MajorWobble Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) Heisann! Jeg skal ha meg en laptop, skal omtrent kun brukes til hobby-DJ hjemme i stuen. Derfor vektlegger jeg ikke batteritid, størrelse og tyngde hvis man direkte sammenligner 2 modeller. Men likevel kunne jeg tenkt meg en slank pc (trenger ikke optisk drev) og som er lett og stilig designmessig. Viktigst av alt: 15" skjerm SSD disk, størrelse ikke viktig God CPU til prisklassen min, f.eks 4200M/U. Må være Intel CPU grunnet kompabilitet med Serato 8GB ram (Ser nå at 4GB ram åpner flere muligheter, så det burde vel gå fint. Men da bør den ha oppgraderingsmuligheter så jeg kan sette inn 4GB til skulle det å skjeis) Kommer til å installere Windows7 på egenhånd, OS irrelevant. GPU ytelse også irrelevant, men skader ikke skulle jeg installere noe VJ programvare. Liker Asus, Lenovo og Acer Hater Toshiba og HP. Prisklassen jeg ser for meg er rundt 6000kr men ser at dette blir vanskelig med en SSD. Øvre tak blir nok 8000kr, men kom gjerne med forslag utenfor dette hvis det er noe som virkelig er bra. Legger gjerne litt ekstra i maskinen hvis den er slank og ser bra ut, men ytelse har første prioritet. Endret 24. mai 2014 av MajorWobble Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) Multicom Xishan W550S 15.6" UltraslimFull-HD IPS, 4.gen Intel Core i5-4200M, 8GB, 128GB SSD + 500GB, HD Graphics 4600, DVDRW, Uten operativsystem, 2.2kg Multicom Ultra W840 14" Full-HDMatt, 4.gen Intel Core i5-4210U, 8GB, 240GB SSD + 1TB Harddisk, Intel HD Graphics, Uten operativsystem, 2 kg Multicom Xishan W350S 15.6" Full-HDMatt Intel® Core™ i5-4200M, 8GB, 750GB, GeForce GTX 760M, DVDRW, Uten operativsystem Den gir mere ytele for pengene, men skjermkortet vil nok støye mere, og den mangler SSD, koster vel ikke så mye ekstra å kjøpe en Samsung 840 og bytte. Om multicom ikke tilbyr det. Endret 24. mai 2014 av LMH1 1 Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Foreslår Thinkpad L540 med 180GB SSD. Selv om det ikke er t-serien, så har den nok en del bedre byggekvalitet enn forbrukerprodukter i den prisklassen. Tror vekten er ganske grei i forhold til at det er standard volt prosessor og 15" skjerm. I notebookcheck sin test veide de den til 2,32kg, som er noe lavere enn det som står i spesifikasjonene. I tillegg så kommer den ferdiginstallert med windows 7 pro, sannsynligvis med ikke alt for mye tull installert siden det er en bedriftslaptop. Du kommer nok desverre noe over budsjetet om du skal oppgradere den til 8GB, da den bare leveres med 4GB. Men den skal kunne oppgraderes til 16GB. 1 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Tror linken din er litt feil kongeskipet Regner med det er denne du sikter til: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2323497 Og jeg ville også anbefalt denne, da den også har fullhd skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå