Torhild Jansen Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Badenymfer. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Ser man det. Tjeldene har samlet seg og ser muligens litt skeptisk ut mot sjøen som ruller mot land. Ingen enkel fugl å fotografere tjelden da den lett gror igjen i det svarte. Litt separat opplysing av de gjengrodde felten kan muligens hente ut litt konturer om ikke grumset dukker opp. Slett ingen enkel oppgave du har hatt her med sterkt lys pluss reflekser fra vann. Skarpheten sitter fint og henter fram detaljene der lyset ikke har spilt deg et puss. Med 17 vintre i tropelys vet jeg jo litt om slikt både på sjø og elver - masse bitre erfaringer. Polafilter kan ofte være en god løsning der UV filter ikke holder mål. Roar Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 Ser man det. Tjeldene har samlet seg og ser muligens litt skeptisk ut mot sjøen som ruller mot land. Ingen enkel fugl å fotografere tjelden da den lett gror igjen i det svarte. Litt separat opplysing av de gjengrodde felten kan muligens hente ut litt konturer om ikke grumset dukker opp. Slett ingen enkel oppgave du har hatt her med sterkt lys pluss reflekser fra vann. Skarpheten sitter fint og henter fram detaljene der lyset ikke har spilt deg et puss. Med 17 vintre i tropelys vet jeg jo litt om slikt både på sjø og elver - masse bitre erfaringer. Polafilter kan ofte være en god løsning der UV filter ikke holder mål. Roar Tusen takk for en lærerik og interessant kommentar ... her har jeg brukt pola'filter, nei det er ikke så enkelt i sterk sol :) Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Hei, Torhild Jansen. Fint "gruppebilde" av tjeld, - meget god skarphet / eksponering, og behagelige farger og lys ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 Hei, Torhild Jansen. Fint "gruppebilde" av tjeld, - meget god skarphet / eksponering, og behagelige farger og lys ! Vennlig hilsen Albert. Tusen takk for hyggelig kommentar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg