sevs Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) Hei. Planlegger en build i Bitfenix Prodigy M.Ser det greit ut? Trenger jeg lav-profil-RAM med denne kjøleren? Trenger 8gb ram.Hvor sterk PSU trenger jeg?Har trådløst nettverkskort og cdrom allerede.PCen skal være stillegående.Ser også etter en skjerm. IPS, 1080p, spillbar. https://prisguiden.no/liste/148508 Samsung SSD 840 EVO 500GBIntel Core i5 4670KAsus Maximus VII GeneMSI Radeon R9 270X Gaming 2GBBitfenix Prodigy MicroATXNoctua NH-U12SSkal overklokke.Tenker kanskje at han skal ha crossfire senere.Budsjett: Maks 10k Endret 24. mai 2014 av sevs Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Kjøleren er såpass tynn, at du i prinsippet kunne ha ITX kabinett uten problemer med rambrikkene. Minimum 500 W PSU, men ville hatt minst 600 watt om du skal overklokke. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) Sikker på at du/han (?) vil gå 270x cfx? Har ikke skjønt vitsen med cfx på low-end kort. Det er vel heller ingen ekstra klaring mellom pcie slotene så det blir ikke mye luft mellom kortene på det hovedkortet. Ang PSU så får du gull sertifisert 650W til rett over 700, og de penga syntes jeg det er verd Endret 24. mai 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 Kjøleren er såpass tynn, at du i prinsippet kunne ha ITX kabinett uten problemer med rambrikkene. Minimum 500 W PSU, men ville hatt minst 600 watt om du skal overklokke. Ok, men må ha matx hovedkort bl.a. på grunn av nettverkskortet. Sikker på at du/han (?) vil gå 270x cfx? Har ikke skjønt vitsen med cfx på low-end kort. Det er vel heller ingen ekstra klaring mellom pcie slotene så det blir ikke mye luft mellom kortene på det hovedkortet. Ang PSU så får du gull sertifisert 650W til rett over 700, og de penga syntes jeg det er verd Kan hende han får et billig senere, men jeg tror jeg trekker det tilbake. Hvilken PSU sikter du til? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 http://www.dustinhome.no/product/5010759632/corsair-cs-series-650w-gold-modular-psu-cs650m/ Lenke til kommentar
sevs Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 Bolson mente at jeg ikke burde gå for den. Er enig selv. Vil helst ikke spare penger på PSU. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) Du har G serien til Seasonic, det er gode PSUer til ikke en alt for avskrekkende pris. Samt XFX XRT serien. Men så og si ingen som har den på lager enda :/ Skal holde med en god 450-550W PSU for det oppsettet. Men du kan nå godt gå for en littegrann større, slik at viften ikke spinner, tenker da nermer 700-850W. Men det er nå helt opp til lommeboka CS serien til Corsair kjøper du kun viss du ikke har råd til noe mer. Se anbefalinger i strømforsyningsposten min svart deg der Endret 24. mai 2014 av sveibuen Lenke til kommentar
sevs Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) Får man G-serien his Komplett? Glemte å nevne at Komplett helst burde ha delene på lager. Kjenner en som kan ta inn deler fra Itegra. Er usikker på luftflyten i kabinettet. Hvilken vei burde viftene blåse? Lurer på å bytte kjøleren til en med 140mm-vifte i stedet, og flytte viften bak, og dermed få positivt lufttrykk i kabinettet, så det ikke blir så mye støv der inne, hvis jeg bruker viftefilter. Endret 24. mai 2014 av sevs Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 CS serien til Corsair kjøper du kun viss du ikke har råd til noe mer. Det som var poenget mitt. Det er ikke en dårlig strømforsyning, og den er rimelig. Når jeg ser lowend GPU så er det jo enkelt å tenke at budsjettet ikke er gigantisk. Har du mer penger go nuts Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå