lage virtuell minne over nettverk som kan avlaste en av maskinene eller koble flere maskiner sammen som gir dobbling av ytelsen.

Lenke til kommentar

Da setter jeg denne som løst, selv om per dags dato kun har oppgradert 2 maskiner.

 

10 Gigabit nettverkskort Mellanox ConnectX-2 SFP+ ble løsningen fint at dette klarer å gi ca 3-4 gigabit ytelse i praksis om jeg bruker SSD diskene til overføring får ca 400 MB/S i hastighet.

 

Synd det ikke er så lett å få tak i switcher, eller skulle jeg gjerne oppgradert flere maskiner.

 

Testprogram som TamoSoft Throughput Test eller Lan speedtest er ikke å stole på med 10 gigabit, virker ikke ut som de tar nytte av SFP+ eller dårlig programmering Tamasoft klarer kun 3 gigabit på test, mens lan speedtest virker ikke å få kontakt med serveren en gang kanskje ikke godt nok optimalisert for windows 10?

 

Det siste angående SFP+ som alle vet som har prøvd dette er det vanskelig å vite hva slags vei man skal sette denne i, for de som ikke har prøvd dette før, hvorfor er det ikke som usb 3.1 C at den kan settes begge veier?

 

Godt mulig CX4 (SFF-8470) er bedre da den er lettere å se hvilken vei man skal sette den inn?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Har aldri hatt noen problem med å se hvilken vei SFP+ modulene skal inn. Vanligvis driver man ikke å drar inn og ut SFP+ kabler heller.

 

Når det gjelder ytelsen du får, så har dette ingenting med om det er SFP+ eller ikke. Som nevnt tidligere, det er chipset og bus som bestemmer ytelsen. Hvis du skal teste ytelsen mellom de to maskinene er nok iperf det du ønsker (som vist tidligere av siDDis).

Lenke til kommentar

Problemet han snakker om er nok heller med fiberkabelen.

Grunnen er at det er to fiberkabler, den ene sender ene veien, og den andre sender andre veien. Derfor kan man ikke koble "sender mot sender".

Tenker du på:

Mellanox, 3M, Elpeus, TMC, Myricom, and Chelsio Cable

 

Var det ikke så dyrt, som det er dag kunne jeg vurdert det:  men vet noen om QSFP har 2 sider, så det blir samme hvilken vei man setter det? Omtrent som usb 3.1 C? Desverre ser jeg ikke andre siden.

 

qsfp-cable-flat-13649-4397869.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...