Bilist Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 (endret) Hei. Har en sak, hva tenker dere om denne saken? Hva blir utfallet? Rundt kl 1900. Jeg kjørte bilen inn på en vei for å snu, en grus/asfalt vei. Da sa det pang, og jeg punkterte. Jeg prøvde å ringe en kompis for å spørre om han kunne hjelpe meg, men hans tlf var slått av. Jeg ringte ikke Falken, pga av at det koster 1000-1500.- Det har ikke jeg råd til. Ikke har jeg skiftet dekk før, alltid brukt verksted. Jekken min synker også i gresset. Bestemte meg for å la bilen stå der, siden jeg bare var 10 min unna sentrum. Så da kjørte jeg bilen halveis inn på gresset, slik at den ikke var til hinder for andre. Det var ikke parkering forbudt der. Tenkte jeg kunne prøve å ringe han senere, se om han hadde slått på tlf da. Jeg tok med meg øl, som jeg hadde kjøpt tidligere på dagen i Sverige, og gikk mot byen. Jeg satte meg ved elven, og begynte å drikke. Etter noen timer, så ville jeg hjem, fikk fortsatt ikke tak i kompisen min. Jeg fant ut, at jeg hadde glemt kortholderen min i bilen, så den måtte jeg hente før jeg kunne ta en taxi hjem. Jeg gikk opp til bilen, låste den opp, puttet nøkkelen i lommen, satte meg inn, tok en røyk. Da kom det en russebil med fulle folk. Han ene kom bort til bilen min. Han var drita full. Han så at jeg hadde drukket, så rolpte han, "ring politiet, han er full" . Jeg tenkte ikke noe over det, siden jeg bare satt i bilen, og ikke hadde kjørt den i beruset tilstand uansett. De kom, jeg blåste, de tok førerkortbeslag, jeg samtykket ikke til det, jeg ble med til legevakten, for å ta blodprøve. Etter noen timer, så slapp de meg fri, og jeg dro hjem. Er så jævlig pissed. Dette passet utrooolig dårlig akkurat nå!! Endret 26. mai 2014 av Dysfunctional Lenke til kommentar
Bilist Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 (endret) Satt du bak rattet?Jepp. Er ikke ulovlig det. Dersom det i straffesaker fortsatt er rimelig tvil om hvilke faktiske forhold som skal legges til grunn etter bevisbedømmelsen, skal den komme tiltalte til gode gjennom frifinnelse. Det er ikke tilstrekkelig at tiltalte «mest sannsynlig» er skyldig i en straffbar handling. Dette burde være en opplagt sak mener nå jeg, men. Ingen vitner eller noe, kun han drita russen. Endret 26. mai 2014 av Dysfunctional Lenke til kommentar
MrL Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Satt du bak rattet? Jepp. Er ikke ulovlig det. Du har uannsett brutt loven. Om det er nok til å miste førekortet ved jeg ikke, men du har litt å bevise her. 5. Etterfølgende alkoholnytelse Vegtrafikklovens § 22, 2. ledd. Forbyr bilførere å nyte alkohol eller andre rusmiddel de første 6 timer etter kjøringen dersom han må eller bør forstå at det kan bli politietterforskning på grunn av kjøringen. Hovedbegrunnelsen for denne regelen er de tilfeller promilleføreren ikke blir tatt på fersk gjerning bak rattet, men hevder å ha drukket etter kjøringen. Forbudet om alkoholnytelse oppheves før 6 timers fristen fra det øyeblikket blodprøve er tatt eller politiet har besluttet at blodprøve ikke skal tas. 5 Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Har "hørt" at det er vesentlig om nøkkelen stod i bilen eller ikke. Lenke til kommentar
sicios Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Må ikke bilen stå på? Og må det ikke være vitne på at han har kjørt eller hatt motoren på i beruset tilstand? En beruset person som russen vil jeg tro at ikke er et lovlig vitne siden han selv var beruset. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Dette må være den tristeste historien jeg har hørt på veldig lenge, ikke sarkastisk ment! Lenke til kommentar
Populært innlegg Sampson Skrevet 23. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 23. mai 2014 Selv om de tror deg eller ikke, må du nesten ta litt selvkritikk her, du skjønner vel hvor tynn historien høres ut? Hvis du punkterer, og setter bilen på en mark, så stikker du ikke til byen for å drikke, for så å stikke tilbake til bilen og sitte der og røyke? Du får nok ikke noen sikre svar her, men tenker du får straff, beklageligvis. 10 Lenke til kommentar
Bilist Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Satt du bak rattet? Jepp. Er ikke ulovlig det. Du har uannsett brutt loven. Om det er nok til å miste førekortet ved jeg ikke, men du har litt å bevise her. 5. Etterfølgende alkoholnytelse Vegtrafikklovens § 22, 2. ledd. Forbyr bilførere å nyte alkohol eller andre rusmiddel de første 6 timer etter kjøringen dersom han må eller bør forstå at det kan bli politietterforskning på grunn av kjøringen. Hovedbegrunnelsen for denne regelen er de tilfeller promilleføreren ikke blir tatt på fersk gjerning bak rattet, men hevder å ha drukket etter kjøringen. Forbudet om alkoholnytelse oppheves før 6 timers fristen fra det øyeblikket blodprøve er tatt eller politiet har besluttet at blodprøve ikke skal tas. En punktering, jeg ser ikke at det skal kunne resultere i en politietterforskning...? 1 Lenke til kommentar
Bilist Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Selv om de tror deg eller ikke, må du nesten ta litt selvkritikk her, du skjønner vel hvor tynn historien høres ut? Hvis du punkterer, og setter bilen på en mark, så stikker du ikke til byen for å drikke, for så å stikke tilbake til bilen og sitte der og røyke? Du får nok ikke noen sikre svar her, men tenker du får straff, beklageligvis. Joa, men jeg kjenner ikke så mange i den byen. Så hadde ikke så mange å ringe til. Jeg dro jo tilbake for å hente kortet mitt, som lå i armlenet. Er en vanesak at jeg setter meg inn for å hente ting som ligger der. Jeg røyker, og hadde lyst på en røyk. Historien kan være så tynn den vil, men det er det som skjedde. Lenke til kommentar
Bilist Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Selv om de tror deg eller ikke, må du nesten ta litt selvkritikk her, du skjønner vel hvor tynn historien høres ut? Hvis du punkterer, og setter bilen på en mark, så stikker du ikke til byen for å drikke, for så å stikke tilbake til bilen og sitte der og røyke? Du får nok ikke noen sikre svar her, men tenker du får straff, beklageligvis. Ok, men jeg kommer til å anke så langt det er mulig, hvis jeg skulle bli straffet. Justismord vil jeg kalle det! Dette må være den tristeste historien jeg har hørt på veldig lenge, ikke sarkastisk ment! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Selv om de tror deg eller ikke, må du nesten ta litt selvkritikk her, du skjønner vel hvor tynn historien høres ut? Hvis du punkterer, og setter bilen på en mark, så stikker du ikke til byen for å drikke, for så å stikke tilbake til bilen og sitte der og røyke? Du får nok ikke noen sikre svar her, men tenker du får straff, beklageligvis. Joa, men jeg kjenner ikke så mange i den byen. Så hadde ikke så mange å ringe til. Jeg dro jo tilbake for å hente kortet mitt, som lå i armlenet. Er en vanesak at jeg setter meg inn for å hente ting som ligger der. Jeg røyker, og hadde lyst på en røyk. Historien kan være så tynn den vil, men det er det som skjedde. Sier du, som har blåst promille sittende røykende ved siden av en punktert bil på en plen. For all del, håper det løser seg, men ser ikke helt hvor bevisene skal komme fra her =/ 3 Lenke til kommentar
Bilist Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Selv om de tror deg eller ikke, må du nesten ta litt selvkritikk her, du skjønner vel hvor tynn historien høres ut? Hvis du punkterer, og setter bilen på en mark, så stikker du ikke til byen for å drikke, for så å stikke tilbake til bilen og sitte der og røyke? Du får nok ikke noen sikre svar her, men tenker du får straff, beklageligvis. Joa, men jeg kjenner ikke så mange i den byen. Så hadde ikke så mange å ringe til. Jeg dro jo tilbake for å hente kortet mitt, som lå i armlenet. Er en vanesak at jeg setter meg inn for å hente ting som ligger der. Jeg røyker, og hadde lyst på en røyk. Historien kan være så tynn den vil, men det er det som skjedde. Sier du, som har blåst promille sittende røykende ved siden av en punktert bil på en plen. For all del, håper det løser seg, men ser ikke helt hvor bevisene skal komme fra her =/ Men da vil jeg igjen dra inn, "at tvilen skal komme den tiltalte til gode". For det er tvil her, eller? Jeg ser tvilen ihvertfall. De kan ikke si" DU HAR KJØRT I FYLLA, DET VET VI!!" Og det er jo en historie bak det hele. Lenke til kommentar
Bilist Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Selv om de tror deg eller ikke, må du nesten ta litt selvkritikk her, du skjønner vel hvor tynn historien høres ut? Hvis du punkterer, og setter bilen på en mark, så stikker du ikke til byen for å drikke, for så å stikke tilbake til bilen og sitte der og røyke? Du får nok ikke noen sikre svar her, men tenker du får straff, beklageligvis. Joa, men jeg kjenner ikke så mange i den byen. Så hadde ikke så mange å ringe til. Jeg dro jo tilbake for å hente kortet mitt, som lå i armlenet. Er en vanesak at jeg setter meg inn for å hente ting som ligger der. Jeg røyker, og hadde lyst på en røyk. Historien kan være så tynn den vil, men det er det som skjedde. Sier du, som har blåst promille sittende røykende ved siden av en punktert bil på en plen. For all del, håper det løser seg, men ser ikke helt hvor bevisene skal komme fra her =/ Men da vil jeg igjen dra inn, "at tvilen skal komme den tiltalte til gode". For det er tvil her, eller? Jeg ser tvilen ihvertfall. De kan ikke si" DU HAR KJØRT I FYLLA, DET VET VI!!" Og det er jo en historie bak det hele. Nei, det er ingen beviser, på noenting. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Blåste du gult eller rødt? Lenke til kommentar
Bilist Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Selv om de tror deg eller ikke, må du nesten ta litt selvkritikk her, du skjønner vel hvor tynn historien høres ut? Hvis du punkterer, og setter bilen på en mark, så stikker du ikke til byen for å drikke, for så å stikke tilbake til bilen og sitte der og røyke? Du får nok ikke noen sikre svar her, men tenker du får straff, beklageligvis. Joa, men jeg kjenner ikke så mange i den byen. Så hadde ikke så mange å ringe til. Jeg dro jo tilbake for å hente kortet mitt, som lå i armlenet. Er en vanesak at jeg setter meg inn for å hente ting som ligger der. Jeg røyker, og hadde lyst på en røyk. Historien kan være så tynn den vil, men det er det som skjedde. Sier du, som har blåst promille sittende røykende ved siden av en punktert bil på en plen. For all del, håper det løser seg, men ser ikke helt hvor bevisene skal komme fra her =/ Men da vil jeg igjen dra inn, "at tvilen skal komme den tiltalte til gode". For det er tvil her, eller? Jeg ser tvilen ihvertfall. De kan ikke si" DU HAR KJØRT I FYLLA, DET VET VI!!" Og det er jo en historie bak det hele. Det eneste som er sikkert, er at jeg hadde promille. Det er lov i Norge. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Kunne de ikke sjekket om motoren var varm eller noe sånt? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Sjekket politiet hvorvidt bilen var varm? Hvis det var flere timer siden den ble kjørt var den vel kald igjen.. Det ER lurt å ringe politiets operasjonssentral dersom man parkerer bilen slik at den står merkelig til.. Da loggfører de det, og har anledning til å velge om de vil ta promilleprøve av deg eller ei, FØR du begynner å drikke. 2 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Kunne de ikke sjekket om motoren var varm eller noe sånt? Hadde ikke hjulpet noe det, han tok med seg øl'en og drakk en annen plass, kunne kanskje sjekket tomgodset ved elven for litt integritet. @bilist: Tvilen skal komme tiltalte til gode, men hadde de trodd alle blindt hadde fengslene vært 100% tomme. Du burde heller tenke på hvordan du kan få presset ut enhver minste ting du kan vise til for å støtte din sak. Vitner, telefonlogg, noen sms som viser at du punkterte? Lenke til kommentar
Bilist Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Selv om de tror deg eller ikke, må du nesten ta litt selvkritikk her, du skjønner vel hvor tynn historien høres ut? Hvis du punkterer, og setter bilen på en mark, så stikker du ikke til byen for å drikke, for så å stikke tilbake til bilen og sitte der og røyke? Du får nok ikke noen sikre svar her, men tenker du får straff, beklageligvis. Joa, men jeg kjenner ikke så mange i den byen. Så hadde ikke så mange å ringe til. Jeg dro jo tilbake for å hente kortet mitt, som lå i armlenet. Er en vanesak at jeg setter meg inn for å hente ting som ligger der. Jeg røyker, og hadde lyst på en røyk. Historien kan være så tynn den vil, men det er det som skjedde. Sier du, som har blåst promille sittende røykende ved siden av en punktert bil på en plen. For all del, håper det løser seg, men ser ikke helt hvor bevisene skal komme fra her =/ Men da vil jeg igjen dra inn, "at tvilen skal komme den tiltalte til gode". For det er tvil her, eller? Jeg ser tvilen ihvertfall. De kan ikke si" DU HAR KJØRT I FYLLA, DET VET VI!!" Og det er jo en historie bak det hele. Det eneste som er sikkert, er at jeg hadde promille. Det er lov i Norge. Og det er lov å sitte i bilen. Og det er lov å punktere. Er mye som er lov i denne historien. Ser ikke helt hva som er ulovlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg