lisene Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Dette var som å begynne på nytt. Vet ikke hvor noe er. Så hvis noen har gode råd er jeg glad for det. Men jeg klarte til slutt å komme meg inn på internett. Og da lurte jeg på om det ligger klart antivirusprogram som er aktivert, eller er det noe jeg må gjøre? Er litt usikker på om jeg kan begynne å surfe på nettet. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Windows 8 har innebygd antivirus gjennom Windows Defender ja. Drit i å bruke metro programmene. Skaff deg i starten en startmeny (feks. start8) bruk programmene dine i desktop mode ( slik som i tidligere windows, ikke fullscreens) Dette var min løsning, etter hvert har jeg gått bort fra win7 startmeny, men bruker fortsatt aldri metro-apps. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Windows Defender er IKKE automatisk aktivert om du har kjøpt en ferdig pc, for da har de nok lagt med jalla antivirus som Norton eller McAfee som du først må fjerne, for å så gå i handlingssenter i kontrollpanel for å aktivere Defender. Og som Sampson sier, skaff deg Start8 fra Stardock. Koster deg 30 kroner, men da ser Windows 8.x ut som Windows 7, med startknapp/meny og kjøring av programmer fra desktop akkurat som du er vant til fra eldre Windows versjoner. Vil påstå at det er den beste inviteringen du kan gjøre noen gang når du har Windows 8.x 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Har den bærbare maskinen din berøringsskjerm? Isåfall vil jeg anbefale deg å ta vare på det nye Modern UI siden det kan være ganske så greit , har du ikke det bør du sette pcen til å boote til desktop Personlig synes jeg det nye brukergrensesnittet er ok og det vil komme en ytterligere forbedring i neste Windows oppdatering som vil gi deg tilbake startmenyen ved å venstreklikke på Windows ikonet ( dvs , en moderne versjon av Modern ui og gamle startmenyen ). Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Windows Defender er IKKE automatisk aktivert om du har kjøpt en ferdig pc, for da har de nok lagt med jalla antivirus som Norton eller McAfee som du først må fjerne, for å så gå i handlingssenter i kontrollpanel for å aktivere Defender. ^ this For øvrig, det finnes utallige guides på dette med win8 og metro. Å følge en slik ville du nok kommet langt med Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Det finnes noen gode ModernUI apps, feks. Netflix dersom du abonnerer på det + noen enkle spill. Men har ikke funnet mange. Bruker derfor selv for det meste vanlige desktopprogrammer. Kjører selv uten StartX eller tilsvarende, men bruker startskjermen som en utvidet startmeny. Har også lagt de mest brukte programmene som snarveier på oppgavelinjen. Windows+X snarveien er VELDIG kjekk. Windows+S for søk er også grei. Sett opp Windows til å starte direkte til skrivebordet (høyreklikk på oppgavelinjen, egenskaper, navigasjon, kryss av riktig) syns jeg også er greit. Lenke til kommentar
lisene Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Takk for alle tips. Får prøve meg frem ved hjelp av rådene. Jeg har tidligere bare brukt pc med knapper for høyre og venstreklikk og det er det ikke på denne. Sliter med å finne ut av det også. Jeg lhadde ikke nettilgang når jeg startet maskinen. Noe som kanskje er årsaken til at jeg sliter med å kommer meg inn på nettet nå. Klarte å komme meg inn på en gang i går, men har ikke klart det etterpå. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Her har du en gratis variant som gjør at du får du får gode gamle Win 7 knappen tilbake. http://www.classicshell.net/ Lenke til kommentar
lisene Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Er det mulig å få teksten opp på norsk? Jeg får fremdeles ikke kommet meg inn på internett. Melding: problems found. The WiFi adapter is disabled. Noen som har råd? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Om du trenger teknisk hjelp her på forumet, må du nesten poste mer info enn at du har en ny pc. Er det en ferdig pc, så hvilket merke og modell er det? Er det en selvbygd pc, hvilke komponenter har du satt inn? Folk er flinke her på forumet, men tankelesere er de ikke, så uten spesifikasjoner er det ikke lett å hjelpe deg. Er det mulig å få teksten opp på norsk? Hvilken tekst? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Er det mulig å få teksten opp på norsk? Jeg får fremdeles ikke kommet meg inn på internett. Melding: problems found. The WiFi adapter is disabled. Noen som har råd? Er det en bærbar? Kan være at du bare må trykke inn Fn Tasten og det symbolet som vises på bildet under. Lenke til kommentar
lisene Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Jeg har kjøpt en bærbar pc på Lefdal. Merke HP Envy 15-j118so 15,6". Jeg har nå fått til å koble meg til internett. Jeg ønsker å ha alt på norsk slik det var på eldre Windows jeg har hatt. Når jeg går innpå startsiden der appene er står det på norsk. Men når jeg går innpå sider som ligner gamle Windows som f.eks.kontrollpanelet står det på engelsk. Jeg lurer også på om jeg må aktivere Windows. Fikk det opp, men hadde problemer med det også. KimWhinesAlot. Hvilke symbol er det jeg skal trykke på? Det er spennende med ny PC. Men utfordringene det var å gå over til Windows 8.1, var større enn jeg var klar over. Blir nok bedre når jeg blir bedre kjent med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå