Gå til innhold

Mannen (35) som er siktet for å ha knivdrept sin datter skulle kastes ut av landet

Anbefalte innlegg

Kvoteflyktninger er noe annet, ja, men de fleste som kommer er jo ikke det.

Det er vel og bra at det bygges opp igjen når de reiser ned igjen, men samtidig, målet vårt må jo være at de innvandrerne som kommer til landet, integrerer seg godt og er med i Norges fremtid også. For det er jo det de fleste ønsker, og det må også være målet vårt om innvandringen skal være vellykket.

Det er kanskje piss i havet for deg, men det er snakk om milliarder av kroner vi bruker på dette.

I tillegg er det ikke bare snakk om penger, men aller helst om sikkerheten til innbyggerne i Norge. Det kommer mange innvandrere til landet som sliter voldsomt med psyken etter å ha opplevd eller deltatt i grusomme ting. Mange av disse går da fritt rundt på gata i blant annet Oslo, og kriminaliteten er til dels høy. Dette er problemer jeg mener Norge som land er med å gi seg selv, og til en viss grad forsømmer sine plikter til å iverta sikkerheten og tryggheten til innbyggerne sine. Både i form av feilslått innvandringspolitikk og alt for lite ressurser til politiet, særlig der kriminaliteten er høy, som i Oslo.

Når alt kommer til alt så hjelper vi ikke annet enn akkurat de menneskene som kommer til Norge, men landene de kommer fra tjener svært lite på at vi tar de inn. Og lidelsene vi tar bort her er som, for å bruke ditt uttrykk, er bare piss i havet, i forhold til problemene der nede.

Ja, men mennesker kan bli integrerte i Norge og samtidig senere velge å returnere til sine hjemland når situasjonen bedrer seg.

Jeg er helt enig i at Norge forsømmer sine plikter når det kommer til innvandringen, det er klart at de systemene vi har i dag ikke fungerer. Men realiteten er forsatt det at vi tjener mye, mye mer på konfliktene i land som feks. Libya enn det vi bruker på de flyktningene som kommer her. Det var poenget mitt fra starten, det er ikke Norge som kommer dårligst ut økonomisk pga av konflikter i verden. Lidelsene til flyktningene som kommer her er ikke mye i forhold til land hvor det er konflikter, men vi kan i det minste hjelpe dem som kommer og som har behov for det. (Ikke at jeg mener at vi bør slippe alle inn).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen skatt -> ingen politi, militære, (eller infrastruktur på noen som helst måte.)

Klarer du å se for deg en verden uten? Skal sivile hevnere uten regler ta saken i egne hender?

Ingen skatt ingen bakere (eller bakeri).

Klarer du å se for deg verden uten brød?

Skal sivile bakere uten regler ta deigen i egne hender?

Dårlig sammenligning. Det er en veldig stor forskjell på deig og på at man tar saken i egne hender når det kommer til politiets og det militærets oppgaver. Eller mener du at konsekvensene av deig og å hevne seg på noen med å slå dem ihjel er det samme?

Er politiets og militærets oppgave å slå ihjel andre for å hevne seg?

Nei, det er konsekvensene av at folk tar saken i egne hender når det kommer til politiets oppgaver, ikke akkurat de samme konsekvensene som at noen baker brød.

Neppe, du ser til forskjell fra dagens situasjon når Politiet (eller militære) tar liv av uskykldige, så vil nok folk bli straffet for sine ugjerninger når de gjør noe slikt.
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/norge-i-krig/kriget-for-norge-her-sendes-han-ut-av-landet/a/10124194/

Her har vi et godt eksempel på en som i mine øyne soleklart burde få blitt i landet. Jeg synes det er en skam for nasjonen at vi sender Muradi ut.

Basert på avstemmningen er jeg ikke akkurat alene.

Skjønner godt at han vil bli i Norge.

Men er det ikke litt snodig at vi sender soldater til et land for å lage fred, lærer opp lokale menn til å lage fred, også vil de ikke bli i landet sitt for å fortsette å lage fred? Vi lærer vel opp de lokale for at de skal få et bedre liv der, ikke fordi de skal få en billett til Mandal?

Er ikke det et bevis på hvor dum krigsføringen vår i Afghanistan er så vet ikke jeg.

Endret av mofomofo
Lenke til kommentar

Men er det ikke litt snodig at vi sender soldater til et land for å lage fred, lærer opp lokale menn til å lage fred, også vil de ikke bli i landet sitt for å fortsette å lage fred? Vi lærer vel opp de lokale for at de skal få et bedre liv der, ikke fordi de skal få en billett til Mandal?

Er ikke det et bevis på hvor dum krigsføringen vår i Afghanistan er så vet ikke jeg.

Man sender ikke soldater til andre land for å "lage fred", at du deretter beskriver det som "dum krigsføring" er vel ett bevis på dette.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/norge-i-krig/kriget-for-norge-her-sendes-han-ut-av-landet/a/10124194/

Her har vi et godt eksempel på en som i mine øyne soleklart burde få blitt i landet. Jeg synes det er en skam for nasjonen at vi sender Muradi ut.

Basert på avstemmningen er jeg ikke akkurat alene.

Han jobbet som tolk, og trolig kjempet sammen med de norske soldatene. Hva tro du vil skje med han når han er tilbake i Afghanistan, og taliban finner ut at han jobbet sammen med fienden? Hodet hans vil forlate kroppen hans før han får sagt "fred".

Han er i en reell fare, i motsetning til mange lykkejegere som kommer hit hvert år.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Krigføringen i Afghanistan var dum ja (ikke like idiotisk som den i Irak, men fortsatt ingen vellykket krig).

Men det er ikke snodig at noen ønsker seg til Norge. Å emigere for å få et bedre liv har vi mennesker gjort til enhver tid. Får være måte på hvor lojal man skal være til plassen man tilfeldigvis ble født.

Alle kan dog ikke få opphold i Norge bare fordi dem skulle ønske det. Muradi tilhører utvilsomt dem som burde få opphold. Han har jo i realiteten kjempet i de norske styrkene med det norske flagget på uniformen. Det gir ham selvsagt litt ekstra tilknyttning til Norge og gjør det vanskeligere i Afghanistan. Forhåpentligvis gir Italia ham opphold, men det er tvilsomt.

Lenke til kommentar

Det er utrolig mange som fortjener opphold som ikke får og enda flere som ikke fortjener det men får det. Denne fordeling er ett av de største problemen vi har med innvandringspolitikken vår ved siden av at vi tar imot alt for store kvoter selv om vi har manglende integrering på de som allerede er her.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...