Gå til innhold

Mannen (35) som er siktet for å ha knivdrept sin datter skulle kastes ut av landet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg satt faktisk bare å venta på at det var innvandrere som var involvert i denne saken. Kall det gjerne fordommer, men det viser jeg jo å være sant i de aller fleste tilfeller.

Men definitivt en tragisk sak, at personen skulle vært ute av landet for over 1 år siden gjør det ikke akkurat bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vanskelig å sile ut psykopatene når de kommer til landet uansett hudfarge. De fleste utlendinger her i norge dreper ikke sin 2 år gamle unge, så å ta alle under en kam blir regelrett latterlig. Jeg vet om en etnisk hvit nordmann som slo ungen sin til døde. Alle er forskjellige.

Dessuten, hva er det som egentlig plager deg? At det var en mann som drepte ungen sin, eller at det var en utlending som drepte ungen sin? Avser du noen tanker om alle ungene som blir slått, brent og sultet ihjel i utlandet? Eller er du mer opptatt av å perfeksjonere norge?

Endret av Vitex
  • Liker 6
Lenke til kommentar

En desperat mann utfører en desperat handling. Tro det eller ei det er relativt naturlig. Under en alvorlig psykose kan de fleste drepe/skade seg selv, ser ikke noen grunn til å dra inn etnisitet eller noe annet tull inn i det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg satt faktisk bare å venta på at det var innvandrere som var involvert i denne saken. Kall det gjerne fordommer, men det viser jeg jo å være sant i de aller fleste tilfeller.

At det var en ikke-vestlig innvandrer var like overraskende som at vann er vått. Begynner å bli en vanesak å lese om brutale mord utført av solariumsbrune landsmenn. Leksa her er at man bare må fortsette å stramme inn på innvandringen fra den tredje verden. Det har aldri kommet noe possitivt ut av den.

• Liker 8
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2014/05/24/nyheter/innenriks/drap/ellingsruddrapet/33477844/

Nei, jeg stemmer ikke FRP, men jeg synes innvandringspolitikken i det landet her er litt skakkjørt.

Det er en stor skam. Dette er etterslep etter 8 år med sosialisme og saken er ikke den eneste. Dette har vi opplevd før. Men naive sosialister som har styrt med flertall i 8 år har ikke maktet sin oppgave, som de heller ikke har klart med det meste her i samfunnet. Det vil ta tid og bygge opp det de har rasert på sine 8 år. Dessverre er ikke FrP i en slik maktposisjon at de kan få gjort det som er nødvendig, til tross for plass i regjeringen. De er avhengig av to av de mest naive partier vi har, KrF og venstre.

Lenke til kommentar

Jeg sa det straks jeg leste det på nyhetene i går. Dette er enten sigøynere eller innvandrere som står bak. Det handler på ingen måte om fordommer, det handler om erfaring.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At det var en ikke-vestlig innvandrer var like overraskende som at vann er vått. Begynner å bli en vanesak å lese om brutale mord utført av solariumsbrune landsmenn. Leksa her er at man bare må fortsette å stramme inn på innvandringen fra den tredje verden. Det har aldri kommet noe possitivt ut av den.

All innvandring fra ikke vestlige land bør stoppes. Ta kun inn dem vi trenger som har kompetanse på områder vi er avhengig av. Asylsøkere og andre lykkejegere bør straks kastes ut. Nå er det på tide og stoppe den naive snillismen her i landet. Eksperimentet om et fargerikt felleskap som sosialistene har satt i gang bør stoppes og de ansvarlige burde få konsekvenser. Men det gjør dem ikke. Belønningen er topp jobb i NATO.

• Liker 4
Lenke til kommentar

All innvandring fra ikke vestlige land bør stoppes. Ta kun inn dem vi trenger som har kompetanse på områder vi er avhengig av. Asylsøkere og andre lykkejegere bør straks kastes ut. Nå er det på tide og stoppe den naive snillismen her i landet. Eksperimentet om et fargerikt felleskap som sosialistene har satt i gang bør stoppes og de ansvarlige burde få konsekvenser. Men det gjør dem ikke. Belønningen er topp jobb i NATO.

Hør på deg selv.. Jeg blir lei meg på dine vegne av å ha en slik tankegang. Hva om du var en liten uskyldig gutt på 6 år som bodde midt i ei krigsone i Baghdad, hadde ikke du ønsket at noen kunne hjelpe deg ut av den situasjonen? Eller er du som alle andre som tenker "Det er ikke mitt problem"?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Hør på deg selv.. Jeg blir lei meg på dine vegne av å ha en slik tankegang. Hva om du var en liten uskyldig gutt på 6 år som bodde midt i ei krigsone i Baghdad, hadde ikke du ønsket at noen kunne hjelpe deg ut av den situasjonen? Eller er du som alle andre som tenker "Det er ikke mitt problem"?

Det er synd på mange mennesker her i verden og i Norge. Men det betyr ikke at vi skal være verdens sosialkontor eller ta oss av alle. Så den lille gutten på 6 år, han må klare seg med sine foreldre eller alene. Slik er verden, hard og brutal. I Norge har han lite og bidra med. Beklager men jeg kan ikke ta alle tragedier til meg. Mitt fokus er her i landet og de svake og syke her. Verden er brutal og Norge er lite.

• Liker 6
Lenke til kommentar

En desperat mann utfører en desperat handling. Tro det eller ei det er relativt naturlig. Under en alvorlig psykose kan de fleste drepe/skade seg selv, ser ikke noen grunn til å dra inn etnisitet eller noe annet tull inn i det.

