PelleP Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Når man har en oppskrift med hvitvin, men ikke har hvitvin, hva kan man bruke i stedet? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Er vel ikke mye alternativer til hvitvin i en oppskrift liksom. Hvitvineddik er jo en ting, men vet ikke hvor godt det blir i forhold til å bruke hvitvin. Ville nok heller bare droppet hvitvin fra oppskriften. (vil jo ikke smake det samme som med da) Lenke til kommentar
Feh Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Kommer litt an på hva hvitvinen er ment å bidra med. Om den skal være tørr kan du erstatte med edikk eller sitron, men i små små mengder og smake en del underveis så det ikke blir for surt. Syrlighet kan skaffes på mange måter Eplejuice, cider o.l. kan også funke. Tror dog Meny og lignende butikker med stort utvalg selger alkoholfri hvitvin. Så da har du jo en siste utvei, men muligens ringe på forhånd og spørre så du slipper bomtur. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Retten blir ikke den samme uansett hva du bytter med, spesielt om det er en saus du skal redusere. Eddik eller sitronsaft kan gi syrlighet om det er det du er ute etter. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Bare pass på å ikke bytte ut hvitvin med eddik i 1:1-forhold.. Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 Husker nå at jeg er blitt fortalt at man kan bruke eplemust. Idag ble det uansett noe annet enn det jeg tenkt, men takker for tips, kommer godt med til neste gang. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) Ordentlig cider er et fint alternativ. Da mener jeg ikke billig, svensk dritt. Endret 24. mai 2014 av ahpadt Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Cider er godt alternativ. Kona bruker ofte Sprite om hverken hvitvin eller cider finnes i huset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå