Gå til innhold

Mannen (35) som er siktet for å ha knivdrept sin datter skulle kastes ut av landet


Anbefalte innlegg

Helt enig i at utvising må bety snarlig utsendelse. 15 måneder på overtid er for dårlig.

 

Men den siste setningen din Hargo, forutsetter at man på forhånd vet at vedkommende er i stand til å ta livet av dattera. Gjorde NAV/politiet/UD etc det? I så fall, ble jenta og familien vernet på noe vis eller trodde man at faren var ute av landet? Trodde man han var ufarlig? I så fall, burde man vist bedre? Har advarsler, tips osv blitt ignorert? Eller var det ingen tegn på forhånd?

 

Ok, da erstatter jeg det eksemplet med disse to:

Etnisk norsk familiefar drepte familiemor og to døtre

Etnisk norsk familiefar drepte datter (5)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det faktabasert eller mytebasert at den vestlige verden står for "antageligvis de fleste av årsakene til de elendige levekårene i den 3. verden"?

 

Det er tydeligvis basert på meningene til en person som også mener at folk som stemmer FrP mangler intelligens.

 

Jeg ville ikke tatt han for seriøst, det kommer sjeldent mye annet enn hersketeknikker og svada fra slike, spesielt nå som de rødgrønne er sparket på huet ut av tinget etter 8 år med skylappene på.

 

Dette er ikke en sak om lommetyver eller NAV-klienter, dette er snakk om en forferdelig familietragedie. Det er helt kvalmt å la dette bli en politisk debatt allerede.

 

Selvfølgelig er det en politisk debatt når gjerningsmannen ikke har oppholdstillatelse i landet og skulle vært utsendt for over 1 år siden.

 

Og tro meg, han er ikke den eneste som er her ulovlig.

Endret av Apox
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Man hører oftere om innvandrere som havner i sånne situasjoner enn om etniske norske. Er det bare medias vinkling som gjør det?

 

edit: JEG tror det er delvis kulturelt betinget, det som har skjedd. Altså er det ikke noe som hadde vært like sannsynlig i en norsk familie.

 

Dette er en del av berikelsen som Støre og AP så hjertelig har tatt i mot. Når hørte vi sist om en Norsk som drepte sitt barn på 2 år? Og om så hadde skjedd, så ville ikke situasjonen vært endret. Disse folka har ingen ting og bidra med i Norge. På tide og kun hente inn folk som bidrar.

 

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Christoffer-saken

 

I rest my case. Det skjer overalt. I asia, afrika, norge, sverige. Media her i Norge forteller ikke om ungene som blir drept og mishandlet i polen, spania, thailand eller russland. Vi kan ikke beskytte oss fra alt og alle. At en unge blir drept av far/stefaren sin i Norge er strengt tatt noe som skjer SJELDEN, og det skal vi være glad for. Så å sitte å syte om at vi må kaste ut alle innvandrere og stenge slusene på grunn av denne saken er bare latterlig. Det viser hvor lite innsikt dere har.

 

Vi skal ikke kaste ut innvandre. Vi skal kaste ut de som ikke har noe her å gjøre og som vi ikke trenger. Jeg er for fri innvandring. Men i mot asylsøkere slik det fungerer i dag. Skal vi ta inn asylsøkere så skal de sitte på mottak under kontroll, frem til de kan reise ditt de hører hjemme.

Lenke til kommentar

 

Jeg får lyst til å rive håret av hodet når jeg leser kommentarer som Gothmisters, dumme, uopplyste meninger pekende i retning av mangel på intellekt. Ikke overraskende heller at det kommer fra en som stemmer FrP. Du hyller landet ditt, men viser ganske tragiske norskkunnskaper, men så kan det jo hende at det er en grunn til det, hva vet nå jeg.

Bare å rive av seg håret. Vi for se hvem som har rett om noen år. For min del spiller det liten rolle hvor mye hår eller hvor mange personangrep du måtte komme med. Sosialister har få argumenter i forhold til sitt prosjekt med å endre Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gothminister: Norge trenger innvandrere, også de ikke-vestlige. De aller fleste jobber, betaler skatter og gjør bra ting for landet. Jobber som ellers ville stått ubesatt og ville skapt et ennå verre lønnspress enn det vi har nå. Ikke-vestlige innvandrere trenger også Norge. Det være seg av familiære grunner, arbeidsmessige, eller beskyttelsebehov. Innvandring er en gjensidig vinn-vinn situasjon.

