p10 Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) RiksTV har fortalt meg at jeg trenger å få bedre signaler for å bli kvitt problemene jeg opplever med opptak på TVNorge. For øyeblikket er signalstyrken 30% med 100% kvalitet. Jeg bruker nå en Triax Digi 10 med antenneforsterker. RiksTV mente at denne var for liten for det området jeg bor i (lysegrønt på dekningskartet). Jeg har gjort noen tester med en Triax Unix 52, men opplever at signalet bare blir marginalt bedre. Det varierer mellom 31% og 32%. Jeg hadde regnet med å se en større forskjell med denne antennen. Kan det være feil på Unix 52 antenne, den er brukt. Jeg har montert antennen over tak (ca 1 m over mønet), kan det være en ide å montere den enda høyere? Antennekabelen er ca 15 meter lang og er ca 5 år gammel, kan dette være synderen? Er det andre faktorer som kan virke inn? Endret 5. juni 2014 av p10 Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Prøv med ny kabel og se til det ikke er korrosjon i noen kontaktpunkter. Lenke til kommentar
p10 Skrevet 5. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2014 Da har en montør fra rikstv vært her og fikset problemet: - Ny større antenne montert (RiksTVs store antenne) - Beste signalretning søkt inn (viste seg å være i en helt annen retning en der senderen står) Resultatet er doblet signalstyrke! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå