Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

kjølig, stille skjermkort for 2000-3000kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du forklare hvordan nvidia har bedre kjøleløsning når det er samme kjølere på nvidia og amd bort? Alle Asus kort bruker samme kjøler osv.

Har 4 gaming riggs i huset her, 2 er AMD (HIS 7970 og et 6970) 2stk er Nvidia ( Gainward 680 og et 580)

Synes lydforskjellen på AMD/Nvidia er helt åpenbar, selv har jeg hatt AMD siden Nvidias 9800GTX+

Betaler generelt mindre for mer kraft med AMD, om de klokker mer enn det burde eller hva som gjøres er jeg ikke sikker på og har ikke satt meg inn i (derav "av erfaring") som grunn ;)

AMD 6970 som jeg hadde før mitt 7970 lå på 95 grader ved load.

7970 ligger oftest på 80-90 ved topp-spill.

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

7970 er spesielt bråkete i de fleste versjoner.

Synes av erfaring at Nvidia sine ofte har bedre kjøleløsninger, spørsmålet er hvor mye kraft du trenger.

Beste løsningen synes jeg derimot er et bedre kabinett.

Samme kraft som 7970 ghz, kabinettet mitt er gaske so isolert så mulig det er grunnen, har ingen vifte i døra, tror du å sette ei vifte i døra vil hjelpe på temp?

Lenke til kommentar

Kan du forklare hvordan nvidia har bedre kjøleløsning når det er samme kjølere på nvidia og amd bort? Alle Asus kort bruker samme kjøler osv.

Har 4 gaming riggs i huset her, 2 er AMD (HIS 7970 og et 6970) 2stk er Nvidia ( Gainward 680 og et 580)

Synes lydforskjellen på AMD/Nvidia er helt åpenbar, selv har jeg hatt AMD siden Nvidias 9800GTX+

Betaler generelt mindre for mer kraft med AMD, om de klokker mer enn det burde eller hva som gjøres er jeg ikke sikker på og har ikke satt meg inn i (derav "av erfaring") som grunn ;)

AMD 6970 som jeg hadde før mitt 7970 lå på 95 grader ved load.

7970 ligger oftest på 80-90 ved topp-spill.

Støy er hovedsakelig avhengig av hvordan kjøler som sitter på kortet, ikke hvilken chip som er under.

Asus 7970 DCUII er stillere enn stock 680.

Jeg har bare hatt 7970 med referansekjøler, og den bråkte. Men har du med en god kjøler, typ Asus, Gigabyte eller MSI så er det ett stille kort.

Lenke til kommentar

XFX har genrelt hatt en del middels bra kjølere.

Jeg har hatt ASUS DC2 kort og Gigabyte WF3x kort de siste gangene, disse har vært kjølige og meget stille.

AMD har hatt litt varmere chipper en NVidia de siste generasjonenen, men et AMD DC2 kort vil gi et mer behagelig lydnivå enn stock NVidia.

Såvidt jeg har lest og hørt i reviews er DC2, WF3X eller MSI sine løsninger gode.

Tomshardware har ofte tester med lyd fra forskjellige kjølere med som video filer.

Kan bare si at lydnivået på mitt GIgabyte GTX780 GHz Edition (med WF3X kjøler) er veldig god og temperaturene ligger under 70C på load.

Jeg har et Fractal R4 som er et ganske støydempet kabinett, med 2x140MM (standardvifter flyttet til front begge to på lav rpm) og 3x Gentle Typhoon AP-14, koblet på en NXZT 5.25" viftekontroller.

Lavt lydnivå er veldig viktig for meg, da jeg driver opptak av akustisk gitar og vokal som hobby, og dette skjer i samme rom som maskina mi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...