Man hører oftere om innvandrere som havner i sånne situasjoner enn om etniske norske. Er det bare medias vinkling som gjør det?

edit: JEG tror det er delvis kulturelt betinget, det som har skjedd. Altså er det ikke noe som hadde vært like sannsynlig i en norsk familie.

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Man hører oftere om innvandrere som havner i sånne situasjoner enn om etniske norske. Er det bare medias vinkling som gjør det?

edit: JEG tror det er delvis kulturelt betinget, det som har skjedd. Altså er det ikke noe som hadde vært like sannsynlig i en norsk familie.

Dette er en del av berikelsen som Støre og AP så hjertelig har tatt i mot. Når hørte vi sist om en Norsk som drepte sitt barn på 2 år? Og om så hadde skjedd, så ville ikke situasjonen vært endret. Disse folka har ingen ting og bidra med i Norge. På tide og kun hente inn folk som bidrar.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en del av berikelsen som Støre og AP så hjertelig har tatt i mot. Når hørte vi sist om en Norsk som drepte sitt barn på 2 år? Og om så hadde skjedd, så ville ikke situasjonen vært endret. Disse folka har ingen ting og bidra med i Norge. På tide og kun hente inn folk som bidrar.

http://no.wikipedia.org/wiki/Christoffer-saken

I rest my case. Det skjer overalt. I asia, afrika, norge, sverige. Media her i Norge forteller ikke om ungene som blir drept og mishandlet i polen, spania, thailand eller russland. Vi kan ikke beskytte oss fra alt og alle. At en unge blir drept av far/stefaren sin i Norge er strengt tatt noe som skjer SJELDEN, og det skal vi være glad for. Så å sitte å syte om at vi må kaste ut alle innvandrere og stenge slusene på grunn av denne saken er bare latterlig. Det viser hvor lite innsikt dere har.

Endret av Vitex
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg sa det straks jeg leste det på nyhetene i går. Dette er enten sigøynere eller innvandrere som står bak. Det handler på ingen måte om fordommer, det handler om erfaring.

Om dette er fordommer eller ikke kan vi jo undersøke.

Sammenlign forholdet mellom etniske nordmenn og summen av sigøynere pluss innvandrere.

Finn deretter tall på hvor stor del av den etnisk norske befolkningen som har drept sitt eget barn, og hvor stor del av innvandrere og sigøynere som har drept sitt eget barn.

Lenke til kommentar

Det artige er at den vestlige verden står for en god del, antageligvis de fleste av årsakene til de elendige levekårene i den 3. verden. Med så stor nød så blir vel folk forvrengt i huet.

Jeg får lyst til å rive håret av hodet når jeg leser kommentarer som Gothmisters, dumme, uopplyste meninger pekende i retning av mangel på intellekt. Ikke overraskende heller at det kommer fra en som stemmer FrP. Du hyller landet ditt, men viser ganske tragiske norskkunnskaper, men så kan det jo hende at det er en grunn til det, hva vet nå jeg.

Endret av Lackadaisical
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Gothminister: Norge trenger innvandrere, også de ikke-vestlige. De aller fleste jobber, betaler skatter og gjør bra ting for landet. Jobber som ellers ville stått ubesatt og ville skapt et ennå verre lønnspress enn det vi har nå. Ikke-vestlige innvandrere trenger også Norge. Det være seg av familiære grunner, arbeidsmessige, eller beskyttelsebehov. Innvandring er en gjensidig vinn-vinn situasjon.

Når det er sagt, så vil jeg tilbake til sakens kjerne. Det tragiske drapet. Hvite nordmenn begår dessverre også barnedrap. Holmlia-drapet et av mange kjente eksempler. Her er et par mindre kjente:

Etnisk norsk familiefar drepte familiemor og to døtre

Etnisk norsk familiefar drepte datter (5)

Jeg tenkte også innvandrer før jeg leste det, men det var på grunn av to ting: stedsnavnet Ellingsrud og at de første meldingene nevnte noe om 10 familiemedlemmer involvert. Innvandrere er jo statistisk flinkere til å produsere barn enn etniske Nordmenn og å holde storfamilien samlet. Ja, jeg skriver flinkere, for det er gode egenskaper og etniske nordmenn er dårlige til det.

Ellers så har ikke politiet gått ut med noe motiv ennå så all snakk om årsak er foreløpig bare spekulasjoner.

Endret av Simen1
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nå er ikke mitt inntrykk at afghanere er de verste innvandrerne vi kan ta inn. De fleste av de jeg kjenner til derfra er arbeidssomme og flinke folk. Det er dessverre ikke tilfellet i denne saken.

Når det er sagt er det bekymringsverdig at en person som skulle vært ute av landet for et år siden fortsatt er her. Det er for dårlig. Og et menneske som er i stand til å ta livet av sitt eget barn er farlig å ha gående rundt i samfunnet.

Lenke til kommentar

Norge trenger ikke mer innvandring, det vi trenger er å stimulere norske kvinner til å lage litt flere barn.

Forøvrig (litt off topic) så er denne måten å løse "problemer" ved å øke befolkningsantallet et pyramidespill som vil føre til at vi går på en skikkelig smell den dagen vi er nødt til å stoppe, isteden for å ta støyten nå som vi faktisk har økonomiske forutsetninger til å gjøre det, men det er en annen sak

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...