Gå til innhold

Ingen CPU vifte på min P4 2.53GHz

Nimzo

Anbefalte innlegg

Jeg ble litt lei av bråket fra den lille hyleren av en cpu vifte.. 60mm boxed kjøler.. Har en ganske stor heatsink, og jeg har en fortron rett over med en 120mm vifte. Bare for å teste så dro jeg ut kontakten til cpu vifta.. ahh, stillhet :)

Bruker MBM5, og ifølge den så ligger idle nå på 36.. altså opp 5 grader fra når hyleren stod på.. spilte litt UT2003, så har jeg surfet på nettet.. 36 grader er vel ikke så ille er det det?

Når kan man si at cpu'en er for varm? 40 grader? Når blir det kritisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er noen prossesorer som utgjør mer varme.  

F.eks En kamerat av meg har 28 idle og 32 load mens jeg har 38 idle og 44 load med den samme cpu kjøleren  (begge har intel 2.6)  

Mvh FrenChie

Og hva slags kjøler har dere? høres ut som om hk måler feil..

Lenke til kommentar
Jeg ble litt lei av bråket fra den lille hyleren av en cpu vifte.. 60mm boxed kjøler.. Har en ganske stor heatsink, og jeg har en fortron rett over med en 120mm vifte. Bare for å teste så dro jeg ut kontakten til cpu vifta.. ahh, stillhet  :)  

Bruker MBM5, og ifølge den så ligger idle nå på 36.. altså opp 5 grader fra når hyleren stod på.. spilte litt UT2003, så har jeg surfet på nettet.. 36 grader er vel ikke så ille er det det?

Når kan man si at cpu'en for varm? 40 grader? Når blir det kritisk?

Tror ikke det kan være riktig temp du får oppgitt, det er nesten helt sikkert hk som viser helt totalt feil. Skulle ikke være mulig å ha så "kald" temp uten CPU kjøler. Hvilket hk har du? hvis det er et abit kort, kan det hjelpe at du flasher BIOS for å få riktig opgitt temp. Du kan også etter du har spilt kjenne på CPU om den er varm. Er den slik at du ikke klarer å ta på den lenger enn ett par sekunder før du må ta hånden bort, er den mye for varm. Er det passelig varm(sånn litt varmere enn kroppstemp) kan du være ganske trygg!
Lenke til kommentar

tror pc'n din er så "het" at den begynner å vise feil tall og temperatur osv.. :lol:

men nå har jeg opplevd en del rare ting med min PC også..altså en p4 2,66@ 2,96ghz med en load på ca. 11c med standard intel..kan ikke klage :lol:

men tror ikke temperaturen din stemmer..i såfall om den gjør det..så bør du kunne klokke den langt :woot:

Lenke til kommentar
tror pc'n din er så "het" at den begynner å vise feil tall og temperatur osv.. :lol:  

men nå har jeg opplevd en del rare ting med min PC også..altså en p4 2,66@ 2,96ghz med en load på ca. 11c med standard intel..kan ikke klage :lol:  

men tror ikke temperaturen din stemmer..i såfall om den gjør det..så bør du kunne klokke den langt :woot:

Jeg sier det til deg også, kjenn på CPU ribba om den er varm! Ta tempen selv med dine egne fingrer, på en måte ;)

T-t-t-tog du den? :p

Lenke til kommentar

altså jeg visste at det var feil temp da..bare sa det sånn at han skulle skjønne at flere har opplevd veldig lave temperaturer..

den riktige tempen lå på 40c og ikke 11..selv om ene programmet mitt viste 11c..det er litt vanskelig siden system temp lå på rundt 25 :p

Lenke til kommentar

etter en stund så gjorde jeg akkurat det, åpnet opp kabinettet og kjente på heatsinken.. den var litt i det varmeste laget.. fant ut at jeg kanskje burde koble vifta på igjen...

Har kjøpt et AMD system i tillegg.. i forhold til det er pentiumen lydløs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...