Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Opera innstillinger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nytt spørsmål. Når jeg feks går inn på www.vg.no så hender det jeg trykker og går inn på en artikkel før hovedsiden er ferdig lastet inn. Når jeg da trykker back for å gå tilbake til hovedsiden, kommer den bare inn "så langt" som den var lastet inn første gangen. Altså lastes den ikke automatisk inn på nytt når jeg trykker back som den gjorde i explorer. Hvordan kan jeg forandre dette?

Lenke til kommentar
Nei, det blir for mange vinduer for meg.

Det er jo derfor vi bruker å ha alle vinduene innenfor Operas hovedvindu. Da blir det bare ett vindu på oppgavelinja uansett hvor mange du har åpne.

Fordelen med at den ikke laster på nytt når du trykker back er at det blir så mye raskere å gå tilbake. Du slipper også at den reloader forms.

Som regel er det bare reklame den ikke laster med en gang, så du går ikke glipp av så mye.

-pg

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Når jeg har vært inne på et forum og klikker "view posts since last vistit" kommer de selvsagt opp. Men når jeg har sett gjennom postene og senere går inn på siden og trykker det samme, kommer både de nye og de "gamle" opp. Dette retter seg ikke før jeg kobler fra nett og kobler på igjen. Var ikke slik før, noen som vet hvordan jeg kan fikse det?

Lenke til kommentar
Nytt spørsmål. Når jeg feks går inn på www.vg.no så hender det jeg trykker og går inn på en artikkel før hovedsiden er ferdig lastet inn. Når jeg da trykker back for å gå tilbake til hovedsiden, kommer den bare inn "så langt" som den var lastet inn første gangen.

Jeg prøvde det nå, og da fortsatte den å laste når jeg trykke back. Bruker Opera 7.23 i Windows 2000.

Lenke til kommentar
Når jeg har vært inne på et forum og klikker "view posts since last vistit" kommer de selvsagt opp. Men når jeg har sett gjennom postene og senere går inn på siden og trykker det samme, kommer både de nye og de "gamle" opp. Dette retter seg ikke før jeg kobler fra nett og kobler på igjen. Var ikke slik før, noen som vet hvordan jeg kan fikse det?

OK, men er det noen som kan svare på det siste spørsmålet mitt?

Lenke til kommentar

Ville bare si at jeg ikke visste at man kunne legge inn søk på denne måten og jeg sitter her og er mildt sagt overbegeistret :D Man oppdager jo stadig noe nytt med Opera. Jeg er totalt avhengig. :D

Edit: Er det mulig å få opera til å søke med "I'm feeling lucky" på google. Helst uten noe key i det hele tatt. Dette fungerer som default i Mozilla Firebird..

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
hvorfor i all verden vil du den skal legge hvert enkelt vindu i oppgavelinjen? det er jo noe av det som gjør opera helt genialt, at du faktisk kan samle dem alle under ett :)

(.. skjønner jo at det kan virke veeeldig uvandt den første stunden etter man har brukt explorer i all tid men, hvis du bare gir det en sjanse og vender deg til det så kommer du virkelig til å digge det etterhvert) :)

you should give it a try.....

Helt enig! det gjør Opera helt genialt! Nå har også bla. Safari (apple defalut browser) fått denne funksjonen og det gjør det jo MYE lettere å holde styr på ting. Her kalles det tabs.

indexbookmarks02022004.jpg

Se mer her

Brukte Opera en liten stund, da var det bare på beta nivå men fikk et bra inntrykk. Skulle gjerne likt å visste hvordan Opera lå ann i testen på "her".

Lenke til kommentar

Nummer søk hos gulesider.no

Skriv nr 90000000

--------------------

[search Engine 45]

Name=&Nummersøk

URL=http://www.gulesider.no/gsi/numberSearch.do;jsessionid=a2HNz5PpIq4c?drill=&spraak=1&tel=%s&submit.x=0&submit.y=0

Query=

Key=nr

Encoding=iso-8859-1

Is post=0

Has endseparator=0

Search Type=0

VerbText=17063

--------------------

legges i C:\Documents and Settings\"brukernavn"\Application Data\Opera\Opera75\profile

Lenke til kommentar
Når jeg feks går inn på www.vg.no så hender det jeg trykker og går inn på en artikkel før hovedsiden er ferdig lastet inn. Når jeg da trykker back for å gå tilbake til hovedsiden, kommer den bare inn "så langt" som den var lastet inn første gangen.

Det er en feil i Opera.

Lenke til kommentar
Der lærte jeg en ny feature, shift+F2. Har alltid brukt nicknames på bookmarks og irritert meg over at jeg må skrive inn hele navnet.

Det er jo bare å bruke UNIX-prinsippet, maks to bokstaver. Om du bruker hele navnet, kan du jo vanligvis like gjerne bare la server name completion fylle ut no/com/org.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...