Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp: 1T -> 1R?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et lite problem...

Dette året har jeg tatt matematikk 1T som privatist og hadde eksamen i går som gikk dårlig. Håper bare jeg består og får da i så fall en 2'er. Veldig skuffende i og med at jeg var flink i matte på ungdomsskolen.

Jeg hadde planer om å ta s-matte neste år, men så ser jeg at skolen ikke tilbyr denne matten. De tilbyr kun R1. Hva skal jeg gjøre?? Kommer jeg til å klare R1? Veldig kjipt at de ikke tilbyr S matte... Har ikke lyst til å ta R matte, høres så sykt vanskelig ut.. Men på en annen side tenker jeg at det sikkert er lettere å forstå matte når jeg får undervisning i det. Har jo som sagt tatt 1T som privatist og lært alt selv.. Så, hva bør jeg gjøre? Noen tips? Er R-matte VELDIG vanskelig? Er det dumt å velge dette når jeg ligger på en 2'er i matte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ikke ta 2P?

Hmm.. kan jeg det? Trodde man måtte gå videre på R1 eller S1 når man har 1T

Jeg gikk fra 1T til 2P :)

Å, okei! :) Hvor mange valgfag hadde du da?

Du må nok ha tre valgfag i tillegg til 2P, om jeg husker rett

Lenke til kommentar

1t + 2p dekker kravene til generell studiekompetanse så det skulle gå greit.

Men med r1 har du langt flere muligheter innenfor studier, det er nok litt vanskeligere, men med litt innsats burde de fleste klare det.

Har sett på 2P og synes den er mindre lett enn R1, da du i sistnevnte i langt større grad bare må huske formler og regnemetoder.

Vet ikke om hvor mye 1P er viktig for 2P, men tror nok det er noen "huller" i 1T i forhold til 2P

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...