 

Når det er sagt, så vil jeg tilbake til sakens kjerne. Det tragiske drapet. Hvite nordmenn begår dessverre også barnedrap. Holmlia-drapet et av mange kjente eksempler. Her er et par mindre kjente:

 

Etnisk norsk familiefar drepte familiemor og to døtre

Etnisk norsk familiefar drepte datter (5)

 

Jeg tenkte også innvandrer før jeg leste det, men det var på grunn av to ting: stedsnavnet Ellingsrud og at de første meldingene nevnte noe om 10 familiemedlemmer involvert. Innvandrere er jo statistisk flinkere til å produsere barn enn etniske Nordmenn og å holde storfamilien samlet. Ja, jeg skriver flinkere, for det er gode egenskaper og etniske nordmenn er dårlige til det.

 

Ellers så har ikke politiet gått ut med noe motiv ennå så all snakk om årsak er foreløpig bare spekulasjoner.

Som sagt, jeg er liberalist og for fri innvandring. Men asylsøkere skal være under kontroll. Ja vi trenger innvandrere, men ikke de som ikke har noe og tilby oss.

Lenke til kommentar

Dette er ikke en sak om lommetyver eller NAV-klienter, dette er snakk om en forferdelig familietragedie. Det er helt kvalmt å la dette bli en politisk debatt allerede.

Dette er politikk og en debatt som er viktigere en noe annet. Det handler om hvordan vi ønsker Norge i fremtiden. Vi har et ansvar. Sosialister fører en egoistisk politikk uten tanke på dem som kommer etter oss.

Lenke til kommentar

 

Dette er ikke en sak om lommetyver eller NAV-klienter, dette er snakk om en forferdelig familietragedie. Det er helt kvalmt å la dette bli en politisk debatt allerede.

Dette er politikk og en debatt som er viktigere en noe annet. Det handler om hvordan vi ønsker Norge i fremtiden. Vi har et ansvar. Sosialister fører en egoistisk politikk uten tanke på dem som kommer etter oss.

 

 

Oss, oss, oss. Det er en innvandrer som har drept sin egen innvandrerfamilie. Han har ikke gjort noe mot etniske nordmenn, så vi skal ikke synes synd på oss selv fordi det lukter karri i oppgangen i en slik stund.

 

 

Debatten burde handle om hva vi skal gjøre med de som får avslag på asylsøknaden og hvor fort de skal ut. Vi har kanskje undervurdert hvor farlig en person kan bli av å leve i en så ustabil situasjon, i over et år i dette tilfellet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er en stor skam. Dette er etterslep etter 8 år med sosialisme og saken er ikke den eneste. Dette har vi opplevd før. Men naive sosialister som har styrt med flertall i 8 år har ikke maktet sin oppgave, som de heller ikke har klart med det meste her i samfunnet. Det vil ta tid og bygge opp det de har rasert på sine 8 år. Dessverre er ikke FrP i en slik maktposisjon at de kan få gjort det som er nødvendig, til tross for plass i regjeringen. De er avhengig av to av de mest naive partier vi har, KrF og venstre.

 

Det eneste partiet som var imot Afghanistan-krigen var SV.

Lenke til kommentar

Er det faktabasert eller mytebasert at den vestlige verden står for "antageligvis de fleste av årsakene til de elendige levekårene i den 3. verden"?

 

Dette er et stort spørsmål. Men det kan forkortes til et kort spørsmål:

Er det feil av oss å ta imot de som flykter fra Afghanistan, når det er vi som lager krig der?

Lenke til kommentar

 

 

Dette er ikke en sak om lommetyver eller NAV-klienter, dette er snakk om en forferdelig familietragedie. Det er helt kvalmt å la dette bli en politisk debatt allerede.

Dette er politikk og en debatt som er viktigere en noe annet. Det handler om hvordan vi ønsker Norge i fremtiden. Vi har et ansvar. Sosialister fører en egoistisk politikk uten tanke på dem som kommer etter oss.

 

 

Oss, oss, oss. Det er en innvandrer som har drept sin egen innvandrerfamilie. Han har ikke gjort noe mot etniske nordmenn, så vi skal ikke synes synd på oss selv fordi det lukter karri i oppgangen i en slik stund.

 

 

Debatten burde handle om hva vi skal gjøre med de som får avslag på asylsøknaden og hvor fort de skal ut. Vi har kanskje undervurdert hvor farlig en person kan bli av å leve i en så ustabil situasjon, i over et år i dette tilfellet.

 

Vel, det handler om oss, altså vi som bor i Norge. Hva det lukter av folk, hudfarge osv. Det bryr meg svært lite. Eller er du rasist?

