Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Og tar i bruk eksekusjonspelotong? Tilbake til gamledagers lynsjing. Neste blir vel henging.

Skyt i vei eller bli inspirert av nazismen og Holocaust.

Du tror det ikke før du ser det. Ikke at gift er så humant.

http://www.dagsavisen.no/verden/usa-mangler-gift-til-henrettelser/

http://www.nrk.no/nyheter/usa-vurderer-eksekusjonspelotong-1.11737516

Spørsmålet er: Hvordan skal Norge forholde oss til slikt barbari i et land som er en nær alliert i militært samarbeid, og med andre ganske nære bånd?

Vi er flinke til å kjefte på Russland, Kina og andre land. Men når det er USA holder elitepolitikken stilt.

Dobbeltmoral.

Endret av Koikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og tar i bruk eksekusjonspelotong? Tilbake til gamledagers lynsjing. Neste blir vel henging.

Spørsmålet er: Hvordan skal Norge forholde oss til slikt barbari i et land som er en nær alliert i militært samarbeid, og med andre ganske nære bånd?

Vi er flinke til å kjefte på Russland, Kina og andre land. Men når det er USA holder elitepolitikken stilt.

Dobbeltmoral.

Vi skal forholde oss nært til USA og støtte dem. Men vi skal selvsagt diskutere uenigheter. Dødsstraff er omdiskutert. Det viktigste er at man bruker en mest mulig human måte når man skal avlive folk. Et skudd i nakken burde være enkelt, når man først skal ta livet av noen. Norge har ingen rett og blande seg inn i andres land lover og regler. Vi her i landet begår så mye urett og overgrep at vi bør passe kjeften vår. Daglig begås det overgrep mot uskyldige mennesker her i landet. Så hva vi hyler for kan kun skyldes uvitenhet.

Lenke til kommentar

Norge har ingen rett og blande seg inn i andres land lover og regler.

Selvfølgelig har vi rett til det, det er sågar en plikt. Hvis din gode venn mishandler ungene sine, lar du det passere? Da er du feig. Ethvert menneske har rett og plikt til å si fra om urett som begås, hvor enn det skjer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Norge har ingen rett og blande seg inn i andres land lover og regler.

Selvfølgelig har vi rett til det, det er sågar en plikt. Hvis din gode venn mishandler ungene sine, lar du det passere? Da er du feig. Ethvert menneske har rett og plikt til å si fra om urett som begås, hvor enn det skjer.

Fikk du ikke med deg at vi selvsagt skal ta ting opp til diskusjon? Men vi skal og har ingen rett til å fordømme andres land lover og regler. Først bør vi vel stoppe med våre egne overgrep, før vi kritiserer andre. Din sammenligning er ikke relevant.

Lenke til kommentar

Dobbeltmoral.

Hva så?

Kan ikke tenke meg at gasskammer er så mye verre enn sprøyte... Eller å bli skutt. Egentlig gir jeg en lang faen i dødsdømte fanger så lenge bevisene er sikre og sterke... Mener at det sitter en del mennesker i norske fengsler også, som kvalifiserer seg til henrettelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hørt at de gjorde det veldig enkelt i gamle soviet, særlig under krigen når de dømte "landsforrædere" til døden for de minste oppdrømte forbrytelser. De fortalte aldri den dømte at han var "dømt", de bare kom til cellen hans og fortalte at han hadde besøk, eller skulle bytte celle eller noe sånt, og når de gikk bortover snek det en fyr opp til dem og skjøt dem i bakhodet.

"dømt" fordi de ofte skippet rettsaken også, du vet... for effektivitetens skyld.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dobbeltmoral.

Hva så?

Kan ikke tenke meg at gasskammer er så mye verre enn sprøyte... Eller å bli skutt. Egentlig gir jeg en lang faen i dødsdømte fanger så lenge bevisene er sikre og sterke... Mener at det sitter en del mennesker i norske fengsler også, som kvalifiserer seg til henrettelse.

Kan vel bare si meg enig. Vi burde absolutt innført dødsstraff på de mest barbariske handlinger og der bevisene er klare. Bare tull og bruke millioner på mennesker som egentlig ikke fortjener noe annet en ei kule i panna.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vel bare si meg enig. Vi burde absolutt innført dødsstraff på de mest barbariske handlinger og der bevisene er klare. Bare tull og bruke millioner på mennesker som egentlig ikke fortjener noe annet en ei kule i panna.

Så hyggelig at du vurderer menneskeliv i penger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Men hvem gråter for familienfaren på 32 som ble drept pga han ba dem dempe seg på en fest , de skyldige fikk bare 7 mnd fengsel ??

Vi burde ordne opp i vår egen shit før vi kritiserer andre land for her i landet er det noe riv ruskende galt mht rettmessig straff !

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

[ironi] Nei, da er det nok bedre å gjøre som i Kina. Samle sammen et par hundre kriminelle på en idrettstadion og gi de et nakkeskudd, til jubelen av fullsatte tribuner.[/ironi]

• Liker 1
Lenke til kommentar

Like hyggelig som å vurdere rettferdighet for drap i antall år. :)

Endret av Notelitten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som moderator burde du ha såpass med kunnskap at du vet at det gjøres daglig i Norge. Hvordan tror du ellers legene vurderer behandling. Så tenk deg om.

Lenke til kommentar

Norge har ingen rett og blande seg inn i andres land lover og regler. Vi her i landet begår så mye urett og overgrep at vi bør passe kjeften vår. Daglig begås det overgrep mot uskyldige mennesker her i landet. Så hva vi hyler for kan kun skyldes uvitenhet. [/size]

Vi har all rett til å blande oss inn i barbariske praksiser i andre land. Uansett hva.
Lenke til kommentar

I et rettssamfunn er det dyrere å dømme noen til døden enn å ha dem i fengsel hele livet.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva det prinsippielle motivet bak dødsstraff er; enten ren straff, eller å de fjerne fra samfunnet.

Hvis det er sistnevnte, så synes jeg et bedre alternativ er å etablere en (veldig) øde øy hvor man kunne sende alle de kriminelle vi ikke ville ha i samfunnet. La de klare seg selv.

(Først må de i så fall steriliseres for å ikke la barn bli født inn i en slik fangeøy. Evt etablere egne kvinneøyer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...