Debatten handler som du sier om hvordan vi skal håndtere asylsøkere med avslag. De skal selvsagt rett ut. Alle asylsøkere skal etter mitt syn sitte under kontroll så lenge de trenger beskyttelse. De skal ikke bli her i landet. Men dessverre har vi slitt med sosialisme i 8 år her i landet og vi er i ferd med og få det slik de ønsket det.

Lenke til kommentar

 

 

Det er en stor skam. Dette er etterslep etter 8 år med sosialisme og saken er ikke den eneste. Dette har vi opplevd før. Men naive sosialister som har styrt med flertall i 8 år har ikke maktet sin oppgave, som de heller ikke har klart med det meste her i samfunnet. Det vil ta tid og bygge opp det de har rasert på sine 8 år. Dessverre er ikke FrP i en slik maktposisjon at de kan få gjort det som er nødvendig, til tross for plass i regjeringen. De er avhengig av to av de mest naive partier vi har, KrF og venstre.

 

Det eneste partiet som var imot Afghanistan-krigen var SV.

 

Det sier litt om SV. Men SV synes sikkert det var helt greit og sitte med henna i lomma å se Taliban steine kvinner til stor jubel blant skjeggete menn. Beklager, SV folk har jeg lite respekt for.

 

 

Dette er et stort spørsmål. Men det kan forkortes til et kort spørsmål:

Er det feil av oss å ta imot de som flykter fra Afghanistan, når det er vi som lager krig der?

 

Er det vi som lager krig der? Hmm, og jeg som trodde det var taliban som undertrykket folket.

 

Den ligger for høyt for sosialister

Lenke til kommentar

 

Er det faktabasert eller mytebasert at den vestlige verden står for "antageligvis de fleste av årsakene til de elendige levekårene i den 3. verden"?

 

Dette er et stort spørsmål. Men det kan forkortes til et kort spørsmål:

Er det feil av oss å ta imot de som flykter fra Afghanistan, når det er vi som lager krig der?

 

Norge har deltatt siden 2002 med en fredsbevarende styrke i Afghanistan. Her nevnes opplæring av førstehjelp og medisin, militæret, politi, etterforskning og generell bistand.

 

Det er uansett ikke feil av oss å ta imot flyktninger derfra. Det gjør vi jo også. Men de som søker uten å ha gyldig grunnlag kan ikke få opphold. Sånn fungerer det ikke.

Hadde mannen hatt gyldig grunnlag for opphold hadde han fått bli, sånn som svært mange andre har fått.

 

Gothminister: Gidd snakk om sosialistene på den måten. Det blir for unyansert og usaklig for min smak. Bare en oppfordring.

Lenke til kommentar

 

 

Er det faktabasert eller mytebasert at den vestlige verden står for "antageligvis de fleste av årsakene til de elendige levekårene i den 3. verden"?

 

Dette er et stort spørsmål. Men det kan forkortes til et kort spørsmål:

Er det feil av oss å ta imot de som flykter fra Afghanistan, når det er vi som lager krig der?

 

Gothminister: Gidd snakk om sosialistene på den måten. Det blir for unyansert og usaklig for min smak. Bare en oppfordring.

 

Det er sosialistene som har satt i gang denne «galskapen» folket er på ingen måte spurt om deres prosjekt.

Lenke til kommentar

 

Som sagt, jeg er liberalist og for fri innvandring. Men asylsøkere skal være under kontroll. Ja vi trenger innvandrere, men ikke de som ikke har noe og tilby oss.

 

 

Dette henger jo ikke på greip.. "For fri innvandring" innebærer at man ikke trenger noen asylsøkerfunksjon i samfunnet. Det er fritt fram for alle å komme. Det er så absolutt ingen rom for å kontrollere de som kommer om man er "for fri innvandring". Og å være "for fri innvandring" gir uomtvistelig ingen rom for å behovsprøve innvandrerne. En liberalist som tror "frihet" innebærer tvang og kontroll. Tror du skal revurdere merkelappene du setter på deg selv.

Endret av Paks
Lenke til kommentar

 

 

Dette er et stort spørsmål. Men det kan forkortes til et kort spørsmål:

Er det feil av oss å ta imot de som flykter fra Afghanistan, når det er vi som lager krig der?

 

Er det vi som lager krig der? Hmm, og jeg som trodde det var taliban som undertrykket folket.

 

Det var faktisk Sovjet som var på fremmarsj med å få kontroll over Afghanistan, USA valgte å støtte og trene opp opprørere til å styrte maktinnhaverne, etterhvert ble det en maktkamp mellom disse ulike opprørerne, taliban som hadde sitt utspring herfra vant kampen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...